کد خبر:6103
پ
Abdul-Baha08
بهائیت در ایران

بهائیان ایران درباره آتش سوزی عکا (قبر در حال ساخت عبدالبهاء) سکوت کرده اند؟

سرکردگان بهائیت در جلسات ضیافت در برابر پرسش اعضا در خصوص آتش سوزی در عکا ، حادثه را غیر عمدی بیان کردند؛ به نظر میرسد این نوع برخورد ناشی از آن است که اگر بخواهند این حادثه را عمدی  بخوانند باید پاسخگو سوالات متعدد از سوی جامعه بهائیان باشند و بنوعی آشفتگی در سطوح مختلف […]

سرکردگان بهائیت در جلسات ضیافت در برابر پرسش اعضا در خصوص آتش سوزی در عکا ، حادثه را غیر عمدی بیان کردند؛ به نظر میرسد این نوع برخورد ناشی از آن است که اگر بخواهند این حادثه را عمدی  بخوانند باید پاسخگو سوالات متعدد از سوی جامعه بهائیان باشند و بنوعی آشفتگی در سطوح مختلف جامعه بهائی روی خواهد داد !

همانطور که در مطالب چند روز گذشته به اطلاع کاربران گرامی رسید  روز جمعه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ ظهر محل ساخت گورستان جدید عبدالبهاء در شهر عکا واقع در فلسطین اشغالی حریق گسترده رخ داد. تصاویر منتشر شده خسارات وارده بر بنای در حال ساخت قابل ملاحظه بوده است  گفته شده تا کنون  بیش از یکصد میلیون دلار صرف ساخت این بنا شده است .

به طور کلی آتش‌سوزی محل قبر جدید عبدالبهاء میتواند چند  سناریو داشته باشد:

نخست صهیونیست‌های افراطی که اجازه نمی‌دهند در سرزمین موعود شان نشان و معبد آیین و فرقه دیگر به جز نشانه‌های صهیونیست باشد. در این حالت، بیت العدل بهاییان نمی تواند از دولت نژادپرست اسرائیل بخواهد که طرف غیریهود را در این دعوا بگیرد و چه بسا پافشاری بر دریافت غرامت موجب اخراج بهاییان از اسرائیل شود.

علت دوم و احتمالی این حادثه می تواند ناشی از نداشتن ایمنی لازم کار و یک حادثه غیر عمد باشد همانطور که تشکیلات بهائیت بدنبال آن است که از یکطرف با دولت و مقامات محلی اشغالگر مناسباتش بهم نخورد و از یک سو پاسخ تقریبا قانع کننده برای پیروان خود داشته باشد .

و البته علت سومی هم میتواند داشته باشد نفوذ گروه‌های نیابتی پیرو نظام ج ا ا  در فلسطین اشغالی که البته تا کنون نه تشکیلات بهائیت و نه نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر فلسطین روی این علت مطلبی را مطرح نکرده و اساسا به نظر میرسد نمیخواهند در این حادثه پای گروههای مقاومت و بالطبع جمهوری اسلامی ایران به میان کشیده شود .  که اگر به این سناریو دامن بزنند نتیجه آن خواهد شد که خائنین و وطن فروشان حتی در آغوش اربابان اسرائیلی خود هم امنیت ندارند و هر لحظه باید در انتظار مجازات باشند.

رهبران فرقه یا همان بیت العدل به این نتیجه رسیده اند که ،  بهترین گزینه همان سکوت است و علت آتش سوزی را باید یک رخداد غیرعمدی خواند؛ اما از این واهمه دارند در صورت تکرار این نوع حوادث آیا توجیه مناسبی برای پیروان فرقه خواهند داشت .

حامد محمودی

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please