- بهائیت در ایران - https://bahaismiran.com -

حضور بهائیان در جشنواره تئاتر فجر ۱۴۰۰

جشنواره تئاتر فجر امسال در حالی برگزار شد که مسئولان و داوران این رویداد جایزه بخش موسیقی نمایش را به کسی اهداء کردند که ازپیروان  فرقه ضاله بهایی بوده است .

جشنواره‌های هنری فجر۱۴۰۰ هر کدام با حاشیه‌های مختلفی روبرو بودند و پس لرزه‌های این حواشی همچنان با گذشت دو هفته پا برجاست و انگار تمامی ندارند. آشکار می توان رد فعالان دولت پیشین را در حواشی‌ای که پیش آمده مشاهده است. ردی که نشان از جریانی سرسپرده به غرب دارد که حدود یک دهه بر گفتمان هنر کشور سایه افکنده است و به هر شکلی که خواسته این سر سپردگی را هم جار زده است. در دولت جدید انتظار می‌رفت، تجدید نظری در رویکردها و فعالیت‌های فرهنگی هنری صورت گیرد، اما بعد از گذشت ۶ماه همچنان تغییرات در حوزه فرهنگ به کندی انجام می‌شودو تغییر خاصی  هم در ساختار و ماهیت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کشور صورت نگرفته است.

 

اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر روز سه شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار شد و تندیس، دیپلم و جایزه نقدی بخش موسیقی به «آقای و-ن» برای نمایش «بانوی محبوب من» رسید.

 

این جایزه توسط  قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «آقای و-ن»، موزیسین اهدا شد .

حال این سؤال پیش می‌آید که در مملکتی قانون اساسی و احکام شرعی است و بارها بر دقت به عدم نفوذ و فعالیت پیروان فرق ضاله همچون بهائیت در آن تاکید و تذکر داده شده ، باز هم شاهد تکرار اینگونه موارد هستیم . نفرت مردم از پیروان فرقه ضاله بهائیت در ایران را نبقاید نادیده گرفت و اینگونه اشتباهات را تکرار کرد .