کد خبر:14496
پ
‘i_Temple_of_South_America,_Santiago,_Chile_-_dusk_pictures_26
بهائیت در ایران:

نقش بهائیت در سیاست؛ یک نمونه آن، تلاش برای تغییر قانون اساسی در کشور شیلی است.

این فعالیت‌ها را که در آستانه رأی‌گیری برای تدوین یک قانون اساسی جدید در این کشور علنی شده‌، می‌توان نتیجه فعالیت سیستماتیک این فرقه، در پیاده‌سازی مفاد طرح «جامعه‌سازی_بهائی» دانست. طرحی که شامل «گفتمان‌های اجتماعی»، «توسعه اجتماعی-اقتصادی» و «مؤسسه روحی» بوده و به اذعان مسئولان تشکیلات در کشور شیلی، به طور کامل پیگیری می‌شد. یکی […]

این فعالیت‌ها را که در آستانه رأی‌گیری برای تدوین یک قانون اساسی جدید در این کشور علنی شده‌، می‌توان نتیجه فعالیت سیستماتیک این فرقه، در پیاده‌سازی مفاد طرح «جامعه‌سازی_بهائی» دانست. طرحی که شامل «گفتمان‌های اجتماعی»، «توسعه اجتماعی-اقتصادی» و «مؤسسه روحی» بوده و به اذعان مسئولان تشکیلات در کشور شیلی، به طور کامل پیگیری می‌شد.

یکی از پایگاه‌های مهم تشکیلات، ساختمانی تحت عنوان «مشرق‌الاذکار» است؛ ساختمانی که بهائیت، با هدف نفوذ، تداوم حضور در کشورها، و جلب نظر سیاستمداران و ساکنین منطقه در ابتدا با پوشش معبد، برپا می‌کند و سپس به مرکز گسترش فعالیت‌های فرقه تبدیل می‌شود. مشرق_الاذکار شیلی، درپاییز سال ۲۰۱۶ م افتتاح شد و حال بهائیان با اجرای نقشه تشکیلات، به مرحله دخالت در قانون اساسی کشور رسیده‌اند.

«طی سال های گذشته، بهائیان شیلی با ایجاد فضاهایی در همه سطوح، در این گفتگوها مشارکت کرده‌اند… فلیپ دوهارت، منشی محفل روحانی ملی بهائیان شیلی می‌گوید: این یک دوران تاریخی برای شیلی است…جامعه بهائی به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مشارکت در گفتمان ملی همکاری کرده است تا فضاهایی برای گفتگو در سراسر کشور ایجاد کند. سلسله‌ای از گردهمایی‌ها در ماه‌های اخیر منجر به برگزاری یک رویداد ملی با حضور هزاران شرکت‌کننده شد».

در این چند خط کاملاً روشن می‌شود که بهائیت، برای تأثیرگذاری بر سیاست یک کشور، چطور برنامه‌ریزی کرده و کنفرانس‌هایی را تشکیل داده تا نهایتاً با زیرپا گذاشتن شعار عدم مداخله سیاسی، قوانینی تسهیل‌گر برای امور این فرقه تصویب نماید تا منجر به سلطه بر کل امور آموزشی، اجتماعی و حتی شاید اراضی آن منطقه شود.

مشرق الاذکار شیلی

اولین مشرق الاذکار بهائی امریکای جنوبی در دامنه سلسله جبال آند در نزدیکی شهر سانتیاگو، پایتحت کشور شیلی، در اواسط ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ در منطقه ای بنام پنیالولن افتتاح گردیده است.  ساختمان این بنا در زمینی به مساحت ۶ هکتار در ناحیه پنیالولن   می باشد.  این اولین مشرق الاذکار قاره امریکای جنوبی در کشور شیلی است.تشکیلات صهیونیستی بهائی از سال ۱۹۴۰ پیروانی در کشور شیلی پیدا کرده است.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please