کد خبر:13045
پ
roohi
بهائیت در ایران

شیوه های جذب در طرح روحی فرقه ضاله بهائیت- بخش اول

فرقه پژوهی:طرح روحی یکی از روش های فرقه ضاله بهائیت برای جذب افراد به فرقه می باشد که از اهرم های زیادی برای اجرای این هدف استفاده می کنند که در ادامه تعدادی از  این روش ها را توضیح می دهیم[۱]. استفاده از هنر استفاده از هنر و مسائل هنری چون خطاطی، نقاشی، طراحی خیاطی، […]

فرقه پژوهی:طرح روحی یکی از روش های فرقه ضاله بهائیت برای جذب افراد به فرقه می باشد که از اهرم های زیادی برای اجرای این هدف استفاده می کنند که در ادامه تعدادی از  این روش ها را توضیح می دهیم[۱].

استفاده از هنر

استفاده از هنر و مسائل هنری چون خطاطی، نقاشی، طراحی خیاطی، عکاسی و…. از جمله شیوه هایی است که بهائیت با کمک آن توانسته نفوذ خود را در برخی از مناطق دنیا گسترش دهد. این روش به طور گسترده در کشورهای مختلف، از جمله ایران و به ویژه در مناطق محروم و حواشی شهرها به کار گرفته شده که این گونه حرکات اعلام خطر جدی برای مسئولان است. مناطق دور افتاده کشور که خارج از قلمرو برنامه های تبلیغی و اقتصادی و سازندگی است، فضای مناسبی برای نفوذ گروه های مختلف بهایی به وجود آورده و متأسفانه نمونه هایی از حضور بهائیان در این مناطق گزارش شده است. مبلغان بهایی ابتدا به صورت خیرخواهانه وارد مناطق می شوند و با ایجاد فضاهای کاملاً دوستانه و محبت آمیز و برگزاری کلاس های هنری مختلف اندیشه های انحرافی را ترویج می کنند.

استفاده از سازمان های غیر دولتی(NGO)

در منازل و محله های مختلف و مجالس عمومی با عنوان هایی مانند حل مشکل اعتیاد، کمک به حل مشکل جوانان، مشارکت در امر ازدواج جوانان، برنامه ریزی برای سرکشی به خانواده های بی سرپرست و…. برگزار می شود[۲]. تشکیلات بهایی با تأکید بر نفوذ کلام در قشرهای آسیب پذیر از جمله فقر، بیماران، خانواده های بی سرپرست، ایتام و…. به همه محافل دستور می دهد با برطرف ساختن نیازهای این گروه ها آنها را جذب کنند. نمونه هایی از حضور این گروه ها در جنوب کشور گزارش شده است.

کوچ دادن خانواده های بهائی توانمند در تبلیغ تشکیلات بهایی نیروهای زبده خود را پس از آموزش های مختلف مهارتی و اخلاقی در پوشش یک شغل یا شرکت و…. به مناطق مختلف کشور روانه می سازد و محله هایی برای استقرار طولانی مدت آنها در نظر می گیرد. این افراد که طبق برنامه ریزی تبلیغی ویژه در آن محل ساکن شده اند، به تدریج با نفوذ در میان خانواده ها محافل، اداره ها، نهادها و دخالت در برنامه های کلان شهر، زمینه را برای تبلیغ خود یا دیگر مبلغان بهایی فراهم می آورند و با بهره گیری از پشتیبانی محافل بهایی، زمینه را برای اجرای برنامه های دیگر تشکیلات بهایی آماده می سازند[۳].

ایجاد مشاغل صنعتی كشاورزی و خدماتی

ایجاد مشاغل ،صنعتی ،کشاورزی، خدماتی، استفاده از نیروهای جوان شیعه و خدمات دهی مناسب به کارگران، از دیگر روش های تبلیغی بهائیان است. آنها در مقایسه با دیگر کارفرمایان با پرداخت دستمزد بالاتر کارگران را جذب و بهایی می کنند. در این مورد مهمترین عنصر در خدمات دهی، اخلاق نیکو و مسائلی است که مردم به آن گرایش دارند. بهائیان با استفاده از این ابزار به جذب کارگران و خانواده آنها پرداخته اند و به طور گسترده دیده شده که برخی از افراد شاغل در بخش خدمات نصب وسایل گازسوز در پوشش کارگر، به تبلیغ آشکار و دعوت به بهایی گری می پردازند[۴].

