کد خبر:4739
پ
world-peace
بهائیت در ایران

صلحی که یک متوهم بنام ” باب ” وعده داد اما هیچگاه تحقق نیافت

از آنجا که بهائیان علی محمد شیرازی را مهدی موعود اسلام می‌ دانند، همان که حدود دو قرن پیش پس از ظهور ناکامش تیرباران شد؛ در پاسخ به علت برقرار نشدن صلح و عدالت توسط او، با یکی دانستن قیامت و ظهور موعود، پنجاه هزار روز یا سال را برای تحقق اهداف ظهور لازم می‌ […]

از آنجا که بهائیان علی محمد شیرازی را مهدی موعود اسلام می‌ دانند، همان که حدود دو قرن پیش پس از ظهور ناکامش تیرباران شد؛ در پاسخ به علت برقرار نشدن صلح و عدالت توسط او، با یکی دانستن قیامت و ظهور موعود، پنجاه هزار روز یا سال را برای تحقق اهداف ظهور لازم می‌ دانند. این در حالیست که ظهور قبل از قیامت بوده و حتی طبق مبنای بهائیان باید تا کنون محقق می‌ شده!

بر خلاف ادعای بهائیان تحقق صلح و عدالت جهانی، هم زمان با ظهور و توسط مهدی موعود (عج) اسلام خواهد بود، نه آنکه پنجاه هزار روز یا سال آن هم پس از ادعای نسخ اسلام باید منتظر آن ماند!

خدای تعالی در زبان معصومین (علیهم السلام)، تحقق عدالت و صلح را توسط حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانسته است: «یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا (۱)؛ خداوند به واسطه او، عدل و داد را در زمین فراگیر میکند، همان‌گونه که از ظلم و جور پر شده باشد.»

لذا مبلغین بهائی، از آنجا که منجی و مهدی موعود اسلام را علی محمد شیرازی می دانند، او که حدود دو قرن پیش، پس از ظهور ناکامش تیرباران شد؛ در پاسخ به این پرسش که اگر امام زمان (عجّل الله فرجه الشریف) ظهور كرده، پس چرا صلح و عدالتی برقرار نشده، با یکی دانستن قیامت و ظهور موعود می‌گویند: «قرآن مجيد از اين مرحله و حالت رشد با تعبير طول كشيدن قيامت به مدت ۵۰.۰۰۰ روز ياد فرموده است. (اشاره به آیه ۴ سوره معارج) چنين است كه حال آن دانه كاشته شده در بيش از ۱۶۰ سال پيش، در حال رشد است و به مرور ثمره صلح و عدالت خواهد داد.»(۲)

اما در پاسخ به این توجیه مبلّغین بهائی می‌ گوییم:

اول: بهائیان در حالی قصد دارند تا قیامت و ظهور مهدی موعود را یکی معرفی کنند تا بدین وسیله زمان قیامت را به زمان تحقق اهداف ظهور مهدی موعود تسری دهند که قیامت و ظهور، دو پدیده مستقل می‌ باشند. قیامت یا همان معاد جسمانی، پایان دنیا، برانگیختن از قبرها و حساب و کتاب انسان‌ها، با فاصله زمانی پس از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) محقق خواهد شد. چنان که روایات اسلامی با تأکید بر وقوع هردو، ظهور مهدی موعود (علیه السلام) را پیش از قیامت دانسته‌اند: «لَوْ لَمْ يَبْقَ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا يَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ حَتَّى يَخْرُجَ فِيهِ فَيَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً (۳)؛ (حتی) اگر از عُمر دنيا جز يک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانى گرداند تا در آن قيام كند و زمين را پر از عدل و داد نمايد، همچنان كه آكنده از ظلم و جور شده باشد».

دوم: بهائیان با یکی دانستن ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) و قیامت، تحقق آثار ظهور یا همان قیامتی که با ظهور علی محمد شیرازی شروع شده بود را به گذر ۵۰٫۰۰۰ روز زمان مشروط دانستند. این در حالیست که آیه‌ ای که بدان استناد کردند، عروج ملائکه را ۵۰٫۰۰۰ سال و نه ۵۰٫۰۰۰ روز دانسته است.(۴)همچنین ۵۰٫۰۰۰ روزی که خود بهائیان مدعی‌ اند زمان برای تحقق صلح نیاز بود مساوی با ۱۳۷ سال است که پس از مرگ باب تا کنون سپری شده و صلحی تحقق نیافته است. بعلاوه، پیش از گذر ۵۰٫۰۰۰ روز مورد ادعای بهائیان، یعنی در کمتر از بیست سال، حسینعلی نوری دین بابی را نسخ کرد، بی‌آنکه صلح و عدالت پیش بینی شده تحقق یابد!

بنابراین بهائیان از یک سو تحقق قیامت و اهداف ظهور موعود اسلام را پنجاه هزار سال یا پنجاه هزار روز دانسته و از سویی دیگر آن را کمتر از بیست سال بی‌آنکه اهدافش تحقق یابد می‌دانند. پس دیگر طبق مبنای بهائیت، چگونه با نسخ اسلام باید ۵۰٫۰۰۰ سال منتظر تحقق وعده آن ماند!

پی‌نوشت:

۱- شیخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمة، ج ‏۲، ص ۳۷۷؛ على بن محمد خزاز قمى‏، كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص ۲۸۰؛علامه مجلسی،  بحار الأنوار، ج ‏۵۱، ص ۱۵۶٫

۲- به نقل از کانال های تبلیغی تشکیلات بهائیت.

۳- شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، قم: جامعه مدرسین، ۱۴۱۳ ق، ج ۴، ص ۱۷۷، ح: ۵۴۰۲٫

۴-« تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ [معارج/۴]؛ فرشتگان و روح [ فرشته مقرّب خداوند] بسوی او عروج می‌کنند در آن روزی که مقدارش پنجاه هزار سال است.»

 

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please