کد خبر:4496
پ
janja-lalij
بهائیت در ایران

معرفی کتاب “انتخاب محدود، معتقدان واقعی و فرقه های جذاب”

کتاب “انتخاب محدود، معتقدان واقعی و فرقه های جذاب” در موضوع رابطه با فرقه ای جذاب، دلیل اعتقاد پیداکردن افراد به آن ها و چگونگی جذب و نگهداری اعضاء منتشر شده است. فرقه گرایی و جذب فرقه ای، مسئله ای است که حتی در جوامع پیشرفته نیز به عنوان معضلی شناخته شده مورد بحث و […]

کتاب “انتخاب محدود، معتقدان واقعی و فرقه های جذاب” در موضوع رابطه با فرقه ای جذاب، دلیل اعتقاد پیداکردن افراد به آن ها و چگونگی جذب و نگهداری اعضاء منتشر شده است. فرقه گرایی و جذب فرقه ای، مسئله ای است که حتی در جوامع پیشرفته نیز به عنوان معضلی شناخته شده مورد بحث و مطالعه قرار می گیرد. افرادی که سابقه حضور فرقه ای دارند، معمولا با دیدی جامع تر نسبت به باقی پژوهشگران این حوزه به بررسی و آسیب شناسی فرقه ها می پردازند. «جانجا لالیچ» یکی از همین اشخاص است که بنابر آنچه خود توصیف می کند، سال ها عضو گروهی بود که حتی نمی دانست هویتی فرقه ای دارد، ولی بالاخره در برهه هایی از زندگی و به نحوی که در کتاب توضیح می دهد، به واقعیت پی برده و با خروج از فرقه، به تحقیق و بررسی موارد مشابه پرداخته  است.

این کتاب در ۴۹۶ صفحه توسط علی اصغر امدادی ترجمه گردیده و توسط انتشارات آریابان در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

این کتاب در ۱۱ فصل به رشته تحریر درآمده است:

فصل ۱: فرقه ها و معتقدان واقعی

فصل ۲: دروازه بهشت

فصل ۳: سرآغاز: آن دو می آیند

فصل ۴: تکامل جامعه پرجاذبه

فصل ۵: نتیجه کار

فصل ۶: انقلابیون، اغتشاشگران و فعالان

فصل ۷: تأسیس حزب دموکراتیک کارگران

فصل ۸: تشکیل کارد

فصل ۹: زوال و سقوط

فصل ۱۰: معتقد واقعی: تلفیق آزادی فردی و از خودگذشتگی

فصل ۱۱: انتخاب محدود: تشکیل فرقه و ظهور معتقد واقعی

کتاب انتخاب محدود به آسیب های گسترش حوزه نفوذ فرقه ها در جوامع کنونی می پردازد. تأثیرپذیری جوامع از فرقه ها و جذابیت های آنها یکی از مباحث اصلی کتاب می باشد.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please