برگزاری همایش در ایام مخصوص بهایی

برگزاری گردهمایی و همایش های سالانه در ایامی که به نوعی در تقویم بهایی مهم است از دیگر روشهای تبلیغی است؛ مانند ضیافت های نوزده روزه که محافل باید آن را پیگیری و برای آن برنامه ریزی کنند. همچنین جشن های عید رضوان که معمولاً در کشور ایران در فضاهای بسته و با الگوی خاصی طرح ریزی و برگزار می شود و طبق دیده ها و شنیده ها در نوع خود جذاب هستند. برخی همایش ها نیز خارج از کشور و برای ایرانیان خارج نشین برگزار می شود و خوانندگان و متخصصان و هنرمندان ایرانی را به این محافل دعوت می کنند؛ گزارشها نشان دهنده وجود ابتذال و ترویج گسترده فساد در این محافل است[۵].

فضای مجازی (اینترنت)

بهائیان که قادر نیستند آشکارا به تبلیغ مرام حزب خود بپردازند، جهان مجازی را مکانی بدون مرز دانسته و در آن فضا به تبلیغ فعالیت های خود می پردازند. این فعالیت ها که از حدود ده سال پیش تا به امروز در قالب تأسیس سایت ها و وبلاگ ها نمود یافته و فرقه ضاله بهائیت از آغاز راه اندازی شبکه جهانی اینترنت به طور گسترده با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و فن آوری های مدرن تلاش وسیعی را در عرصه ی تبلیغاتی صورت داده است؛ در حال حاضر مطالب فراوانی درباره بهائیت در سایت های جستجوگر وجود دارد و یک مرکز مستقل با نظارت مستقیم شورای رهبری بهائیان مستقر در اسرائیل و با عنوان اینترنتی «InterneT Agan »آن را رهبری می کند. عوامل این مرکز با حضور در تالارهای گفتگو و وبلاگ های فعال در اینترنت، تشکیل گروه های گفتگو و تبليغ بهائیت و علیه اسلام در موتورهای معروف جستجو نظیر یاهو و گوگل و کمک به راه اندازی سایتها و وبلاگ های شخصی بهائی؛ مشغول فعالیت شبانه روزی اند[۶].

بهائیان مرکز اصلی فعالیت اینترنتی خود را به خارج از کشور و به ویژه به کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، استرالیا و اسرائیل منتقل کرده اند. از طرف دیگر آنها با راه اندازی سایت های فارسی به ظاهر شخصی و غیر تشکیلاتی و با اسامی گمراه کننده، در شبکه اینترنت حضوری فعال دارند. حیله دیگری که این فرقه به آن دست زده است حضور در تالارهای گفتگو و وبلاگ های فارسی زبان با اسامی ناشناخته است. متأسفانه در حال حاضر نزدیک به چهارصد سایت و وبلاگ بهائی به زبان فارسی مشغول فعالیت علیه اسلام و تشیع هستند. از دیگر فعالیت های بهائیان ایرانی حضور منظم در تمام سایتهای اینترنت و اعتراض و انتقاد از مطالبی که علیه بهائیت نوشته شده می باشد.

تشکیلات بهائی از شبکه اینترنت برای ابلاغ پیام های بیت العدل به سائر بهائیان استفاده می کند. این تشکیلات با کمک پیروانش ضمن حضور در بخشهای مختلف اینترنت، گروه های گفتگوی اینترنتی ایجاد کرده که هر کدام بنگاهی برای گردهمایی مجازی بهائیان است و اعضای بهائی وابسته به این گروه ها، عامل اجرای طرح ها و دستورهای پنهان و آشکار تشکیلات رهبری بهائیت، مستقر در شهر حیفای رژیم صهیونیستی هستند. آنها با دعوت اینترنتی از بهائیان برای شرکت در نشست هایی در تهران به تبلیغ عقاید این فرقه می پردازند تا آنان را به فعالیت و تبلیغ تحریک کنند و حتی از اینترنت برای سازمان دهی ضیافات و جلسات تبلیغی خود استفاده می کنند. در حال حاضر خوشبختانه سایتها و وبلاگهای مستقل و خود جوشی به زبان فارسی مشغول پاسخگوئی به شبهات بهائیت بوده و مطالب افشاگرانه ای را علیه این فرقه منتشر می کنند. بخش دیگری از مواضع جریان اینترنتی این فرقه ضاله در پوشش کامنت های وبلاگ دیده می شود؛ به عبارت دیگر گردانندگان وبلاگ، بار مسئولیت مادی و معنوی مطالب موهن خود را به دوش کامنت نویسان بی نام و نشان می گذارند که می توانند هر گونه نظری را بنویسند.

