• حلول ماه ربیع الاول مبارک باد

  • حلول ماه ربیع الاول مبارک باد

  • فتوای آیت الله مکارم شیرازی

  • فتوای آیت الله صافی در مورد بهائیان

  • آیت الله نوری همدانی

آخرین مقالات

cache/resized/0b95285427d4f13d0d9e8211ca65d18d.jpg
بهائیت در ایران :  مهناز رئوفی که
cache/resized/280f8568d0672878e199df355ca136c8.jpg
بهائیت در ایران : علی محمد باب در بیان
cache/resized/ea74d77d5d1b47b6a8d4170cbec6fe87.jpg
بهائیت در ایران : راستش یه چند وقت بود
cache/resized/a22a5e645d33f3e4a070a3e49ff57525.jpg
بهائیت در ایران : یکی از پر چالشترین
cache/resized/2c0635283a3c47f2771983f5d498db11.jpg
بهائیت در ایران : اخیرا رسانه های بهائی
cache/resized/f5ac543b69c8aaed9055020f28f38254.jpg
بهائیت در ایران : جناب سید علی محمد

کتاب ها

بهائیت در ایران: پژوهش در خصوص ظهور رضاخان در عرصۀ سیاسی و متعاقب آن گسترش فعالیت بهائیت در ایران، که
به بهانه آغاز چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهائیت در ایران : "ماه عسل رژیم پهلوی و بهائیت"
بهائیت در ایران : با آشکارشدن دعوت رجعت حسینی و من‌یظهره‌اللهی میرزا حسینعلی بهاءالله، گروهی از بزرگان بابیان
  دلایل غلبه گفتمانِ شیخیه در ابتدای دوره قاجاریه و چرایی تلاقی تفکر آن با فرقه بابیه   دی 98 بهائیت
بهائیت در ایران :یکی از طرق شناخت ماهیت و مواضع سیاسی میرزا حسینعلی بهاء (مؤسس بهائیت)، بررسی روابط و مناسبات
بهائیت در ایران : تاریخ، درهای کوچک و بزرگ فراوانی دارد، با گشودن هر کدام، چراغی فراراه آدمی روشن می‌شود.
بهائیت در ایران:"آشنائی با فرق ومذاهب اسلامی و..."عنوان کتابی است که توسط آقای رضا برنجکار جمع آوری و تالیف
به بهانه فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهائیت در ایران : ماه عسل رژیم پهلوی و
نویسنده: خوان ریکاردو کول بهائیت در ایران : این مطلب توسط آقای کول که خود مدتی از پیروان آئین بهائی بوده
فریبا سعادتی فر* چکیده فرقه بابیه از انحرافات مهم اجتماعی در تاریخ ایران است که با فرهنگ و عقاید مردم
بهائیت در ایران : شاید بتوان به جرات بیان کرد که موثرترین مستبصر از آئین ضاله بهائیت جناب صبحی بوده است .
بهائیت در ایران :  کتاب " ادیان ، مذاهب و فرقه های استان همدان " با تلاش قابل تقدیر آقای علی زریابی سخا تدوین
بهائیت در ایران : ادوارد براون بعنوان یک شرق شناس به خاور میانه و ایران سفر کرد اما در مورد علت اصلی و
هدف از خلقت انسان، قرب الهی است و ایصال به او در گرو پیمایش راه اوست که دین می نامند. دین به عنوان همزاد بشر
کتاب حاضر بر اساس تحقیقات ابوالاعلی مودودی و ابوالحسن علی حسنی ندوی تالیف شده و توسط مترجم گرامی عبدالله
  بهائیت در ایران: کتاب " وارونه ها و خرافات در آخرالزمان " تالیف نویسنده ارجمند ابوالفضل سبزی در سال 1391
  بهائیت در ایران : موضوع این مطلب . کتاب «مدرنیته و هزاره : پیدایش آیین بهائی در خاور میانه قرن نوزدهم» اثر
این کتاب توسط نویسنده ارجمند مجتبی تمدنی در سال 95 و در 350 صفحه و توسط انتشارات مهرصادق به چاپ رسیده است.
  • Prev
دست خط امام خمینی(ره) در مورد فرقه ضاله بهائیت +
بهائیت در ایران : پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی ویژه‌نامه
نهضت امام(ره) تحریم خرید و فروش با بهاییان
بهائیت در ایران : به بهانه خرداد ماه ماه شروع نهضت امام
مجالست با بهائیت عقاید را سست می کند
 بهائیت در ایران : آیت الله ناصری در خصوص بهائیت اظهار
دست خط امام خمینی(ره) در مورد فرقه ضاله بهائیت +
 بهائیت در ایران :  پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی در
استفتاء از مقام معظم رهبری
  بهائیت در ایران:به نقل از پایگاه کانون حق پژوهی: با
استفتاء از حضرت امام خمینی (ره)
 بهائیت در ایران:نظر حضرت امام خمینی (ره) درباره بهائیت

دریافت نرم افزار

افراد آنلاین

ما 44 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
دوشنبه, 05 آبان 1399 09:33

احکام بهائی 5 : جزای محزون کردن در بیان

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : سید باب در بیان جزای محزون کردن انسان ها را پرداخت نه مثقال طلا به بیت العدل دانسته و جالب اینجاست که جریمه ی ناراحت کردن دیگران با زنا یکی است و هر دو در جیب بیت العدل سرازیر می شود. و اما وقتی حسینعلی نوری دید که بازار بابیت کساد است، این حکم را در اقدس عفو کرد.

