کد خبر:13102
پ
a1
بهائیت در ایران

وابستگي تشكيلات بهائيت به آمريكا

آنچه درباره بهائیت تأمل برانگیز است، تشکیلات گسترده است که براساس حمایت مالی و فکری بیگانگان روز به روز در حال گسترش و انجام بوده است. مهمترين مركز تشكيلات سازمان يافته بهائيت از آمريكا سربرآورده و در اين كشور با اجازه سياستمداران آن فعاليت جهاني و بين‌المللي دارد، مركز آنان نيز موسوم به «مهد امرالله» […]

آنچه درباره بهائیت تأمل برانگیز است، تشکیلات گسترده است که براساس حمایت مالی و فکری بیگانگان روز به روز در حال گسترش و انجام بوده است.

مهمترين مركز تشكيلات سازمان يافته بهائيت از آمريكا سربرآورده و در اين كشور با اجازه سياستمداران آن فعاليت جهاني و بين‌المللي دارد، مركز آنان نيز موسوم به «مهد امرالله» است. دومين مشرق‌الاذكار وسيع و مجهز آنان نيز در شهر شيكاگوي آمريكا توسط عباس افندي تأسیس شده. جمعیت بهائيان در آمريكا براساس  بزرگ‌نمایی خودشان که گزارش شده، حدود دويست هزار نفر است.اكثر اعضاي بيت‌العدل آمريكايي هستند در حاليكه يك سوم جمعيت بهائيان در آمريكا ساكن اند، بيت‌العدل كه از نام شعارهاي اسلامي و شيعي گرفته شده و جهت تخريب وجهه عدالت مهدوي با اهداف خاص به كار مي‌رود، از سوي آمريكايي‌ها اداره مي‌شود و تمام سياست‌هاي كلان فرهنگي و تشكيلاتي بهائيت و برنامه‌هاي آنها در ميان كشورها از سوي اين مركز كه ما نام آن را بيت‌الفساد و بيت‌الشيطان مي‌نهيم انجام مي‌گيرد. از آن‌رو که نتیجه تلاش آنها از آمال و آرمان‌های شیطان بزرگ است.

اين تشكيلات يك تشكيلات كاملاً امپرياليسمي است،‌ كه در خدمت سیاست‌هاي آمريكاست، كه در اين تشكيلات وابسته كارهايي جاسوسي براي دولت آمريكا برنامه‌ريزي و به نام مرام بهائيت در كشور‌هاي ديگر اعلام مي‌شود، سازمان‌هاي مثل سيا، موساد و … جاسوس‌هاي خود را از این تشكيلات به خدمت مي‌گيرند و اين مراكز به آموزش آنها مي‌پردازند و به كشورهاي ديگر ارسال مي‌كنند.

رهبري بهائيان در دوره عباس افندي كاملاً‌ مطيع سياست‌هاي آمريكا بود و از آنها تقديس مي‌كرد او در نطق‌هاي خود به صراحت آمريكا را كه مركز تشكيلات بهائيت است مركز حق و مركز تابش انوار مي‌داند، او در زمان رژيم گذشته ايران را كه پايگاه بهائيت بود، بهترين اقمار آمريكا مي‌داند و دولت آمريكا را بهترين اسباب كاشف ثروت‌هاي معدني ايراني برشمرده و وابستگي خود را به اين دولت كاملاً‌ امپرياليسمي با وفاداري خاص اعلام مي‌دارد. در دوران ارتباط ايران با آمريكا شوستر آمريکايي توسط يكي از بزرگان محفل بهائيت به ايران معرفي شد و در ايران حضور يافت، كه حكايت از پيوند بسيار دیرین بهائيت با دولت آمريكا دارد، و كارهاي جاسوسی بهائيان براي امپرياليسم از اينجا واضح‌تر و نمايان‌تر ديده مي‌شود و هم او بود كه پاي كمپاني‌هاي نفتي آمريكا را به ايران باز كرد و شوستر را در ايران به منصب تصدي دوائر گمرك راهنمايي و مشغول نمود، در ورود وي به ايران از او استقبال شاياني توسط بهائيان به عمل آمد و دلبستگي اين فرقه به آمريكا آشكارتر شد. بهائيان در وطن‌فروشي و امپرياليسم همچون منافقان پس از انقلاب كم نگذاشتند. حتي در ترور برخي از شخصيت‌ها و ايجاد آشوب‌هاي قومی نيز بي‌دخالت نيستند، و اكنون به عنوان بهترين حربه براي استعمارگران مبدل شده‌اند كه در انحرافات فرهنگي و ابتذال جوانان و همكاري با كمپاني‌هاي توليدات محصولات فرهنگي منحرف همكاري نزديك دارند.

