کد خبر:2855
پ
farhang
بهائیت در ایران

مراقب نفوذ جریانات معاند در فعالیت‌های فرهنگی، هنری هستیم؟

جریانات معاند از دیر زمان متوجه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر بوده اند . بیان انتقادات بزبان فیلم شروع شد و در شرایط حال میبینیم که بیان نگاههای معاند و براندازانه در قالب شعر ، فیلم و تئاتر ، کتاب ، و حتی برگزاری جشنواره و… دیگر مرسوم شده و اگر مراسمی کنایه به […]

جریانات معاند از دیر زمان متوجه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر بوده اند . بیان انتقادات بزبان فیلم شروع شد و در شرایط حال میبینیم که بیان نگاههای معاند و براندازانه در قالب شعر ، فیلم و تئاتر ، کتاب ، و حتی برگزاری جشنواره و… دیگر مرسوم شده و اگر مراسمی کنایه به دولت یا فلان وزیر رو نداشته باشه از نظر برگزار کنندگان جذاب نخواهد بود . آقایان و خانمهای متولی فرهنگ کشور مراقب هستید؟

عناصر بهائی چند سالی می‌شود که به صورت خزنده و در راستای انتشار افکار خود در بین مردم، اقدام به فعالیت‌های سازمان یافته در زمینه‌ی فرهنگ و هنر نموده‌اند. تلاش‌های پنهانی اعضای تشکیلات بهائیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ورود به برخی ارگان‌ها و حوزه‌های تأثیرگذار کشور شوند، در سال‌های اخیر جنبه‌ی علنی به خود گرفته است.

 

در این بین تشکیلات بهائیت، علی رغم عدم دست‌یابی به نتایج مورد نظر و دل‌خواه (از جمله شناخته شدن بعنوان یک اقلیت اعتقادی ) در عرصه‌ی سیاسی کشور، نیم نگاه یا اینکه نگاهی تمام قد به انجام اقدامات و نفوذ به مراکز فرهنگی – هنری کشوردارد .  تا به نوعی جای خود را در بین قشر هنری و هنر دوست جامعه باز کند و یا دست‌کم تأثیرگذاری در آن داشته باشد تا با کمک آن بتواند اهداف تبلیغی خود را به پیش برد. لذا با توجه به گسترش فعالیت‌های تشکیلات بهائیت در حوزه‌ی فعالیت‌های اجتماعی و نفوذ در عرصه‌ی جامعه اسلامی، این فرقه مقوله‌ی هنر را به عنوان یک بستر اجتماعی مناسب برگزیده و با توجه به زبان هنر که دارای گستردگی و مخاطبین فراوان می‌باشد، توانسته در مراکز فرهنگی همچون مجموعه‌ی ارشاد اسلامی نفوذ کرده و دستورالعمل‌های تشکیلات بهائی را در پوشش هنری اجرایی نماید.

اخبار تلاش عناصر بهائی در استان البرز و به خصوص شهرستان‌های کرج و فردیس جهت نفوذ به مراکز فرهنگی و هنری استان را نباید فراموش کرد . تلاش عناصر بهائی در ورود به عرصه آموزش وپرورش خصوصا مهد های کودک در سراسر کشور را نباید نادیده گرفت . حضور در حوزه موسیقی و تئاتر را باید بطور جدی پیگیری و رصد کرد .

و البته حضور بهائیان در فضای مجازی در خور تامل وکار مقابله ای است . تبلیغ عقاید در فضای مجازی با فعال کردن شبکه های متعددو فعال کردن وب سایتها ، کانالهای تلگرامی و حضور در شبکه اینستاگرام با عزم جدی در دستور کار تشکیلات بهائیت بوده هست و خواهد بود . همچنین باید مراقب عناصر وابسته به تشکیلات بهائیت در تلاش برای نزدیک شدن  به برخی سلبریتی‌ها و چهره‌های شاخص هنری کشور، به منظور القای سیاست‌های تشکیلات ضاله بود .

در یک کلام عناصر معاند ظرفیت حوزه هنر را خوب شناخته اند و تلاش دارند بخوبی از این ظرفیت استفاده کنند . فراموش نکنیم چه بر سر مخملبافها آمده است . در حوزه فضای مجازی ، تشکیلاتی امکانی مجانی و رایگان را در اختیار دارد که تلاش دارد بخوبی از آن استفاده کند . باید هزینه تشکیلات را برای استفاده از این حوزه ها افزایش دهیم تا اینکه نتواند براحتی در این فضاها حرکت نماید .

حامد محمودی آذر ۱۴۰۰

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please