مقام سازی برای خود در جهان

بهائیان در تمام سایتها و وبلاگهای خود بر وحدت پیروان  بهاء تاکید کرده و از گستره هفت میلیونی بهائیان در تمام دنیا سخن می گویند. در حالیکه بهائیان به شاخه های مختلفی منشعب شده اند؛ مدعی اند که بعد از مسیحیت، به لحاظ تنوع ملیت پیروان دین شان مقام دوم را در جهان دارند!

ملاحظه

بهائیان فعالیت جدی خود را از اواخر سال ۸۴ در اینترنت ایران آغاز کرده اند، ولی سایت های آنها در کشورهایی چون آمریکا که دانشگاه بهاییان در آن جا قرار دارد بیش از ۱۲ سال است که فعالیت دارد. با وجود شدت یافتن فعالیت بهائیت، پاسخ گویی اینترنتی به شبهات و سم پاشیهای این جریان اندک است و حمایت از گروه های متعهدی از وبلاگ نویسان توانمند میتواند به خنثی سازی این افکار انحرافی کمک شایان توجهی کند[۷].

تبلیغ بهائیت از طريق مشرق الاذكارها[۸].

ساخت بناهایی با طرح های هنری، مثل معبد لوتس[۹] در هند و پانزده بنای دیگر در جاهای مختلف دنیا از جمله ابزارهای تبلیغی این فرقه است. معبد لوتس یا نیلوفر آبی در هند سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر است که ضمن درآمدزایی، محلی برای تبلیغات بهایی است. بهائیت توجه خاصی برای تبلیغ مسلک خویش به هنر موسیقی و خوانندگان و هنر پیشه های معروف سینما دارد و در بسیاری از برنامه های عمومی از حضور آنها بهره می برد. معبد لوتوس، مرکز تبلیغی بهائیان دنیاست. این مرکز با طراحی فریبرز صهبا بهایی ایرانی ساخته شده و یکی از جدیدترین مشرق الاذکارهای بهائیان است. در این جا گروه زیادی از مبلغان فرقه بهائیت، هم زمان با بازدید گردشگران مختلف، افرادی را از ملیت ها و زبانهای مختلف به سراغ آنها فرستاده و گردشگران را با مسلک بهائیت آشنا می کنند. بهائیان برای تأثیرگذاری بیشتر برگردشگران مبلغانی از تمام ملیتهای دنیا را تربیت کرده، از آنها برای برقراری ارتباط به خوبی استفاده می کنند. بهائیت در تبلیغ خویش، از عواطف و احساسات افراد با هوشمندی و زیرکی خاصی بهره می برد. آنها پس از دعوت افراد به مسلک خود، یکی دیگر از مبلغان شان را با فرد دعوت شده همراه می کنند که این مبلغ از جنس مخالف است تا بتوانند به راحتی در اشخاص مورد نظر نفوذ کند. معبد لوتوس در سالیان گذشته بازدید کنندگان زیادی داشته و این نشان دهنده تلاش بهائیت برای ترویج این فرقه انحرافی است[۱۰].

تبلیغ از طریق تلویزیون، رادیو و ماهواره

در دنیای امروز که وسایل ارتباط جمعی جدید، امکاناتی تازه و فراگیر را فراهم آورده است این گروه گمراه نیز همچون بسیاری از گروه های سیاسی و اجتماعی کوشیده اند از کارکردهای تکنولوژی های جدید در راستای اهداف خود بهره مند شوند که در این زمینه رسانه ی رادیو و تلوزیون به دلیل قابلیت صوتی و تصویری آن و همچنین وسعت مخاطبانش از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. مدت زمانی کوتاه پس از آن که امواج ماهواره ای امکان انتقال صدا و تصویر را از دورترین نقاط به ایران فراهم آورد و بسیاری از خارج نشینان با بهره گرفتن از این فناوری تازه به برنامه سازی و پخش آن از طریق شبکه های ماهواره ای پرداختند. بهائیان نیز بیکار ننشسته و برنامه ای تحت عنوان تلویزیون آئین بهائی، رادیو نسیم، رادیو پیام دوست و شبکه های غیر مستقیم مانند بی بی سی و شبکه من و تو و ….  را تهیه و به طور مداوم اقدام به پخش آن از طریق شبکه های ماهواره ای کردند. حضور حساب شده در برنامه های رادیویی و تلویزیونی جهانی و ماهواره ای انجام سخنرانی و گفتگوهای دوستانه پاسخ به سؤالات مشاوره و پخش برنامه های تبلیغی به صورت شبانه روزی از جمله این فعالیت هاست. این شبکه ماهواره ای به معرفی تبلیغ و ترویج این فرقه انحرافی پرداخته و با طرح مسائلی چون معرفی تعالیم فرقه تساوی حقوق زن و مرد، تعلیم و تربیت اجباری، ترک تعصبات، تحری حقیقت و …. به معرفی طاهره قرة العین به عنوان نخستین زن پیشگام در جنبشهای فمینیستی می پردازد.