مسئول بلند پايه آمریکا از سران بهائيت به عنوان “پيامبر” تعبير کرده و در استثمار آنها جهت استفاده ابزاري، در اهداف استعماري بسيار سود برده‌اند ـ روزولت ضمن گرامي‌داشت حضور افندي در آمريكا، حمايت ضمني خود را از اين تشكيلات به صراحت اعلام كرده، وزير دارايي وقت درباره افندي گفت:

«احساس كردم در حضور يكي از انبياء هستم، در حضور مسيح يا پدر آسمانيم.»

همسر شوقي آمريكايي و يكي از اعضاي رهبري بهائيت در آمريكا بود از بدنه تشكيلاتي دولت آمريكا محسوب مي‌شد و در خدمت بهائيان قرار داشت، و در پيش‌برد اهداف بهائيت با رهبران آمريكايي مرتبط بود.

جاسوسی بهائيان براي امپرياليسيم و آمريكا خبري است كه تازگي ندارد به طوريكه در مطبوعات بهائيان نيز شواهد و گواهي‌هاي معتبري بر اين امر وجود دارد. امام خمینی (ره) پیش از این در مورد چهره آنها سخن گفته «… بهائی‌ها یک مذهب نیستند یک حزب هستند یک حزبی که در سابق … اینها هم جاسوسند…». امام بهائیت را با توده‌ای‌ها مقایسه کرده و آنها را مورد حمایت شوروی سابق و بهائیان مورد حمایت شدید آمریکا می‌دانست. این گفتار امام راحل بسیار درست و واقع‌گرایانه است از آن‌رو که بهائیت با امپریالیسم پیوند خورده است.

عبدالكريم ايادي، پزشك مخصوص شاه (محمدرضا) از جاسوسان سيا در ايران بود. بر اساس اظهارات عده‌اي از بهائيان نادم ايران پس از انقلاب كه خود را احرار ناميدند، ايادي پزشك شاه را جاسوس سيا معرفي نمودند كه شاه را با خواسته‌هاي آمريكا به هر طرف كه بنا بود مي‌راند و مأمور آمريكا بر سر شاه بود كه در صورت تخطي از دستورات آمريكا به قتل برسد، و اين پزشك مأمور اين عمل بود.

امروز آمريكا پاتوق و تفرج‌گاه امن بهائيان و سران بهائيت است و سرزميني كه به نام اسرائيل در قلب عالم اسلام جعل شده پايگاه اول بهائيان و شهر مقدس آنهاست، كه آمريكا با تمام توان از اين منطقه حفاظت كرده و صهيونيسم ها را مسلح نموده به سلاح‌هاي نوين و ابزارهاي مختلف رسانه‌اي و فرهنگي و تكنولوژي تا از حريم بهائيت و آرما‌ن‌هاي جهان امپرياليسم دفاع كنند، آنچه امروز آمريكا را در سازمان‌هاي بين‌الملل بر استفاده از حق وتو و تحريم و تصويب قوانين بين‌الملل عليه برخي از كشورها از جمله ايران بر مي‌انگيزد، تنها دفاع از موجودیت صهيونيسم نيست، بلكه در کنار آن دفاع از بهائيسم كه صهيونيسمي ديگر است،‌ انگیزه مهمتر از دفاع صهيونيسم براي امريكا شده، و هدف از تشكيل كشور اسرائيل نيز انگيزه اوليه آمريكا جهت مركزيت دادن به بهائيت بود، چنانكه قبل از تشكيل و حضور و مهاجرت يهوديان به فلسطين، بهائيان ايران و نقاط ديگر جهان و رهبران بهائي به اين سرزمين منتقل شدند و مورد حمايت انگليس و آمريكا قرار گرفتند، قلب تپنده خاورميانه مقر معابد جعلي و مقدس‌نمايي بهائيان شد. و اين نوع حركت آمريكا براي دفاع از حقوق بهائيان در ايران جهت‌دار بود. چه در دوره پهلوي و چه پس از انقلاب اين حمايت‌ها استمرار داشت، عجب نيست كه يهوديان و زردشتيان ايران بيشتر به بهائيت روي آوردند و قبل از آن در خراسان و نواحي ديگر تظاهر به اسلام نمودند و مسلمان شدند و پس از تظاهر به مسلماني به بهائيسم گراييدند و اين يك نوع ترفند و حيله و دام‌گستري بود جهت تخريب روحيه‌ مسلمانان و شيعيان كه چه ميزان مسلمان در آن واحد، بهائي شدند، بزرگ‌نمايي و تبليغ امپرياليسمي اينگونه در كشورهاي اسلامي خود را نشان مي‌دهد. پشت اين دسيسه‌ها دست امپرياليسم ديده مي‌شود از آنرو كه حمايت‌هاي مادي كلان و هزينه‌هاي گزاف بي‌شمار در حساب بهائيان ايران در بانك‌ها وجود داشت كه از موقوفات آمريكا براي بهائيان به دست مي‌آمد.

