کد خبر:2385
پ
farah

نفوذ بهائیت در دفتر پهلوی به روایت اسناد

نفوذ بهائیان در دوران پهلوی دوم و بخصوص از دهه ۱۳۴۰ به بعد به قدری گسترش یافت که به یکی از مسائل و نگرانی‌های ایرانیان تبدیل شد. جامعه ایران شاهد بود که اعضای این تشکیلات وابسته به اسرائیل، در تمام نهادهای حکومتی و از جمله دربار و دفتر فرح نفوذ کرده‌اند. این سند که با […]

نفوذ بهائیان در دوران پهلوی دوم و بخصوص از دهه ۱۳۴۰ به بعد به قدری گسترش یافت که به یکی از مسائل و نگرانی‌های ایرانیان تبدیل شد.

جامعه ایران شاهد بود که اعضای این تشکیلات وابسته به اسرائیل، در تمام نهادهای حکومتی و از جمله دربار و دفتر فرح نفوذ کرده‌اند. این سند که با مهر «سرّی» طبقه‌بندی شده است، علاوه بر مطلب بالا، نشان‌دهنده آن است که حکومت پهلوی از افشا شدن این روابط احساس نگرانی کرده است.

 فرح پهلوی

نفوذ

آنچه مسلم است  تشکیلات بهائیت توجه خاصی به دربار و خاندان پهلوی با هدف راهبردی گسترش نفوذ داشته است و نظر به تاثیر گذاری همسر شاه طبیعی است که نگاه ویژه ای به دفتر فرح و تسلط بر آن داشته باشد .  و اگر این نبود طلائی ترین تاریخ  ظهور و بروز فرقه ضاله بهائیت در دوره پهلوی دوم رقم نمیخورد . به جرات میتوان گفت که بعد از انقلاب علیرغم تمامی تلاش تشکیلات بهائیت به منظور فعالیتهای بین المللی در کشورهای زیر پونزی دنیا ولی اوج فعالیت بهائیت در ایران و به تبع آن سایر نقاط دنیا همان دوره ۲۵ ساله حکومت پهلوی بوده که تکرار نشدنی برای تشکیلات بهائیت میباشد  .

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please