این فرقه حتی با نسخه پیچی دستورهای بهائیت برای تربیت فرزندان و زیر سؤال بردن احکام و ارزشهای اسلامی ادعای پایمال شدن حقوق بهائیان و همکاری آنها با نظام، با وجود تمام مشکلات ایجاد شده را طرح کرده و می خواهد با مظلوم نمایی و نشان دادن جذابیت های کاذب تعالیم این فرقه ساختگی آن را تنها راه رسیدن بشر به سعادت و صلح جهانی بنمایاند که این امر زنگ خطری برای مسئولین مملکتی بویژه گروه های رسانه ای است که با تدبیری شایسته و بایسته در برابر هجمه ی رسانه ای این فرقه ضاله ایستاده و از تاثیر گذاری و فریب جوانان توسط این رادیو جلوگیری نمایند.

تبلیغ از راه نمادهای بهائی

بهائیان به روش های گوناگون نمادهای بهائی را در جامعه تبلیغ، ترویج و پخش می کنند و از طریق آنها در راه رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می کنند. این نمادها بیشتر از راه ضرب بر روی گردنبند، انگشتر، دستبند و برخی دیگر در قالب اشکال بهائی با مضامین بهایی است که بر روی آنها حک شده تبلیغ می شود و در ایران و سایر کشورها توزیع می شود که نمونه هایی از آن در زیر آورده شده است[۱۱] .

[۱] – برای اطلاع بیشتر در مورد «طرح روحی» به مقاله  «هدف اصلی مؤسسه های تبلیغی فرقه ضاله بهائیت -طرح روحی» در سایت فرقه پژوهی مراجعه گردد.

[۲] – خبرنامه فرق ادیان و مذاهب، ش ۶، وزارت کشور

[۳] – بر اساس تحقیقات میدانی نویسنده

[۴] – همان

[۵] – .http://donyayebahai.infom.

[۶] – www.encyclopedia.com/doc/1012-Internetagent.html

[۷] – ۸۷۰۵۰۴۰۷۲۵ :ش ،www.fars.Newsir.

[۸] – به معابد بهائیان، مشرق الاذکار گفته میشود. ساختمان مشرق الاذکار باید به گونه ای بنا شود که به تعداد نه در داشته باشد و این نه در به نه خیابان باز شود و در اطراف مشرق ۸۷ الاذکارها باید تأسیساتی مانند مؤسسات فرهنگی بهداشتی و…. باشده مشارق اذکار هر یک طرحی مخصوص به خود دارند انوار هدایت، ص ۷۶۶-۷۶۷ به نقل از نجم باختر، ج  ۰۲۱

ش ۱، ص ۲۰) .)

[۹] – لوتوس تمپل یا معبد نیلوفر آبی (Baha Houses of Worship یا Lotus Temple معبد مسلک بهایی یا مشرق الاذکار بهائیان در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان است که مادر معابد شبه قاره ی هند نامیده شده در طرح معماری این بنا از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است. این گل همواره در هندوستان با عبادت و دیانت پیوند داشته است. این ساختمان شامل ۲۷ گل برگ است که از بتن سفید ساخته و با سنگ مرمر سفید پوشانده شده. این سنگ ها از یونان خریداری و در ایتالیا برش داده شده اند. هر یک از که طرف ساختمان سه گل برگ دارد و نه در بزرگ به تالار مرکزی با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر باز می شود. ارتفاع بنا از کف تا بالای ساختمان ۳۴/۲۷ متر و قطر ساختمان ۷۰ متر است و در زمینی به مساحت ۱۰/۶۴ هکتار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هندوستان ساخته شده است

[۱۰] – خبرگزاری فارس، ش ۸۸۰۹۰۱۱۳۰۰

[۱۱] – نقش روی انگشتر که بر روی نگین و یا تابلو دیده میشود را عبدالبهاء طرح کرده است. این طرح شامل سه خط افقی است که نشان دهنده عالم حق (عالم خداوند)، عالم امر (عالم پیامبران و عالم خلق (عالم انسان است. خط عمودی که این سه خط را قطع می کنند نشان دهنده مظهر ظهور با پیامبر است که عالم خداوند را به عالم انسان مرتبط می سازد. دو ستاره در اطراف نشان دهنده باب و بهاء الله هستند. چهار حرف همه نشان دهنده بهاء الله و دو خط به شکل «ب»، نشان دهنده باب هستند.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please