غارت آثار باستانی ایران توسط بهائیان به آمریکا:

آمريكا از بهائيان در ايران و افراد با نفوذ آنان كه اهرم كاري آمريكا بودند بسيار سود مي‌برد از جمله غارت مواريث ارزشمند باستاني و انتقال آنها به آمريكا با سهولت و به نام افرادي كه براي آمريكا نوكري مي‌كردند، مانند نبيل‌الدوله كه كارهاي او زبان فردي مثل تقي‌زاده را گشوده كه عليقلي خان (نبيل‌الدوله) به اين و آن بنوشت كه عتيقه‌جات را به اينجا (آمريكا) بياورند …
ديروز اگر بابيت براي روس و انگليس به عنوان ابزار جهت توسعه سلطه گرديد و آنها براي تأمين منافع خود و گرفتن امتيازات و تصرف خاك ايران و غارت نفت و شيلات ايران و ساير معادن از آن حربه شوم به قيمت خون‌هاي بسياري ايرانيان ساده دل استفاده كردند كه امروز بهائيت حربه‌اي شده بر عليه جهان اسلام در دست آمريكا و امپرياليسم جهاني كه در توسعه آن به تمام كشورها تلاش اساسي و بنيادين انجام مي‌گردد.

با توسعه نفوذ بهائيت و جذب جوانان به اين فرقه تخريب فرهنگي و پوچ كردن عقايد نونهالان هدف مهم آمريكا جهت خالي كردن آينده ايران از نيروهاي كارآمد جوان است،‌ چنانكه انگليس فراموش خانه را همزمان با بابيت تأسيس نمود و فرقه‌اي به نام يزيديه در عراق ايجاد كرد كه با بهائيت مشتركات فراواني دارد، و فرقه‌اي مناسب براي هر يك از نقاط حساس جهان اسلام ساخت يا از اوهام و ساخته‌هاي فكري افراد منحرف و هوس‌ران حمايت كرد و آن نطفه فاسد را تربيت و تبديل به درخت تنومند نمود تا بحران‌هاي فكري پايدار در هر منطقه براي ايجاد گسل‌ها و تفاوت‌ها باشد.

آمريكا نيز امروز با حربه قرار دادن بهائيت جوانان را جذب فراموش خانه و فراماسونري ديگري مي‌كند، اما ابزارهاي آنها پيشرفته‌تر و مجهزتر از استعمار كهن است.

امروز جوانان شيعه و جوانان همه فرقه‌هاي اسلام در معرض دام خطرناك و جهنمي امپرياليسم با جاذبه‌هاي مختلفي از پول تا مسائل شهوت‌انگيز و غريزي قرار دارد، آمريكا سردمدار سرتاپا مسلح و دشمن درجه يك اسلام با تمام ابزارها به نبرد آمده و كانال‌هاي قدرت جهاني را نيز در دست گرفته از سازمان ملل تا بانك جهاني او با اين ابزارهاي قانوني به ظاهر بشردوستانه به فريب جوانان و افكار پرداخته و عليه اسلام خاصه كشور ايران و انقلاب اسلامي توطئه‌هاي پي در پي مي‌چيند.
براي هر خردمندي امروز اين سئوال مطرح است كه آمريكا چرا اين همه از دولت اشغالگر و مرزهاي آن حفاظت و نسبت به آن حساسيت دارد؛ غافل از آنكه تمام مكر و حيله‌ها و ابزارهاي توسعه‌طلبي و فزون‌خواهي آمريكا و ديگر شركاي او در اين منطقه فتنه‌انگيزي مي‌كنند، كه مصاديق ظاهر آن صهيونيسم‌ها ولي مصداق مهم آن بهائيت است كه در قلب اسرائيل لانه عنكبوتي دارد، از آنرو كه اعضاي تشكيلات «بيت‌الشيطان» بهائيت آمريكايي هستند، ولي مقر مركزي آن در اسرائيل است.

