کد خبر:14178
پ
۱۲۱۱۹۸۲۲۸
بهائیت در ایران:

فعالیت فرقه استعماری بهائیت در جمهوری آذربایجان با هماهنگی دولت باکو

تلاش مستمر جمهوری آذربایجان براي زدودن ماهيت شيعي اين کشور تحت پوشش «تساهل ديني»، دارای نمودهاي مختلفی می باشد که یک نمونه  آن چراغ سبز رسمی باکو برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت می باشد[۱] . در چارچوب سياست «تساهل ديني» که در قانون اساسي و قانون «آزادی اعتقادات ديني و وجدان» اين کشور تاکید […]

تلاش مستمر جمهوری آذربایجان براي زدودن ماهيت شيعي اين کشور تحت پوشش «تساهل ديني»، دارای نمودهاي مختلفی می باشد که یک نمونه  آن چراغ سبز رسمی باکو برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت می باشد[۱] .

در چارچوب سياست «تساهل ديني» که در قانون اساسي و قانون «آزادی اعتقادات ديني و وجدان» اين کشور تاکید شده است، باکو زمينه را براي فعاليت انواع گروه هاي ميسيونري، از شيطان پرستان آمريکايي تا کريشناهاي هندي و ميسيونرهاي آدونتيست و شاهدان يهوه گرفته تا نورچي هاي و وهابي هاي سعودي و آتئيستهاي فراهم کرده است ، بطوریکه حتی نماد شیطان پرستان موسوم به ابلیسک در خیابان “استقلالیت” باکو نصب شده است .

تاکید بر تساهل دینی در شرایطی است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون دهها فعال شیعی در جمهوری آذربایجان بعلت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه این کشور زندانی شده اند و تعدادی زیادی از آنها از جمله رهبر حزب اسلام این کشور در زندان به سر می برند .

در جدیدترین اقدامات از این نوع، وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان از برگزاري جشن های شیعی مثل عيد غدير توسط اتحاديه ارزشهاي ملي-معنوي اين کشور جلوگيري می کند.

لازم به ذکر است که دولت طاغوتی باکو روابط گسترده ای اعم از نظامی، امنیتی، اقتصادی و …. با رژیم غاصب و جانی صهیونیست اسرائیل دارد. و مقامات صهیونیستی بارها به صراحت از روابط خود با دولت باکو به نیکی یاد کرده و آن را روابط آرمانی می نامند.

اسراییل در جمهوری آذربایجان سه منفعت بزرگ دارد : اول از همه، نزدیکی اسراییل به  مرز ایران است که می تواند بهترین شرایط را برای ما در جنگ علیه ایران در موضوع سلاح های هسته ای و رصد محورطرفداران ایران(محور مقاومت)فراهم نماید . در این زمینه ، امکان اسراییل برای استفاده از پایگاه ها در آذربایجان به منظور فرود و سوخت گیری در حمله ی احتمالی به ایران مطرح شده است .

دوم، آذربایجان دسترسی ارزان برای نیازهای سوختی اسراییل را فراهم می کند. طبق منابع مختلف، اسراییل ۵۰ درصد از تولید نفت آذربایجان را می خرد. این نفت از طریق لوله ی نفتی از باکو به جیهان در ترکیه منتقل و از آنجا با تانکر به بندر اشدود منتقل می شود. این نکته جالب است که کشور شیعی آذربایجان به عنوان بزرگترین تامین کننده  سوخت اسراییل می باشد.

سوم، اسراییل به یک منبع مهم تسلیحاتی مانند قایق و وسایل نقلیه، پهباد و … برای ارتش آذربایجان تبدیل شده است.. درامد حاصل از این معاملات بالغ بر میلیاردها دلار است.

لذا با عنایت به پیوند ذاتی رژیم اشغالگر و غاصب قدس با بهائیت، می توان براحتی به دلائل حضور بهائیت در آذرباییجان پی برد. هر جا منفعتی برای رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، معمولا بهائیت به عنوان جاده صاف کن فرهنگی در آن کشور حضور پیدا می کند که نمونه اخیر آن حضور بهائیت در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل بحرین و امارات متحده عربی است که در سال های اخیر اقدام به ایجاد ارتباط با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست کرده اند.

 

[۱] – مبارز قربانلي در ديدار با نمايندگان فرقه ضاله بهائي در باکو ، با اشاره به وجود تساهل ديني و شرايط ايجاد شده براي فرقه بهائيت در اين کشور گفت: «براي فعاليت آزادانه اديان در جمهوري آذربايجان ، تمامي شرايط ايجاد شده است.» (سال ۱۳۹۴ ه- ش)

نمايندگان فرقه ضاله بهائيت نيز ضمن ارايه گزارشي از فعاليتهاي آتي اين فرقه در جمهوري آذربايجان، از مبارز قربانلي بخاطر ديدار صميمانه با آنها تقدير کردند.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please