مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2318)

جمعه, 25 آبان 1397 05:54

طهارت و نجاست

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : دین مبین اسلام به طهارت و پاکیزگی در تمام ابعاد آن اهمیت فوق العاده ای قائل شده تا آنجا که نظافت و تمیزی را شیوه پیامبران و انبیای الهی دانسته و غیر از یازده چیزی که اسلام آنها را نجس اعلام کرده است، بقیه اشیاء محکوم به طهارت می باشند و اگر نسبت به چیزی شک حاصل شد، اصل طهارت جاری و ساری می شود مگر اینکه یقین به نجاست پیدا شود.

جمعه, 25 آبان 1397 05:19

عزیه خانم : حسینعلی نوری بیماری رعشه داشت

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : عبدالبهاء رهبر دوم فرقه ضاله بهائیت در کتاب مکاتیب خود جلد 2 صفحه 170 تا 186 در نامه ای 17 صفحه ای که برای عمّه خویش عزیّه خانم نوری نوشته و به لوح عمّه معروف شده است، از اینکه عمّه اش از برادر خود میرزا حسینعلی نوری پیروی نکرده و بدو ایمان نیاورده، اظهار تاسف نموده و گله زیادی می کند و عزیّه خانم عمّه عبدالبهاء نیز در رساله ای به نام تنبیه النّائمین در 141 صفحه جواب برادرزاده خویش را بطور مفصل داده است.

نوشته شده توسط توسط امید ابولحسنی

بهائیت در ایران : بهائیان با استناد به قرآن مدعی شدند که بی‌انتهایی علم خداوند با خاتمیت اسلام سازگاری ندارد. اما در پاسخ به آنان باید گفت، مبلغان بهائی برای فریب افکار مخاطبین بیان میدارند ، : خداوند در قرآن در مورد خزائن علمش می‌فرمايد: «وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ [حجر/15]؛ و خزائن همه چیز، تنها نزد ماست ولی ما جز به اندازه معیّن آن را نازل نمی‌کنیم». و در مورد وسعت کلماتش می‌فرمايد: «قُلْ لَوْ کانَ الْبَحْرُ مِداداً لِکَلِماتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِماتُ رَبِّي وَ لَوْ جِئْنا بِمِثْلِهِ مَدَداً [کهف/109]؛ بگو: اگر دریاها برای (نوشتن) کلمات پروردگارم مرکّب شود، دریاها پایان می‌گیرد. پیش از آنکه کلمات پروردگارم پایان یابد؛ هرچند همانند آن (دریاها) را کمک آن قرار دهیم». بنابراین اعتقاد به قطع هدايت الهی و ختم ظهور فرستادگان او، به منزله‌ی محدود دانستن دريای بيکران علم و حکمت یزدانی است و بدان معناست که خداوند هرآنچه در خزانه‌ی علم و فضل خويش داشته ظاهر نموده و ديگر چيزی برای آموختن به انسان‌ها ندارد!

شنبه, 19 آبان 1397 06:08

آیا بهائیت ادعای حکومت جهانی را دارد ؟ !

نوشته شده توسط

تناقضی در اعتقاد و عمل

بهائیت در ایران : پیشوایان فرقه‌ی بهائیت برای آینده‌ی رهبری دنیا تحقق حکومت جهانی بهائی را پیش‌بینی کرده‌اند. اما به راستی چگونه می‌توان از یک‌سو دخالت در امور حکومتی را حرامی الهی برشمرد و از سویی دیگر، انتظار حکومتی بهائی، آن هم در سطح جهانی را کشید؟! آیا این، نمونه‌ی بارزی از دورویی و تناقض آشکار در بهائیت نیست؟!

بهائیت در ایران : بهائیان نهاد بیت العدل را معصوم و مصون از خطا می‌دانند در حالی که شوقی افندی با طرح امکان گناه و خطای اعضای بیت العدل ، وظیفه‌ی اخراج اعضای خاطی و ابطال تصمیمات غلط آنان را با شخص ولی‌امر دانسته است.

چهارشنبه, 16 آبان 1397 13:43

ملاقات نمایندگان سفرا با حسینعلی بهاء

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : در برشی از تاریخ فرقه ضاله بهائیت به انتقال رهبران و پیروان فرقه از استامبول به ادرنه بر میخوریم  . بیان شده ، میرزا حسینعلی نوری و بابیان بعد از اینکه از استامبول به ادرنه فرستاده شدند، حدود پنج سال در آن شهر اقامت کردند. در طول این مدت بارها سفرای کشورهائی که در آن شهر دفتر کنسولی داشتند، به دیدن حسینعلی می رفتند و با وی ملاقات می کردند. هر چند از این ملاقات حسینعلی و سفرای بیگانه چندان اطلاعی در دست نیست؛ اما در کتبی که توسط پیروان این فرقه نوشته شده  می توان چیزهائی را از این ملاقات بدست آورد.

چهارشنبه, 16 آبان 1397 13:38

پیشگوئی غلط

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : جناب عبدالبهاء که پیروان فرقه ضالّه بهائیت از او بعنوان امام اول و جانشین برحق میرزا حسینعلی نوری و مرکز میثاق یاد می کنند، همانند پدرش برای جا انداختن خود نزد اغنام الله خبرهائی را از آینده حکام و سلاطین به بهائیان می دادند که پیروان گمراهش این خبرها را به غیبگوئی رهبران خویش تفسیر می کردند. عبدالبهاء در یکی از پیشگوئی هایش در مورد سلطنت محمد علی شاه قاجار از او به پادشاه مهربان و خیرخواه مردم یاد نموده که مردم ایران قدر او را نمی دانند.

صفحه4 از290

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی