کد خبر:1562
پ
حقوق بشر
به نقل از بهائیت در ایران

نگاهی مجدد به طرح استرالیا برای حمایت از بهائیان ایران

رسانه‌های تشکیلات بهائی، استرالیا را یکی از کشورهای حامی تصویب قطعنامه ضدایرانی در دفاع از بهائیان معرفی کردند. اما بی‌شک، استفاده ابزاری از واژه‌ی حقوق بشر توسط دولت‌هایی مثل استرالیا، خود حکایت از ماهیت واقعی بهائیان و مظلومیت دروغین آنان در ایران دارد. رسانه‌های تشکیلات بهائی، استرالیا را یکی از کشورهای حامی تصویب قطعنامه ضدایرانی […]

رسانه‌های تشکیلات بهائی، استرالیا را یکی از کشورهای حامی تصویب قطعنامه ضدایرانی در دفاع از بهائیان معرفی کردند. اما بی‌شک، استفاده ابزاری از واژه‌ی حقوق بشر توسط دولت‌هایی مثل استرالیا، خود حکایت از ماهیت واقعی بهائیان و مظلومیت دروغین آنان در ایران دارد.

رسانه‌های تشکیلات بهائی، استرالیا را یکی از کشورهای حامی تصویب قطعنامه ضدایرانی در دفاع از بهائیان معرفی کردند. یان گودناف، نماینده حزب لیبرال فدرال در استرالیا روز دوشنبه طرحی را در محکومیت آزار و اذیت سیستماتیک بهائیان در ایران تسلیم پارلمان کرد.

این پیشنهاد توسط نمایندگان حزب کارگر، پیتر خلیل و دکتر ان علی، و با حمایت نمایندگان جیسون فالینسکی (حزب لیبرال) شارون کلایدون (حزب کارگر) هلن هاینس (نماینده مستقل) تصویب شد. یک صورت جلسه لو رفته از جلسه کمیسیون عالی دولت ایران در ماه اکتبر گذشته حاکی از تلاشی سیستماتیک برای نظارت و سرکوب بهائیان در ایران است.(۱)

اما در پاسخ به جنجال آفرینی بهائیان در استرالیا علیه کشورمان و حمایت پارلمان این کشور از بهائیان در محکومیت ایران، لازم است تا چند نکته را یادآور شویم:

اول: مقامات استرالیا با چه رویی از حقوق بشر سخن می‌گویند در حالی که گذشته از سابقه نسل کشی بومیان آن کشور، دست شان به خون مردم مظلوم یمن نیز آغشته است! استرالیایی که در چند سال از تهاجم وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور؛ فروش تسلیحاتش به رژیم کودک کش سعودی را متوقف نکرد و در کشته، زخمی و آواره شدن میلیون‌ها یمنی سهیم است.(۲) حال این رژیم منفعت طلب، مدافع بشر شده و از انسانیت و دفاع از حقوق (مجرمان) بهائی در ایران سخن می‌گوید! به راستی که امروزه، واژه‌ی حقوق بشر به اهرم فشاری برای رژیم‌های مستبد، بر علیه ملت‌های مستقل و آزاده مبدّل گشته است.

دوم: فرقه‌ی بهائیت از ابتدای پیدایش تا کنون نشان داده که بر خلاف ادیان الهی، به جای تکیه بر آحاد مردم، همواره در پناه و تحت حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه گر بوده است. قدرت‌های سلطه گری که در کنار غارت ملّت‌ها، از آنان پشتیبانی کرده و در مقابل، بهائیان نیز ثناگویشان بوده‌اند.(۳) قدرت‌هایی که نه فقط امروز، بلکه در گذشته نیز سابقه استفاده ابزاری از بهائیت (برای سرکوب جریان‌های آزادی خواهی در کشورهایی نظیر تونس، الجزایر، ویتنام و…(۴) تا زمینه اشغالگری در فلسطین)(۵) را در کارنامه دارند.

سوم: بر خلاف القای تشکیلات بهائیت و حامیان مستکبرش، بهائیت یک باور نیست و تشکیلاتی کاملاً سیاسی، برانداز و وابسته به دولت‌های متخاصم با ایران است. تشکیلاتی که حتی بر خلاف باور خود در پیروی از حاکمیت (۶)در تمامی فعالیت‌های براندازی و به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی در ایران نقش داشته (۷)و پیام‌های رسمی تشکیلاتش به تبلیغ حداکثری و به شیوه تبشیری، گویایی ترویج نافرمانی مدنی علیه حاکمیت (به صورت سیستماتیک) در ایران است.(۸)

پی‌نوشت:

۱- به نقل از کانال خبری تشکیلات بهائیت.
۲- خبرگزاری خبر آنلاین، تیتر خبر: استرالیا محموله تسلیحاتی به عربستان و امارات فرستاد، تاریخ نشر: ۳ مرداد ۱۳۹۸، کد خبر ۱۲۸۳۴۰۳٫
۳- ر.ک: شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مودت، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۲۵ بدیع، ج ۲، ص ۴۹؛ عباس افندی، مکاتیب، مصر: فرج‌الله زکی الکردی، ۱۹۲۱ م، ج ۳، ص ۳۴۷٫
۴- اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج ۹، ص ۴۸؛ مجله‌ی اخبار امری، ارگان رسمی بهائیان، مرداد ۱۳۴۷، ش ۵، ص ۲۳۳۵٫
۵- جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: دلّالی بهائیان در خرید زمین برای یهودیان!
۶- اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، تهران: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۳۴ بدیع، ص ۳۳۶٫
۷- جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: ردپای بهائیت در ناآرامی های اصفهان
۸- پیام مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ نهاد رهبری بیت العدل، خطاب به بهائیان ایران.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please