کد خبر:2492
پ
moud
بهائیت در ایران

معرفی نقد نگاه موعودگرایانه بهائیت در مفهوم ابن الانسان براساس متون ادیان

کنیه ابن الانسان از اصطلاحات کتاب مقدس است که یهودیان آن را بر مسیح موعود آخرالزمان تطبیق می کنند؛ مسیحیان نیز حضرت عیسی(ع) را ابن الانسان موعود کتاب مقدس و منجی آخرالزمان معرفی می کنند. برخی شیعیان نیز با تطبیق کارکردهای «ابن الانسان» با مهدی موعود (عج) این شخصیت را همان منجی اسلام می دانند. […]

کنیه ابن الانسان از اصطلاحات کتاب مقدس است که یهودیان آن را بر مسیح موعود آخرالزمان تطبیق می کنند؛ مسیحیان نیز حضرت عیسی(ع) را ابن الانسان موعود کتاب مقدس و منجی آخرالزمان معرفی می کنند. برخی شیعیان نیز با تطبیق کارکردهای «ابن الانسان» با مهدی موعود (عج) این شخصیت را همان منجی اسلام می دانند. دراین میان بهائیان که از انشعابات انحرافی تشیع است، با تطبیق های گوناگون، در پی دست یابی به اهداف خودشان هستند.

این نوشتار بر پایه روش پژوهش توصیفی-تحلیلی تطبیق های شخصیت «ابن الانسان» را از دیدگاه یهودیت و مسیحیت و اسلام و گروه منحرف بهائیت بیان میکند؛ سپس به تحلیل آن ها می پردازد.

این مقاله توسط آقایان مجید حیدری فر و محمدعلی پرهیزگار در سال ۹۷ نوشته شده و در شماره ۴۹ فصلنامه علمی-پژوهشی مشرق موعود در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.

وب سایت بهائیت در ایران بدون  تغییر این مقاله را در اختیار کاربران قرار میدهد .

نسخه pdf مقاله

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please