مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2921)

شنبه, 21 تیر 1399 06:03

شیخیه در مسیر جدایی

نوشته شده توسط

کوتاه و خواندنی :

بهائیت در ایران : علمای شیخیه بر خلاف دستور دین اسلام مبنی بر حفظ وحدت به عنوان بزرگ‌ترین عبادت، بر طبل جدایی کوبیده و خود را از شیعه‌ی امامی جدا ساختند. ابوالقاسم ابراهیمی بعد از پاسخ منفی‌ای که به مرحوم فلسفی دادند، حاضر به اتحاد نشده و نام شیخی را برای خود و پیروانشان با افتخار برگزیدند و با ایجاد بدعت‌های اعتقادی، انشعابی تازه به وجود آوردند.

وحدت، جزو بزرگ‌ترین دستورات دین مبین اسلام است. پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) و ائمه‌ی اطهار (علیهم السلام) بر این امر تأکید فراوان داشتند. بزرگان شیخیه به سبب اهداف فرقه‌ای که داشتند و با تکیه بر مفاهیم دینی و سوء استفاده از آن، بر طبل جدایی کوبیدند و خود را از شیعه‌ی امامی جدا ساخته و انشعابی تازه برپا نمودند. وقتی‌که مرحوم فلسفی (رحمه الله) در کرمان نزد ابوالقاسم ابراهیمی به عنوان پنجمین جانشین احسایی آمد تا فاصله‌ی ایجاد شده‌ی بین پیروان شیخیه و شیعیان امامی را کم کند و از بین ببرد، به دلیل اصرار علمای شیخیه بر جدایی و انشعاب، عملاً موفق به انجام این کار نشد. (1)
علمای شیخیه از این‌که با نام شیخی شناخته می‌شوند، افتخار می‌کنند و در آثارشان نیز از این نام «شیخی» بسیار یاد می‌کنند. ابراهیمی می‌نویسد: «اسم شيخی هم، الحمدلله برای ما زينتی فوق زينت شده است و به اين اسمی كه به ما داده‌اند، راضی شده‌ايم و در معنی و حقيقت اين اسم غير از معنی مسلمانی واقعی چيزی نيست و چون به لحاظ اين اسم و نسبت، تمايزی پيدا كرده‌ايم و از بركت اسم آن شيخ اجل، معروفيتی پيدا كرده‌ايم.»(2)کریمخان کرمانی نیز در کتاب هدایة الطالبین شبیه همین سخنان را دارد (3) تا آن‌جا که هانری کربن به عنوان یکی از مستشرقینی که حامی و طرفدار شیخیه است، به همین مطلب اعتراف می‌کند.(4)آیا این همه تأکید
 بر نام شیخی و بیان اعتقادات و بدعت‌های جدید و مخالفت با علمای شیعه، غیر از اصرار بر جدایی و انشعاب است؟!

پی‌نوشت:

1- محمد تقی فلسفی، خاطرات و مبارزات حجة الاسلام فلسفی، تهران: بی‌نا، فروردین 1382 ه.ش، ص ۳۸۶-۳۸۷.
2- ابوالقاسم ابراهیمی، فهرست، نسخه‌ی الکترونیکی، ج 1، ص 174؛ همو، فلسفیه، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 269-270.
3- ر.ک: کریمخان کرمانی، هدایة الطالبین، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 66.
4- هانری کربن، مکتب شیخی از حکمت الهی شیعی، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 56.

 

بهائیت در ایران : بعد از پیروزی انقلاب با گذشت بیش از 40 سال هنوز هم فرقه ضاله بهائیت با کمک از سرویسهای خبری وابسته و الته دستوری دشمنان انقلاب اسلامی ، تمامی تلاش خودرا در سیاهنمائی از نظام ج، ا، ا بکار میگیرد و هر از چند گاهی اخباری را با همین رویکرد مورد توجه قرار میدهد . فراموش نمیکنیم که همین جریان هر گونه دستگیری بهائیان را مرتبط با اعتقاداتشان دانسته  و سیاه نمائی گسترده ای را داشته ، دارد و البته خواهد داشت . گرچه جمهوری اسلامی ونهادهای ذی ربط اطلاعات دستگیریها را تا آنجا که لازم بوده منعکس نموده اند لکن فرقه و تشکیلات آن که خوب بدلیل برخی منافع باید آب به آسیاب دشمن بریزند دائما اینموضوع را در پیگیریهای خود داشته اند که بهائیان در ایران مورد ظلم قرار گرفته و شهرونمد ایرانی بحساب نمی آیند . همانطور که پس از بازداشت برخی از سرکردگان فرقه بهائیت به اتهام جاسوسی و فعالیت‌های غیرقانونی در تهران، رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند با خبرسازی ناشیانه بازداشت این افراد را به صرفا به دلیل بهایی بودنشان عنوان کنند. حال میخواهیم بعد از آزادی این مدیران فرقه به زندگی پس از آزادی آنها بپردازیم .

کوتاه و خواندنی :

بهائیت در ایران : هرچند رهبران شیخیه پس از کاظم رشتی خود را مخالف سرسخت بابیت و بهائیت می‌دانند، اما قرائنی حکایت از آن دارد که این دو فرقه‌ی نوظهور، مولود برخی آموزه‌ها و تفکرات پیشوایان شیخیه هستند. چرا که پیشوایان فرقه‌ی بابی و بهائی، با سوءاستفاده از برخی تفکرات شیخیه، مستمسکی برای خود دست و پا کرده و پیشوایان شیخی را مبشر خود دانسته‌اند.

بهائیت در ایران : طی هفته های گذشته با بارگذاری مطالبی در خصوص شیخیه و تاثیر آن در ظهور بروز جریان ضاله بابیه و بهائیه میخواستیم یاد آوری کنیم که ریشه جریان فکری بابیه از کجا نشأت گرفته است وانحرافی که از شیخیه و نوع قرائت احسائی آغاز شد در بابیه و بهائیه به اوج خود رسید .

چهارشنبه, 18 تیر 1399 09:25

توهمی ضاله که بهائیت از آن زاده شد ؟

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران :  میرزا حسینعلی نوری که به تازگی از کسوت درویشی و گوشه عزلت بیرون آمده و به دامن پر مهر یحیی صبح ازل بازگشته بود از این احساس حقارتی که داشت عقده ای بر دل داشت تا بتواند برنامه ریزی توطئه ای جدید را شروع کند او با توجه به کتاب بیان و بشارت هایی که درباره ظهور من یظهره الله داده بود ادعای خود را در بهار سال 1280 مطرح نمود.

بهائیت در ایران :  بهاییان و بابیان و ازلیان باید توجه داشته باشند که این تهمت ها و اهانت ها و نسبت ها را مخالفان بابیت و بهاییت و ازلیت به این جنابان نثار نکرده اند بلکه این مقامات توسط رهبران دو گروه ازلی و بهایی به هم اعطا شده و گفته شده است

بهائیت در ایران : بهائیان بر این باورند با وجود حکومت جمهوری اسلامی دیگر نمی‌توانند باورها و اعتقادات خود را که براندازی رژیم و تشکیل حکومت اقدس بهایی است نهادینه کنند؛ به همین خاطر شروع به عضوگیری افراد در پوشش مؤسسات خدماتی کردند.

بهائیت در ایران : شورای پخش تلویزیون کابلی و ماهواره ای اسرائیل می گوید شبکه جدید "تلویزیون خدا" به زبان عبری به دلیل تبلیغ مسیحیت و تشویق یهودیان به تغییر دین به مدت یک هفته تعلیق شده است.

صفحه1 از366

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی