کد خبر:12042
پ
soldiers
بهائیت در ایران

‌چرا مشمولان خدمت سربازی در بهائیت، خدمت نظام وظیفه انجام نمی دهند؟

قانون خدمت سربازی در مورخه ۱۶ خرداد ماه ۱۳۰۴ شمسی در ایران به صورت رسمی در مجلس وقت ایران تصویب گردیده و کلیه مشمولان مرد دارای شرایط باید به خدمت وظیفه عمومی اعزام گردند. بدین خاطر هر ایرانی مرد که دارای ۱۸ سال تمام سن داشته باشد باید به خدمت سربازی برود که مدت خدمت […]

قانون خدمت سربازی در مورخه ۱۶ خرداد ماه ۱۳۰۴ شمسی در ایران به صورت رسمی در مجلس وقت ایران تصویب گردیده و کلیه مشمولان مرد دارای شرایط باید به خدمت وظیفه عمومی اعزام گردند. بدین خاطر هر ایرانی مرد که دارای ۱۸ سال تمام سن داشته باشد باید به خدمت سربازی برود که مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه تعیین گردیده ولی در شرایط مختلف کشور، دچار تغییرات مختصری گردیده است. در این قانون هیچگونه اسثنایی برای افراد در نظر گرفته نشده است بجزء موارد خاص مثل معلولیت و عدم توان خدمت که آنهم شرایط اثباتی خاص دارد.

حال موضوعی که مطرح است، این است که جوانان فرقه ضاله بهائیت که به سن قانونی سربازی می رسند از رفتن به سربازی خودداری نموده و عملا این وظیفه ملی را نادیده می گیرند. اگر این فرقه برای اعضاء گمراه خود حق شهروندی قائل است، پس چرا این افراد را ملزم به رفتن به خدمت سربازی نمی نماید؟ آیا مگر نه این است که اعضاء این فرقه از تمام حقوق شهروندی اعم از مالکیت، حق مسکن، حق تحصیل، حق اشتغال و … در ایران برخوردارند؟ پس طبق چه آموزه ای از فرهنگ حاکم بر این فرقه این ظلم را بر دیگر شهروندان ایرانی روا می دارند؟ آیا جوانان نازنین این مرز و بوم حق ندارند به این وضعیت فرقه گمراه معترض باشند؟ آیا خون جوانان منحرف و گمراه این فرقه دست ساز استعمار از خون جوانان ایران با اصالت ملی و مذهبی رنگین تر است؟

لازم به ذکر است که مؤسس این فرقه حسینعلی نوری حکم جهاد در اسلام را منسوخ اعلام کرده است:

«این ظهور، رجعیت کبری و عنایت عظمی است، چه حکم جهاد را در کتاب محو کرده[۱] ….

لذا در زمان دفاع مقدس ۸ ساله مردم دلیر و شجاع ایران در برابر صدام و جبهه استکبار، هیچ بهایی حق حضور در دفاع از میهن و سرزمین  کشور که مورد تجاوز همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار گرفت، نداشته است و عملا اعضاء این فرقه در جنگ شرکت نکرده است که خود جای تأمل و پیگیری دارد.

قابل تأمل تر آنکه چون این فرقه از عوامل جاسوسی رژیم کودک کش صهیونیستی در ایران است در زمان دفاع مقدس، کمک های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی به صدام بویژه در بمباران شهرها که شهروندان بی دفاع ایران را مورد حمله قرار می دادند نموده است. بخشی از شهدای جنگ تحمیلی مربوطه به بمباران شهرها و شهادت ملت بی دفاع ایران می باشد. یعنی علاوه بر اینکه به ایرانی و ایرانی کمکی نکرده، بلکه خیانت و جنایتی غیر قابل بخشش داشته و خنجر از پشت بر پیکره ایران مقتدر و مظلوم وارد کرده است، که تاوان خیانت از متجاوز متجاهر خیلی بالاتر است.

بنابراین لازم است نهادهای نظارتی کشور در زمینه دفاع و …. تکلیف وضعیت سربازی و عدم تعهد این فرقه به کشور و سرزمین نازنین ایران را مشخص نمایند.

 

[۱] – گنجینه حدود احکام: ۲۱۷

بهائیت در ایران