از اين فرآيند مي‌توان نتيجه‌ گرفت كه امروز دولت آمريكا با بهائيت و صهيونيسم پيوند و عهدي پايدار بسته تا با تمام توان بر عليه ارزش‌هاي اسلامي بتازند و از گسترش اسلام خصوصاً شيعه اثني عشري به هر قيمتي كه بر آنها تمام شود جلوگيري نمايند. در برخی از کشورها در صدد نابودی کامل شیعه برآمده‌اند .

اگر نقشه و طرح پنهاني و از پيش تعيين شده هم نداشته باشند، در عمل موضع‌گيري آنها با اين جهت در حركت است.

در حوزه اقتصادی نیز بهائيان آمريكا كه تحت حمايت دولت آمريكا بودند، به دستور ميرزا حسینعلي در امر وقف املاك و بناهاي خود به نام بهائيت تلاش فراواني داشتند و هدايايي جهت تشويق مردم و جذب آنان به بهائيت و گسترش بهائيت وقف، و در اختيار رهبران بهائي مي‌گذاشتند تا محافل بهايي‌ها در سراسر دنيا با پول و ثروت‌هاي هنگفت شناسانده شود، نمايندگان رهبر بهائيان تمام زمينه‌ها و مقدمات اين حركت امپرياليسمي را پي‌گيري مي‌كردند، همانطور كه شناسايي و ثبت بهائيت ابتدا از آمريكا آغاز شد در به رسميت شناختن موقوفات بهايي نيز آمريكا پيشقدم شد بود؛ بدين ترتيب آمريكا در تأمين نيازهاي مالي اين فرقه پيشدستي كرد بر همين اساس، بهائيان آمريكا موفق شدند در مدت كوتاهي عوارض و ماليات‌هاي موقوفات بهائيان را لغو كرده و حتي تسهيلات و مساعدت‌هاي عمده‌اي در اختيار آنان بگذارند تا صرفاً به امور بهائيت رسيدگي و در نشر آن در قاره آمريكا ياري و مساعدت كرده باشند، قبول و شناسايي اوقاف بهائيان و موقوفات آنان در اسناد و اوراق رسمي سال‌هاي ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۲ به تصويب ايالات متحده رسيد و عملي گرديد به موجب موافقت‌نامه و قرارهايي كه در سال‌هاي فوق به تصويب فرمانداران محلي ايالت رسيد، موقوفات بهائيان متعلق به «محفل مركزي بهائيان آمريكا» و يا به نام‌هاي ديگر مثل «رفقاي جامعه بهائيت» ثبت شد. شوقي رباني مي‌نويسد:

در سنين اخير بر توسعه موقوفات مليه و تشييد اركان جوامع امريه كمك شايان نموده است در رتبه ثاني اوقاف محلي است كه مكمل اوقاف مليه محسوب و آن نيز حائز اهميت مي‌باشد… در نتيجه تسجيل محافل روحانيه محليه به صورت شرعي و قانوني تأسيس و در ممالك مختلف شرق و غرب به احسن وجه محفوظ شده است.

حمايت رسمي آمريكا از تمول و ثروتمندی بهائيان به منظور توسعه اين فرقه در تمام دنيا انجام مي‌گرفت،‌ اين حمايت جهت بنيان اساسي و شكل‌گيري اوليه از سوي آمريكا حساب شده و برنامه‌ريزي شده بود.

مجموعه موقوفات بهائيان در آمريكا تا سال ۱۹۵۰ به اين ترتيب بوده كه پس از آن تا سال ۲۰۲۳ چندين برابر افزايش يافته و درآمد حاصله از آن در نشر بهائيت و حمايت از بهائيان جديدالورود و ساير امور بهائيت از مسائل فرهنگي تا مسائل ريز اقتصادي امور بهائيان را شامل مي‌شود.

آمار مراكز مربوط در آمريكا با قيمت‌هاي تقريبی تا سال ۱۹۵۰:

  • ـ مشرق الاذكار ۹۱/۲۳۸۱۵۱۲ دلار
  • ـ خطيرة القدس ۴۲/۲۵۵۳۶ دلار
  • ـ گرين عكا ۷۳/۱۲۶۷۱۸دلار
  • ـ املاك ويلهلم ۰۰/۷۹۰۰۰دلار
  • ـ مدرسه كايزويل ۰۰/۴۸۵۰۰ دلار
  • ـ مدرسه بين‌الملل ۰۰/۵۱۵۰۰ دلار
  • ـ مدرسه ايالات مركزي ۰۰/۶۴۷۰۰ دلار
  • ـ خانه ويلسن ۰۰/۷۰۰۰دلار.

