کد خبر:14814
پ
اصول تهی مغز بهائیت -صلح عمومی و محکمه کبرای بین‌المللی
بهائیت در ایران:

اصول تهی مغز بهائیت ـ صلح عمومی و محکمه کبرای بین‌المللی

یكی از اصول دوازده‌گانه فرقه بهائیت، صلح عمومی و محكمه كبرای بین المللی می‌باشد. بهائیان ادعا دارند كه باید محكمه كبرائی در عالم تأسیس و از طرف دولت های جهان تقویت و پشتیبانی شود. در این راستا عباس افندی می گوید: «تا صلح عمومی بلند نگردد و محكمه كبرای عالم انسانی تشكیل نشود و جمیع […]

یكی از اصول دوازده‌گانه فرقه بهائیت، صلح عمومی و محكمه كبرای بین المللی می‌باشد.

بهائیان ادعا دارند كه باید محكمه كبرائی در عالم تأسیس و از طرف دولت های جهان تقویت و پشتیبانی شود.
در این راستا عباس افندی می گوید: «تا صلح عمومی بلند نگردد و محكمه كبرای عالم انسانی تشكیل نشود و جمیع امور ما به الاختلاف دول و ملل در آن محكمه قطع و فصل نگردد عالم آفرینش آسایش نیاید»(۱).

همچنین اموری كه مورد اختلاف دول و ملل است در آن محكمه حل و فصل شود تا كار به جنگ و جدال نیانجامد و جهان به ماتم نوجوانان خود دچار نشود. در این حالت صلح عمومی تحقق یابد(۲).

نمایندگان دولت ها و ملت ها كه در این محكمه جمع می شوند باید قطع نظر از ملیت خود را نماینده حقیقی نوع بشر دانند (۳) .

این فرقه همچنین مدعی است كه: «علاوه بر تشكیل حكومت های محلی و ملی یك حكومت جهانی به منظور تحقق وحدت عالم انسانی ضروری است(۴).

حسینعلی نوری در این رابطه می گوید: «لیس الفخر لمن یحب الوطن بل لمن یحب العالم» (۵) . فخر برای كسی كه وطن خود را دوست دارد وجود ندارد بلكه برای كسی است كه عالم را دوست داشته باشد. در توضیح تأسیس حكومت جهانی سران فرقه مدعی اند كه در اثر اجرای نظم بدیع، همه مردم دنیا به فرقه بهائیت می گروند و حكومت جهانی یعنی سلطنت الهیه تشكیل می گردد و عصر جدیدی ایجاد می شود «با طلوع نظم بدیع جهانی و تأسیس جامعه متحد جهانی، وقایع بسیاری در عالم رخ خواهد داد، دوباره بلوغ تمام نوع انسانی اعلام و تمام ملل و نحل ارض آن را جشن خواهد گرفت. آن وقت است كه صلح اعظم برافراشته خواهد شد(۶).

با این تفاسیر چند سوال از رهبران بهائیت مطرح می شود شامل:

  • موضع این تشکیلات استعماری در قبال دو جنگ جهانی اول و دوم چیست؟
  • آیا کشتار میلیون ها انسان در این جنگ های خانمان سوز با آموزه صلح عمومی بهائیت قابل تفسیر و تبیین است؟
  • موضع این تشکیلات در رابطه با فلسطین اشغالی چیست؟
  • آیا غصب و کشتار مردم مظلوم فلسطین قابل توجیه است؟
  • آواره کردن میلیون ها انسان بی گناه از سرزمین مادری، از منظر این تشکیلات چه منطقی دارد؟
  • در جنگ اخیر و حاضر رژیم غاصب صهیونی با مردم مظلوم غزه و کشتار و آواره نمودن دو میلیون انسان با چه منطق و اصلی در بهائیت سازگار است؟
  • کشتار بیش از چهل هزار زن و کودک و پیر و جوان در صلح عمومی بهائیت چه جایگاهی دارد؟
  • بیش از یک سال است از جنگ گرگ های وحشی و سگ هار شیطان بزرگ در منطقه علیه مردم مظلوم غزه می گذرد، تابحال چه موضعی این تشکیلات سرتاپا دروغ اتخاذ کرده است؟
  • فاصله غزه تا مرکز بیت الظلم (بیت العدل) چند ده کیلومتر است؟ این تشکیلات برای بدیهی ترین موضوع یعنی حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیون چه موضعی دارد؟ موضوعی که مردم آزاده جهان در اقصاء نقاط دنیا تابحال بارها اعلام موضع و حتی اقدام کرده اند.
  • تشکیلاتی که در نزدیک مرکز ظلم و ظالم عالم یعنی رژیم غاصب وحشی صهیون قرار دارد و هیچ موضع صریح و اقدامی نکرده است چطور ادعای صلح عمومی در کل عالم دارد؟
  • تشکیلاتی که نسبت به تشکیل دادگاه بین المللی جنایات جنگی در سازمان ملل در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بی تفات است چطور دم از «محکمه کبرای بین المللی» می زند؟
  • این تشکلات حتی در قضیه محاکمه نتانیاهو در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و جنایت و تجاوز با استناد به «منشور رم» مصوبه سال ۱۹۹۸ میلادی، که توسط آفریقای جنوبی پیشنهاد شده بود چه موضعی اتخاذ کرد؟

 

پی نوشت ها

[۱] مجموعه اي از مطالب ديانت بهائي، انتشارات امري ۱۳۱ بديع

[۲] همان مأخذ.

[۳] همان مأخذ.

[۴] مجموعه اي از مطالب ديانت بهائي – انتشارات امري ۱۳۱ بديع.

[۵] همان مأخذ.

[۶] افندي، شوقي، توقيع قد اظهر فصل انجمن عالم.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please