کد خبر:3952
پ
cults5
بهائیت در ایران

مرگ هویت در فرقه‌ها با شستشوی مغزی

نیاز به توجه جدی دارد تهی شدن فرد از خود و هویتش در فرقه بیش از هر چیز، طی فرایندی به نام «شستشوی مغزی» رخ میدهد. این فرآیند، پایه کنار گذاشتن هویت فرد محسوب میشود. «در فرقه‌های مخرب، قبل از شروع شستشوی مغزی، قربانی با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف «کنترل ذهن» و «تأثیرگذاری» به نقطه‌ای رسیده […]

نیاز به توجه جدی دارد

تهی شدن فرد از خود و هویتش در فرقه بیش از هر چیز، طی فرایندی به نام «شستشوی مغزی» رخ میدهد.

  • این فرآیند، پایه کنار گذاشتن هویت فرد محسوب میشود. «در فرقه‌های مخرب، قبل از شروع شستشوی مغزی، قربانی با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف «کنترل ذهن» و «تأثیرگذاری» به نقطه‌ای رسیده که قبول کرده شخصیت او ناپسند و شیطانی هست و باید به شخصیتی دیگر تبدیل شود.
  • وی قدم به قدم بی‌‌آنکه متوجه باشد تغییر کرده‌است. وقتی قربانیان به این مرحله از شستشوی مغزی می‌رسند، بسیاری از عقاید شخصی و سلایقشان کم کم تغییر کرده و آنها پذیرفته‌اند که دچار شستشوی مغزی شده‌اند.
  • در نتیجه شستشوی مغزی، «قربانی» در کنار شستشو‌کننده مغز قرار میگیرد و در تغییر خود با وی، علیه شخصیت،فکر و احساسات گذشته‌اش همکاری می‌کند تا نهایتا به کسی تبدیل شود که از او خواسته شده‌؛قربانی بخت‌برگشته با نفی و گم کردن شخصیت گذشته‌اش، مجبور میشود بطور روزمره تمام رفتار خود را با تقلید از بقیه و رهبر«فرقه»شکل ‌دهد.
  • فرد قدم به قدم، هویت خود را ازدست داده، هویت جانشین را هم پیدا نمی‌کند.

مراقب خود و خانواد باشیم فرقه های شبه دینی و سکولار دائما با هزینه های سرز سام آور و با هدف از بین بردن تفکر مذهبی در حال تولید هستنند

فیلم از ظهور یکی از فرقه های انگلیسی با هزینه سرویس جاسوسی انگلیس حکایت دارد

نمایش فیلم

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please