کد خبر:4898
پ
happy-redhvan
بهائیت در ایران

عید رضوان بهائی یک جشن به بهای هرج و مرج عمومی

عید رضوان چیست؟ عید رضوان مطابق ۱۳ شهرالجلال بدیع است. این ایام مصادف ورود بهاءالله پیامبر خوانده آئین  بهائی به باغ نجیب پاشا در حومه شهر بغداد در اردیبهشت ۱۲۴۲ شمسی است. این باغ بعدها در بین بهائیان به باغ رضوان شهرت یافت. در این مکان بود که بهاءالله صریحاً به بابیان حاضر اعلان کرد […]

عید رضوان چیست؟

عید رضوان مطابق ۱۳ شهرالجلال بدیع است.

این ایام مصادف ورود بهاءالله پیامبر خوانده آئین  بهائی به باغ نجیب پاشا در حومه شهر بغداد در اردیبهشت ۱۲۴۲ شمسی است. این باغ بعدها در بین بهائیان به باغ رضوان شهرت یافت. در این مکان بود که بهاءالله صریحاً به بابیان حاضر اعلان کرد که او پیام‌آور الهی و همان موعودی است که باب به آمدنش وعده داده بود.( Smith، Peter۱۹۹۹ A Concise Encyclopedia of the Bahá’í Faith. Oxford: Oneworld Publications؛ Britannica Book of the Year ۱۹۸۸.)

بهاءالله مدت ۱۲ روز در این باغ توقف و سپس به سوی استانبول که محل تبعید بعدی وی بود حرکت کرد. به مناسبت اظهار امر بهاءالله، هر سال ۱۲ روز ایام رضوان که به گفته شوقی افندی اعظم و اقدس اعیاد بهائی محسوب است جشن گرفته می‌شود.( کتاب اقدس، بهاءالله، بند ۷۵،۱۱۰،۱۱۲)

روزهای اول، نهم، و دوازدهم عید اعظم رضوان از ایام محرمه آئین بهائی محسوب است. یعنی کسب و کار تجاری در این روزها مجاز نیست. (Esslemont, J.E. (1980). Bahá’u’lláh and the New Era (5th ed.). Wilmette, Illinois, USA: Bahá’í Publishing Trust. pp. 182–۱۸۳٫ ISBN 0-87743-160-4؛ رساله سؤال و جواب، بهاءالله، بند ۱)

نقد احکام عید رضوان:

یک روز را فرض می کنیم که خداوند حکم می کند هر کاری در این روز تعطیل است باز تاکید می کنیم هر کاری. شاید مفهوم تعطیلی هر کاری واضح نباشد خداوند می فرماید اشتغال به کسب، تجارت، صناعت، و زراعت به هیچ وجه جایز نیست و همچنین اجرای مناصب و وظایف یعنی اجرای خدمت حکومت ( اداره کشور ) و باز توضیح می دهد اشتغال به هر امری حرام است و در نهایت تاکید می کند که در این روز اشتغال به امور نهی شده است نهی عظیم آیا ممکن است چند لحظه به مفهوم و آثار مترتب بر این حکم تأمل نمایید.

بیمارستان ها تعطیل چرا که انجام هر شغلی در این روز حرام اعلام شده است ( با تاکید بر تعطیلی ) بهتر است سری به آمار مراجعه روزانه مردم در سرتاسر عالم به بیمارستان ها بزنید. فقط یک درمانگاه پزشکی در شهری با جمعیت تقریبی ۲۳۰ هزار نفر، اعلام می دارد میانگین روزانه ویزیت بیماران در یک روز ۸۰۰ نفر است که از این تعداد ۳۵ درصد اورژانسی هستند . احتمالا خداوند باید حکم نماید که در آن روز هیچ فردی حق مریض شدن هم ندارد و ضمن آنکه تصادفات منجر به جرح نیز در آن روز تعطیل باید گردد. و کسی هم حق مردن ندارد چرا که سردخانه ها از پذیرش اموات معذور هستند.

در این روز طبق حکم، نباید خانه ای و مالی از مردم  آتش بگیرد چرا که آتش نشانی تعطیل است. و مردم هم نباید اشتغال به امری مثلا نجات افرادی که در آتش می سوزند نمایند چرا که اشتغال به هر امری تعطیل است.

یک روز پر جرم و جنایت و البته بدون پلیس و شهربانی چرا که نیروهای دولتی و انتظامی اشتغالشان در این روز تعطیل است.

و همینطور به تامل و تفکر خود بیفزایید در مشاغلی که باید تعطیل گردد به هر قیمتی ولو مختل شدن زندگی مردم و این یعنی ایجاد هرج و مرج عمومی.

آئین بهائی فرقه ای است نوظهوربرای بشر امروزی که اولیای بهائی داعیه حکومت جهانی را در سر می پرورانند و در این دیانت با تفسیر فوق ۹ روز را روز شادی و سرور قرار داده اند که در آن ۹ روز هرگونه اشتغال اعم از صنعت کسب زراعت و غیره تعطیل شده است. اول ، نهم و دوازدهم اردیبهشت نیز سه روز از این روزها است که مشهور به عید رضوان می باشد. (https://www.erfan.ir/farsi)

با تشکر از گرد آورنده مطلب جناب آقای کیانی

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please