کد خبر:11619
پ
raha-bahreini-bahaism
بهائیت در ایران

خبرپراکنی جهت فشار علیه ایران با کمک فرقه ضاله بهائیان

شبکه ماهواره ای صدای آمریکا طی ویژه برنامه‌ای در ۱۷ فروردین با عنوان: «لابی جمهوری اسلامی در آمریکا»، تلاش کرد تا با همراهی رها بحرینی گزارشگر بهایی عفو بین‌الملل، نفوذ ایران در آمریکا را خطرناک و در جهت نقض حقوق بشر جلوه دهد. این برنامه با اشاره به لابی‌گری در آمریکا، مدّعی شد که جمهوری […]

شبکه ماهواره ای صدای آمریکا طی ویژه برنامه‌ای در ۱۷ فروردین با عنوان: «لابی جمهوری اسلامی در آمریکا»، تلاش کرد تا با همراهی رها بحرینی گزارشگر بهایی عفو بین‌الملل، نفوذ ایران در آمریکا را خطرناک و در جهت نقض حقوق بشر جلوه دهد. این برنامه با اشاره به لابی‌گری در آمریکا، مدّعی شد که جمهوری اسلامی طی چند دهه گذشته برای نفوذ در مراکز دانشگاهی، رسانه‌ای، مطالعاتی، تجاری، قانون‌گذاری و اجرایی آمریکا تلاش کرده است و برای نمونه «شورای ملی ایرانیان آمریکا» و «بنیاد علوی» را مامور نفوذ نظام در نهادهای مذکور ذکر کرد. این برنامه علیرغم اشاره به لابی‌گری‌های گروه‌های مخالف نظام، نفوذ آنها را نیز در این موضوع به چالش می‌کشد. رها بحرینی هم به عنوان گزارشگر عفو بین الملل، مدّعی شد «محمدجعفر امیرمحلاتی» نماینده دائم سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ ایران در سازمان ملل و مدرّس کنونی دانشگاه‌های ایالات متحده، طی مدّت مسئولیت، هماهنگ با دیپلمات‌های ایران، در تلاش مداوم بر تکذیب اعمال جمهوری اسلامی و اقناع گزارشگر ویژه حقوق بشر و سایر عناصر درباره آنها داشته است.

هدف از انتشار چنین برنامه‌ها و اتهاماتی به نهادها و موسسات فعّال ایرانی در آمریکا، دانشمندان و تجار شاغل در این کشور، محدود کردن آنان و تحریک دولت مردان آمریکا برای مقابله با ایران و اعمال فشارها و تحریم‌های بیشتر علیه ایران است که تشکیلات بهائیت نیز در این اقدامات سهیم است.

 

با تشکر از سرکار خانم ک

منبع
کانل حقیقت بهائیت
بهائیت در ایران