 

مراكز ديگري كه در آمريكا وجود دارد و قيمت‌گذاري نشده كه در آنها انواع فعاليت‌ها انجام مي‌شود.
۱-  مشرق‌الاذكار در ايالات مختلف
۲- معبد
۳- منازل متولي مشرق‌الاذكارها و باغ‌هاي اطراف، حظيرة‌القدس
۴- دفاتر محفل رهبران محلي بهائيت، دفاتر و تشكيلات مربوطه به امور اداري آنها
۵- دفاتر نشرياتي آثار
۶-مدارس انبوهي كه در ايالات مختلف تأسيس كرده و تملك نموده‌اند، و از سطوح ابتدايي تا حد دبيرستان در آنها تعليمات مي‌دهند.

بدين ترتيب آمار و ارقام آن مراكز تا كنون (سال ۲۰۲۳) رو به افزايش بوده و مطلقاً فعاليت‌هاي آنها نيز به شكل گسترده و پيچيده و با توجه به فناوري‌هاي روزآمد در آمريكا ايجاد شده و در فراتر از مرزهاي آمريكا خصوصاً در كشورهاي اسلامي در حال افزايش است.

رابطه پنهاني آمريكا با بهائيت بر اساس اسناد مكشوفه از لانه جاسوسي تأمل برانگيز است. از آن رو كه بهائيان مورد حمايت جاسوس‌هاي آمريكا نيز بوده‌اند ـ يكي از سفيران آمريكا درباره جلب رضايت بهائيان چنين مي‌نويسد:

ما از پرايور خواسته‌ايم كه از رهبران بهائيان بپرسد كه در صورت امكان چه اقدامات حفاظتي ما مي‌توانيم براي آنها به انجام برسانيم و مي‌ترسيد (جاسوسان) همه شما درباره مسأله بهائيت فعاليت خوبي كرده كه قابل تقدير است به همكاران ايراني (جاسوسان) اطلاع بدهيد كه ما از آنها (بهائيان) حمايت مي‌كنيم.

پرايور ظاهراً از كشيش‌هاي كليسا بوده كه وابسته به صهيونيست‌هاي آمريكا كه نقش مهمي در رابطه با بهائيان در ايران و دولت آمريكا داشته است. سفيران آمريكا در ايران در گزارشات خود تأكيد كرده‌اند كه نقش وي (جاسوسي) بايستي مخفي باشد. كسروي در بهاييگري مي‌گويد:

… مي‌گويند جمال مبارك فرموده جنگ دین‌ها یکی می‌شود و جنگ را حرام کرده و … مانند سخن بهاء (ميرزا حسينعلي) را ما امروز از وزير خارج آمريكا مي‌شنويم. اين وزير خارجه مي‌گويد پس از جنگ بايد همه دين‌ها يكي باشد .
آمريكائيان به مسخره بودن ادعاهاي بهائيان و بطلان آن واقف بودند، اما اين مسئله را حربه قوي براي شكستن ايران مي‌دانستند، و بهائيان را انسان‌هاي زبون و پستي ديده بودند كه بوسيله آنها به هر جنايتي مي‌توان دست زد، از اين رو در ترويج بهائيت در آمريكا نيز استقبال مي‌كردند، چنانكه سابق‌الذكر شد كه آنها اجازه تأسيس مشرق‌الاذكار را در آمريكا دادند و موقوفاتي در اختيار بهائيان قرار دادند، عبدالبها در اين باره گفته:

از جمله … عجيبه … اين است كه مشرق‌الاذكار در قلب آمريكا بنيان می‌گردد، ملاحظه كنيد كه امرالله به چه در قوت يافته كه خانمی فرنگي، گيس خويش را فداي مشرق‌الاذكار مي‌نمايد.

آمريكائي‌ها در ترويج بهائيت نيز قدم‌هاي جمعي برداشتند؛ از جمله بسياري از سران بهائيت كه آمريكايي بودند مانند ماكسول به همراه عده‌ای به تبليغ بهائيت به دستور عبدالبها حركت كرد و به قول خودشان پرچم الهي را در اقصي نقاط عالم به اهتزاز برآورد … .
بدين ترتيب دست آمريكا در حمايت از بهائيت با تأمل در اسناد بيشتر نمايان مي‌گردد.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please