سید باب در بیان می گوید: فی ان من یحزن نفسا عامدا فله ان یاتی تسعة عشر مثقالا من الذهب ان استطاع و الا من الفضة و الا فلیستغفر الله تسعة عشر مرة- اگر کسی دیگری را از روی عمد محزون کند باید نوزده مثقال طلا بدهد، و اگر متمکن نباشد لازمست نوزده مرتبه استغفار نماید. (1)

سپس می گوید: و من یحبس نفسا یحرم علیه ما یحل علیه من قبل الی حین ما یحبس و یهبط کل عمله و ما کان من المومنین و ان یرجع الی ما یحرم علیه فی کل شهر تسعة عشر مثقالا من الذهب- کسی که دیگری را محبوس و زندانی کند حرام می شود بر او (زن او) که تا آن موقع حلال بوده است و تمام اعمال خیر او ریخته و محو می شود، و اگر رجوع کند بر آن زنی که حرام شده است باید در هر ماهی نوزده مثقال طلا بدهد.

ولی میرزا بهاء بر خلاف سید باب می گوید: من یحزن احدا فله ان ینفق تسعة عشر مثقالا من الذهب هذا ما حکم به مولی العالمین انه قد عفا ذلک عنکم فی هذا الظهور و یوصیکم بالبر و التقوی امرا من عنده فی هذا اللوح المنیر- در کتاب بیان نازل شده بود که اگر کسی را محزون کردید می باید نوزده مثقال طلا انفاق کنید و این حکم مولای عالمین بود ولی در این لوح منیر از این حکم عفو کرده و در این ظهور وصیت می شود به نیکو کاری و تقوی و این امریست از جانب خداوند. (2)

آری حکم بیان (به طوری که دیدیم) در نهایت درجه غرابت بوده و بسی حیرت آور است که دیه محزون کردن یک نفر به اندازه دیه زنا کردن با او باشد، و شگفت آور و حیرت انگیزتر از آن تعلیل بیان بود که این حکم بخاطر اینست که کسی نشناخته و نفهمیده دیگری را محزون ننماید، و مراقب باشد که یک مرتبه شجره حقیقت (من یظهره الله) محزون نشود.

و به عقیده ما، جناب بهاء کتاب اقدس را از روی مجبوریت و بخاط اصلاح کتاب بیان نوشته است، زیرا سران بابیه پس از این که به خود آمدند به نواقص و عیوب و خرافات و جهات ضعف گفته های باب متوجه شده و در مقام اصلاح و گرم کردن بازار دین جدید و رنگ و روغن دادن به آن آمدند.

بیانی که احراق کتب ملل دیگر جهان را واجب بداند، بیانی که در موقع محزون کردن دیگری نوزده مثقال طلا دیه تعیین بکند، بیانی که سوال کردن از مطالب علمی و مسائل برهانی را تحریم بکند، بیانی که بگوید اشیاء نفیسه خود را به من بدهید و همچنین مطالب و الفاظ عجیب و غریب دیگر، البته این کتاب عوض کردنی است.

و طلب دیگر این که جمعیتی که (بدون تعقل) از چنین کتاب و چنین آئین و چنین احکام برخلاف عقل و خرد و فطرت پیروی کرده و آنرا با جان و دل می پسندند، آیا از این جمعیت نباید استفاده کرد؟ و آیا از این اغنام الهی نباید قدر  دانی و محافظت نمود؟(3)

هنگامی که جناب بهاء خود را از جناب باب کمتر نمی بیند، چه داعی دارد که از ترویج کرده و شخصیت و منزلت  خود را در مقابل شخصیت او که پست تر است فانی و محو نماید.

چنانکه ما هم داعی نداریم که بهائیان ساده لوح از آئین بهائیت دست بکشند، زیرا می دانیم که این جماعت بالاخره بیچارگانی هستند که اگر از این نیرنگ و از این آلودگی و حیرت نجات یافتند، در وادی دیگری مبتلا و سرگردان خواهند شد. و خوب است بهائیان در فکر خود باشند و از تقلید و محدودیت فکری و نظری و علمی خود را خارج کرده و با کمال حریت و بی طرفی فکر در صدد تحصیل سعادت و خوشبختی آیند.

پی نوشت:

1- بیان، باب ثامن عشر از واحد سابع

2- اقدس صفحه 39 سطر 15

3- محاکمه و بررسی باب و بهاء جلد 2 صفحه 200 تا 202

 

 

دوشنبه, 05 آبان 1399 09:03

احکام بهائی 4 : حد سارق در بهائیت

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران :  اگر حکم اسلام را در مورد سارق در کنار حکم بهائیت گذاشته متوجه خواهیم شد که حکم اسلام بسیار بهتر و موثرتر از حکم بهائیت است و آن بهائیتی که ادعا دارد، دین اسلام دیگر به درد این زمان نمی خورد و بهاء دین جدید و پیشرفته تری به ارمغان آورده است، به عینه می بینند که احکام اسلامی بسیار معقولانه تر و موثرتر از احکام بهائی است. زیرا سرچشمه ی اسلام خداوند متعال است ولی بهائیت ساخته دست بشر می باشد.

بهائیت در ایران :  بنابر عقلانیت و نگاه دقیق متوجه میشویم بهترین راه برای تشخیص ادعای پوچ و باطل فرقه ها و مسلک های دروغین آشنایی با اعتقادات ادیان الهی و زندگانی پیشوایان و رهبران این ادیان آسمانی میباشد و با استعانت از این آموزه های دینی میتوان جلوی شیطنت های این فرقه های ضاله و غیر دینی را گرفت و با شناخت از آنها گول شعارهای به ظاهر زیبا و بی محتوا و تشکیلات شبه مذهبی این فرقه ها را گرفت

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی