مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (2223)

شنبه, 20 مرداد 1397 06:52

حمایت اشغالگران از بهائیت ، تکرار تاریخ

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : قطعا یکی از عواملی که موجب شده تا فرقه‌ی ضاله بهائیت در بین جامعه ایرانی  و غیر ایرانی و حتی پیروان بهائیت مورد تنفر قرار بگیرد ، وابستگی آن به حکومت‌های ظالم می‌باشد. از این‌رو، روابط سرکردگان بهائیت با مقامات اسرائیل،  پیوندی شوم میان این دو غده‌ی سرطانی ایجاد کرده است .  اما به راستی، چگونه بهائیت خود را حامل اصولی متعالی میداند ، در حالی که از پشتیبانی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بهره می‌برد و البته در مقابل جنایت و خباثت این رژیم سکوت میکند ؟!

جمعه, 19 مرداد 1397 06:04

صلح عمومی از اعتقاد تا عمل !!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : یکی از اصول 12 گانه فرقه بهائیت اصلی ایست با عنوان صلح عمومی ، که تا این تاریخ مطلب متعددی از نقد این اصل تا رسیدن به پوچی آن در اختیار کاربران گرامی قرار داده شده است . اما از آنجا که یاد آوری مطالب ، موجب جلوگیری از فراموشی آن میشود ، مجددا ملاحظه ای کوتاه از این اصل را یاد آور میشویم . میخواهیم با این پاسخ برسیم علیرغم جنگ افروزی و جنایت های جنگی متعدد توسط رژیم کودک کش اسرائیل چگونه فرقه ای که به اصل صلح عمومی معتقد است و آن را یک افتخار برای آئین خود میداند از این رژیم حمایت کرده و در مقابل جنایتهای بیشمار آن سکوت میکند ؟

 

بهائیت در ایران :

 

هرچند در دوران دیکتاتوری پهلوی، بهائیان از نفوذ بسیاری در ارکان حکومت برخوردار بودند، اما در همان زمان هم فعالیت‌های جاسوسی و کارشکانه‌ی خود در ایران به پیش می‌بردند. اما به راستی، تصریح نهاد اطلاعاتی رژیمِ حامی بهائیت، به جاسوسی بهائیان برای صهیونیست‌ها، چرا و به چه دلیل بعنوان نگرانی دستگاه اطلاعاتی رژیم پهلوی بوده است .

فرقه‌ی بهائیت با نشر آموزه‌ی بی‌وطنی، در عمل ثابت کرده حتی با برخورداری از آزادی عمل و نفوذ در ارکان حکومتی، از هیچ‌گونه خیانتی نسبت به میهن خود کوتاهی نمی‌کند. 
از این‌رو، با آن‌که در دوران دیکتاتوری پهلوی، بهائیان از نفوذ بسیاری در ارکان حکومت برخوردار بوده و امتیازهای زیادی را نصیب خود نمودند؛ تا جایی که به گفته‌ی ارتشبد حسین فردوست (از برجسته‌ترین مقامات سیاسی اطلاعاتی رژیم پهلوی): «بهائیان با رسوخ در دربار شاه ایران برای ثروتمند شدن جامعه‌ی بهائی استفاده کرده تا از این طریق اقتصاد مملکت را به دست گیرند...»[1]؛ اما در همان زمان هم فعالیت‌های جاسوسی و کارشکانه‌ی خود در ایران به پیش می‌بردند.
همچنان که در یکی از گزارش‌های ساواک آمده است: «با توجه به این‌که دولت اسرائیل در سال 1972 م، فرقه‌ی بهائی را به عنوان یک مذهب به رسمیت شناخته است، به نظر می‌رسد با اجرای برنامه تحبیب از این فرقه می‌کوشد از اقلّیت بهائیان در سایر کشورهای جهان به ویژه ایران، بهره‌برداری سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی نماید».[2]
اما به راستی، تصریح نهاد اطلاعاتی رژیمِ حامی بهائیت، به جاسوسی و خیانت بین‌المللی بهائیان برای صهیونیست‌ها، حکایت از ماهیت پلید رهبران این فرقه و عمق رابطه‌ی آنان با اسرائیل دارد.

پی‌نوشت:
[1]. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، بی‌جا: انتشارات اطلاعات، چاپ نوزدهم، 1385 ش، ج 2، ص 375.
[2]. روح‌الله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، بی‌جا: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 446.

 

 

دوشنبه, 15 مرداد 1397 06:08

معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!!

نوشته شده توسط

نگاهی بسیار مختصر ومفید به معنویتگرائی از نوع فرق نوظهور .

دوشنبه, 15 مرداد 1397 05:44

فتنه؛ بهائیت؛ ادعا و عمل!؟

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : از آنجا که روح واقعی بهائیت و دنبال کنندگان آن اساسا با آرام گرفتن و سر به کار خود داشتن تناقض دارد، این تشکیلات نمیتواند در برابر فرصت های پیش آمده برای مقابله با جمهوری اسلامی مقاومت کند و به دنبال سواستفاده حداکثری از این فرصت هاست.

