مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2506)

جمعه, 03 خرداد 1398 07:24

تغییر در نگرش مهمترین راهکار فرقه هاست

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران: «تغییر نگرش»، مهم‌ترین بخش تحول شخصیت اعضای فرقه‌ها است، زیرا تا عضو فرقه مطابق با ایدئولوژی فرقه فکر نکند، نمی‌تواند تسلیم محض فرامین فرقه باشد. ازاین‌رو با تغییر در اندیشه و باورهای عضو می‌توان تحولی اساسی در سبک زندگی او ایجاد کرد و درنهایت عضو فرقه آن‌گونه فکر می‌کند که فرقه می‌خواهد. در این بخش تغییراتی بررسی می‌شود که در بعد شناختی اعضا اتفاق می‌افتد.

سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 10:44

بهائیت در عراق ( بخش دوم )

نوشته شده توسط

 

بهائیت در ایران: همانطور که بیان شد این مطلب در فصلنامه روشنا بچاپ رسیده ، و به اقدامات تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در پرداخته ،  که بهائیان در آن حضوری به قدمت ایجاد این فرقه دارند. کشور «عراق» از همان زمانی که علی محمد باب  به شاگردی سید کاظم رشتی در حوزه علمیه عراق پذیرفته شد تا زمانی که بدستور ناصرالدین شاه پس از یک برخورد با پیروان علی محمد باب در ایران آنها روانه تبعید گاه یعنی همان عراق شدند تا کنون در گیر این فرقه بوده است باید تاکید کرد  نهتنها اولین زمزمههای تشکیل بهائیت، که زمینه آن، یعنی «شیخیه» نیز در همین سرزمین پا گرفت.

ادامه مطلب از بخش اول

سه شنبه, 31 ارديبهشت 1398 04:46

بهائیت در عراق (بخش اول )

نوشته شده توسط

 بهائیت در ایران: در این مقاله که توسط فصلنامه روشنا بچاپ رسیده ، اقدامات تشکیلات را در کشوری مورد بررسی قرارگرفته،  که بهائیان در آن حضوری به قدمت ایجاد این فرقه دارند. منظور، کشور «عراق» است که نهتنها اولین زمزمههای تشکیل بهائیت، که زمینه آن، یعنی «شیخیه» نیز در همین سرزمین پا گرفت.

بهائیت در ایران : با توجه به نقش كليدي و مؤثر زنان در تمام اركان جامعه و حركت هاي اجتماعي، سران فرقه ضاله و استعماري بهائيت، از همان ابتداي تشكيل اين فرقه يعني زمان خروج سيدعلي محمد باب - با به كارگيري دستورات كانون هاي قدرت صهيونيستي - از زنان به عنوان عامل اصلي انحراف از حق و جذب افراد به اين كيش استعماري استفاده كرده و مي كنند در ادامه بخش پایانی این مطلب تقدیم میگردد

پیشاپیش از درج تصاویر پوزش می طلبیم :

بهائیت در ایران : بهائیان مدعی پذیرفتن اصل یگانگی نوع انسان هستند و هدف از عدالت را ایجاد اتحاد بین انسان ها ذکر می کنند.

بهائیت در ایران : با توجه به نقش كليدي و مؤثر زنان در تمام اركان جامعه و حركت هاي اجتماعي، سران فرقه ضاله و استعماري بهائيت، از همان ابتداي تشكيل اين فرقه يعني زمان خروج سيدعلي محمد باب - با به كارگيري دستورات كانون هاي قدرت صهيونيستي - از زنان به عنوان عامل اصلي انحراف از حق و جذب افراد به اين كيش استعماري استفاده كرده و مي كنند

 بهائیت در ایران : چرا تاکید ما و سایتها و فضا های مشابه با راهبرد نقد فرقه ها و افشای لایه های پنهان فرقه ها در ایناست که در همه حال باید این راهبرد دنبال شود ؟

شنبه, 21 ارديبهشت 1398 07:17

کشورهای محروم، هدف تبلیغی بهائیت!

نوشته شده توسط

 

بهائیت در ایران : چرا نهاد رهبری بهائیت (بیت العدل) هدف تبلیغی اش، کشورهای محروم است!؟

بهائیان مدعی هستند که هر روز بر تعداد پیروان بهائیت افزوده شده؛ درحالی که هیچ گاه نمی گویند در کجا و در چه سرزمین هایی مشغول یارگیری و ادیان ستیزی با مدیریت و هماهنگی بیت العدل هستند.
در یکی از مهم ترین سایت های بهائیت، به نام " آئین بهائی " لیستی طویل از کشورهای فقیرنشین آسیایی و آفریقایی آمده است:
هند، کنیا، ویتنام، کنگو، فیلیپین، زامبیا، آفریقای جنوبی، بولیوی، تانزانیا، اوگاندا، چاد، پاکستان و میانمار.

 

فرض محال که ایناعداد وآمار درست است .  اگر دقت نمائید بجز امریکا در میان لیست ارائه شده مابقی کشورها در فقر نسبی وشدید برخوردارند  . در مورد امریکا هم یک نکته حائز اهمیت است تعداد قابل ملاحظه بهائیان مهاجرینی هستنند که از ایران وسایر نقاط به آن کشور عزیمت کرده و در آنجا با تشکیل خانواده و تبلیغ توانسته اند اماری از جمعیت را بخود اختصاص دهند . اما در مورد مابقی کشورها حتی هند که دارای مراتبی در پیرشفتهای علمی وتکنولوژی میباشد اما فقر در اینکشور کاملا بشکل عریانخود نمائی میکند .

باز گردیم به سوال ابتدای مطلب : اگر در تاریخ ظهور و بروز بابیت وبهائیت نگاهی داشته باشیم . ایران آنروز دقیقا وضعیتی مشابه کشورهائی را داشت که در اینجدول لیست شده اند . فقر بشدت بیداد میکرد . فاصله طبقاتی به اوج خود رسیده و وضعیت بهداشت صفر و ابتلا به انواع بیماریهای مصری شیوع داشت .  مردم عملا از آینده خود نا امید بودند . و با عنایت به اعتقادات اسلامی منتظر یک منجی بودند تا آنها را از این وضعیت فلاکت بار نجات دهد . در چنین شرایط اعلام بابیت میتوانست برای مردم قابل باور شود .

همین وضعیت  وراهبرد توسط بیت العدل در کشورهای فقیر در دستور کار قرار گرفت و هنوز همادامه دارد . فعالیت آموزشی ، بهداشتی و عام المنفعه در فقیر ترین مناطق کشور ها در کنار تبلیغ آئین بهائی در حال انجام است . در کنار آن هزینه های سنگین ساخت مشرق الذکارها در مناطق مختلف این امکان را به بیت العدل میدهد که بتوانددر میان مردم فقیر و همان منتظران یک منجی حضور داشته باشد و حوزه نفوز فکری خود را بسط و گسترش دهد .

یکی از آخرین مشرق الذکار ساخته شده در باتامبانگ کشور کالمبوج بتاریخ اول سپتامبر 2017 بوده است . در

 

وقتی به ویکی پدیا ی کشور کامبوج رجوع کنیم متوجه راهبرد فرقه ضاله بهائیت خواهیم شد .

 

صفحه5 از314

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی