کد خبر:2539
پ
Bahaiat2

استفاده از فضای مجازی تناقضی آشکار با اصول بهائیت

تشکیلات بهائیت در حالی بهائیان را به تبلیغ حداکثری و پرهیز از انتشار مطالب نامناسب در فضای مجازی فرامی‌خواند که بر خلاف احکام بهائی، تبلیغ را بر پیروی از حاکمیت راجح می‌داند و خود بانی و حامی رفتارهای نامناسب و براندازانه بهائیان در فضای مجازی است! نهاد رهبری بهائیت در بیت العدل، در پیامی که اخیراً با […]

تشکیلات بهائیت در حالی بهائیان را به تبلیغ حداکثری و پرهیز از انتشار مطالب نامناسب در فضای مجازی فرامی‌خواند که بر خلاف احکام بهائی، تبلیغ را بر پیروی از حاکمیت راجح می‌داند و خود بانی و حامی رفتارهای نامناسب و براندازانه بهائیان در فضای مجازی است!

نهاد رهبری بهائیت در بیت العدل، در پیامی که اخیراً با موضوع رویکرد بهائیان در فضای مجازی صادر کرد، به تبیین نقش کلی و تشکیلاتی بهائیان در فضای مجازی پرداخت. تشکیلات بهائیت اینترنت را وسیله‌ای برای تبلیغ و انتشار سریع اخبار و تعالیم بهائیت دانست و بهائیان را به رفتاری منضبط و پرهیز از عرضه مطالب نادرست و ناپسندی که موجب سوءتفاهم گردد، فراخواند: «اینترنت با سهولتی که برای پخش سریع مطالب در جمع کثیری فراهم می‌کند وسیله‌ای بسیار مفید جهت انتشار اخبار اطلاعات امری و تعالیم بهائی است. در عین حال، یاران عزیز باید در جمیع احوال آگاه باشند که در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، خردمندی، هوشیاری و تمسک به انضباط شخصی حائز اهمیت فراوان است. چه که انتشارات غیرحکیمانه و نحوه نامناسب، نادرست یا ناپسند عرضه مطالب، هرچند با نیت خیر، می‌تواند باعث سوءتفاهم گردد و مضر واقع شود.»(۱)

اما در پاسخ به خط مشی ترسیمی تشکیلات بهائیت برای بهائیان در فضای مجازی، ذکر چند نکته را لازم می‌دانیم:

اول: تشکیلات بهائیت برای باری دیگر، بهائیان را به استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تبلیغ گسترده بهائیت فراخواند. تبلیغاتی که امروزه بهائیان با انتشار مطالب گزینشی و تعالیم تقلیدی و مخالف با عملکرد پیشوایان خود (شامل صلح و محبّت) به کم‌رنگ کردن و سرپوش گذاشتن بر مسائل اعتقادی، تاریخی، سابقه خیانت آلود و همراهی و همگامی بهائیت با استعمار و کشورهای سلطه گر می‌پردازند.

دوم: تشکیلات بهائیت در توصیه به تبلیغات گسترده توسط بهائیان، هیچ گاه قید لزوم پیروی از حاکمیت را به بهائیان متذکر نمی‌شود. در واقع تشکیلات بهائیت بین دستور پیشوایان بهائی به تبلیغ و مساوی دانستن سرپیچی از اوامر حکومت با خروج از بهائیت (۲)بهائیان را به تبلیغ به هر قیمتی فرا می‌خواند.

سوم: تشکیلات بهائیت به قول خود، بهائیان را از عرضه مطالب نامناسب، نادرست یا ناپسند، هرچند با نیت خیر باز می‌دارد. اما این پیام، آدمی را به یاد برخورد مزدورانه این تشکیلات با یکی از مزدوران اجاره‌ای خود (اسماعیل پور) می‌اندازد.

پیام نیوز یا همان بهائی نیوز، یکی از رسانه‌های اجاره‌ای تشکیلات بهائیت بود که چندین سال به اسم بهائیان و با چراغ سبز بیت العدل به نفرت پراکنی و پیشبرد گفتمان نفرت بر علیه جمهوری اسلامی می‌پرداخت. رسانه‌ای که پس از افشای ناخواسته دلّالی بهائیان برای اشغالگری صهیونیست‌ها، توسط بیت العدل، به بهانه‌ی فعالیت‌های سیاسی و مخالف با روح بهائیت، دیپورت شد.(۳)

اما به راستی اگر فعالیت‌های سیاسی و براندازانه، علت دیپورت اسماعیل پور بود، پس چرا تشکیلات بهائیت، در خصوص سایر رسانه‌های وابسته به خود (که فعالیت “بهائی نیوز” را به شکل جدّی‌تری دنبال می‌کنند) سکوت را برمی‌گزیند؟! آیا به راستی تشکیلات بهائیت از فعالیت‌های رسانه‌ای سیاسی و ضدانقلابی بهائیان که بر علیه اسلام، مذهب شیعه و جمهوری اسلامی ایران نفرت پراکنی می‌کنند، بی‌اطلاع است؟!

اگر رسانه‌های بهائی که اینک به خبرسازی علیه انقلاب اسلامی مشغولند، وابسته به تشکیلات رهبری بهائیت نیستند؛ پس چگونه آزادانه اجازه‌ی فعالیت می‌یابند؟! اما در عین حال، پس از ایجاد کانال تلگرامی تازه تأسیس تبلیغی که زیرشاخه تشکیلات نبود، بیت العدل بلافاصله انتساب آن را به بهائیت رد می‌کند؟!(۴)

آری؛ تشکیلات بهائیت بارها نشان داده که بر خلاف ظاهرسازی خود، در توصیه به پرهیز از انتشار مطالب نامناسب؛ با استفاده از کانال‌های غیررسمی در ایران، به پیگیری سیاست‌های محوله برعلیه جمهوری اسلامی می‌پردازد.

پی‌نوشت:

۱- پیام بیت العدل، مورخ: ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ م، ص ۲٫

۲-چنان که پیشوایان بهائی گفته‌اند: «هر نفسی بخواهد نزد احباء ذکری از امور حکومت و دولت نماید که فلان چنین گفته و فلان چنین کرده؛ آن شخص که از أحبای الهی است باید در جواب گوید ما را تعلق به این امور نه… … علی الخصوص که به نصّ قاطع الهی ممنوع از مداخله و محاوره در امور حکومتیم»: اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه الکترونیکی، ص ۳۳۶-۳۳۵٫

۳-جهت مطالعه بیشتر، بنگرید به مقاله: بازگشت اسماعیل‌پور و تکرار بهائی‌نیوز!

۴- دارالانشاء بیت العدل، پیام ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ م، خطاب به یکی از احبا در مورد کانال تازه تأسیس شده میلاد حضرت بهاالله.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please