شنبه, 13 مرداد 1397 05:29

خیانتی که معجزه نام گرفت !!! پاسخ به سوال

نوشته شده توسط

 

بهائیت در ایران : در انتهای مطلب پیشین با همین عنوان سوالی از سوی تنظیم کننده مطلب ، عنوان شد که میخواهیم پاسخ سوال را فقط در قالب دو محور در حوزه روابط فرقه بهائیت با انگلیس و رژیم صهیونیستی اسرائیل بیان کنیم .

جمعه, 12 مرداد 1397 05:56

خیانتی که معجزه نام گرفت !!!

نوشته شده توسط

نکته :

بهائیت در ایران : دومین پیشوای بهائیت (عبدالبهاء)، عامل نجات خود و پیروانش در ماجرای اشغال فلسطین به دست انگلیس را «معجزه‌ی بزرگ» معرفی و در نامه‌ای به پیروانش مدعی شده است: «ای ثابت بر پیمان! مدتی بود که مخابره به کلّی منقطع (بود)... تا آن‌که در این ایام، الحمدلله به فضل الهی ابرهای تیره متلاشی و سلطه‌ی (حکومت) جائره (: بخوانید عثمانی)، زائل و حکومت عادله (بخوانید انگلیس) حاصل (شد)... الحمدلله به فضل و عنایت جمال مبارک، احبای الهی چون به موجب تعالیم ربانی رفتار نمودند، محفوظ و مصون ماندند، غباری بر نفسی ننشست و هذه معجزة عظمی (: این معجزه‌ی بزرگ است)».(1)
اما جالب است بدانیم در حالی عبدالبهاء تلاش نمود تا نقش استعمار انگلیس را در نجات خود مخفی کند که جانشین او (شوقی افندی)، از نقش مستقیم انگلیس در نجات جان او
 و پیروانش پرده برداشته است؛ همچنان که می‌خوانیم: «لرد کرزن (: Lord Curzon) و سایر اعضاء کابینه انگلستان نیز رأساً و مستقیماً از وضع مخاطره آمیز حیفا استحضار حاصل نمودند از طرف دیگر لرد لامینگتون (: Lord Lamington) با ارسال گزارش فوری و مخصوص به وزارت خارجه آن کشور (: انگلستان)، انظار اولیای امور را به شخصیت و اهمیت مقام حضرت عبدالبهاء جلب نمود و چون این گزارش به لرد بالفور وزیر امور خارجه وقت رسید در همان یوم وصول (: روز رسیدن) دستور تلگرافی به جنرال النبی سالارسپاه انگلیز (: انگلیس) در فلسطین صادر و تأکید أکید نمود که به جمیع قوی در حفظ و صیانت حضرت عبدالبهاء و عائله و دوستان آن حضرت بکوشد... ضمناً فرمانده جبهه‌ی حیفا را مأمور ساخت که تصمیمات لازم جهت حفظ جان مبارک اتخاذ... نماید».(2)

حال از بهائیان و البته مبلغان و رهبران این فرقه سوال داریم :

شما بفرمائید چرا و به چه دلیل جناب عبدالبها لقب سر را از دولت فخیمه انگلیس بلافاصله پس از تصرف سرزمینهای فلسطینیان ، دریافت کرد ؟ پاسخ به این سوال خیانتی را که معجزه خوانده شد را کاملا روشسن میکند .

پی‌نوشت:
1- عباس افندی، مکاتیب، مصر: فرج‌الله زکی الکردی، 1921 م، ج 3، ص 345-346.
2- شوقی افندی، قرن بدیع، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی طبوعات امری، 122 بدیع، ج 3، ص 297-296.

چهارشنبه, 10 مرداد 1397 06:47

ادوارد برون : شیخیه ریشه اعتقادی بابیه و بهائیه

نوشته شده توسط

نکته :

بهائیت در ایران : در تاریخ جریان بابلیت آنچه بعنوان اساسی ترین تفکر بابیت بیان شده اعتقاد به رکن رابع بوده است . این همان اصلیست که بعدها علی محمد باب از آن بهره برد و خود را بعنوان رکن رابع (رابط بین مردم و امام غائب ) معرفی نمود . و چون بر او شیرین افتاد ادعاهای دیگری را مطرح نمود . البته همانطور که در تاریخ بهائیت میخوانیم با استفاده از همین دیدگاه من یظهرالله اعلام موجودیت میکنند . پس میتوان نتیجه گرفت که رکن رابع احسائی معتقد به تفکر شیخیه اصلی ترین عامل انحراف مدعیان دروغین بوده است . حال نظری داریم به نگاه ادوارد برون در این رابطه :

صفحه2 از278

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی