کد خبر:10346
پ
parviz-sabeti
بهائیت در ایران

پرویز ثابتی بهائی مدیر مهترین اداره کل ساواک

کارگزاران استعماری و طراحان ساواک از همان ابتدای کار کوشیدند افسران غیرمسلمان را به این سازمان انتقال دهند و از وجود آنان در راه تحقق اهداف خود بهره گیرند  ازآن‌جاکه در ارتش ایران افسران یهودی وجود نداشته‌اند مسئولان امور کوشیدند تا به‌جای آنان از افسران بهائی که قرابت فکری و رفتاری مشابه با یهودیان صهیونیست […]

کارگزاران استعماری و طراحان ساواک از همان ابتدای کار کوشیدند افسران غیرمسلمان را به این سازمان انتقال دهند و از وجود آنان در راه تحقق اهداف خود بهره گیرند  ازآن‌جاکه در ارتش ایران افسران یهودی وجود نداشته‌اند مسئولان امور کوشیدند تا به‌جای آنان از افسران بهائی که قرابت فکری و رفتاری مشابه با یهودیان صهیونیست داشتند و همچون صهیونیست های یهودی کینه کور و آشتی‌ناپذیر با مسلمانان ابراز می‌کردند در این سازمان و در برخورد با مبارزان مسلمان سودجویند. به‌همین دلیل بود که برخی از مدیران ارشد و میانی ساواک را بهائیان تشکیل می‌دادند. (احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی ، ص۱۳۷٫)

یکی از چهره های بهائی که در سیستم حکومتی پهلوی صاحب نفوذ بود پرویز ثابتی نام داشت، وی متولد ۱۳۱۵ در مهدی شهر سمنان می‌باشد.ثابتی به بهائی بودن خود به صورت صریح اشاره می‌کرد و در پرسشنامه سازمان امنیت اشاره می‌کند که از بدو تولد، در یک خانواده بهائی به دنیا آمده است. وی تلاش های خود را در سازمان های امنیتی و اطلاعاتی و به طور مشخص ساواک به کار گرفت. (وی در بهمن ۱۳۳۷ به عضویت رسمی سازمان اطلاعات و امنیت معروف به ساواک در آمده. در آن دوره استخدام بهائیان قانوناً ممنوع بوده است).(بهائیت در ایران، ص ۲۴۲). اوکه ابتدا شغل معلمی داشت پس از اخذ درجة لیسانی در علوم قضائی وارد ساواک شد، دیری نگذشت که از کارمندی جزء به ریاست اداره سوم ساواک ارتقا یافت و بر سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور مسلط گردید، از این طریق تبدیل به یکی از پر نفوذترین شخصیت های سیاسی ـ امنیتی کشور گردید. ثابتی که به شدت طرفدار شیوه سرکوب انقلابیون بود. بعد از انقلاب نیز در حالی که به خارج از کشور گریخته بود تلاش های خود را در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفت و پول های کلانی را صرف این هدف شوم خود نمود. وی پیش از انقلاب اسلامی گروهی مسلح زیرزمینی را کشف و خنثی نمود. به دلیل همین تجربه شیطانی بود که پس از انقلاب به مصر رفت و ضربات جبران ناپذیری به گروه‌های فعال اسلامی مصر وارد کرد. (احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی ، ص۱۳۷٫ و ۱۸۹و ۱۹۲)

با تشکر از تهیه کننده مطلب سرکار خانم س.ن

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please