کد خبر:4569
پ
Rousta-Sari
بهائیت در ایران

تاملی بر انتشار خبر “تخریب منازل ۳ خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری”

خبرگزاریهای نزدیک به فرقه ضاله بهائیت و به اصطلاح حقوق بشری در روزهای گذشته خبری را منتشر کردند که در آن به تخریب سه باب منزل در روستای روشنکوه در مازندران اشاره شده بود به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، منازل سه خانواده بهائی […]

خبرگزاریهای نزدیک به فرقه ضاله بهائیت و به اصطلاح حقوق بشری در روزهای گذشته خبری را منتشر کردند که در آن به تخریب سه باب منزل در روستای روشنکوه در مازندران اشاره شده بود

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری توسط ارگان های دولتی تخریب شد. تخریب منازل آقای ثابتیان، نوید درخشان و آقای عنایتی در حالی صورت گرفته است که در زمان تخریب نوید درخشان و آقای عنایتی در منزل حضور نداشته اند. یک منبع نزدیک به این شهروندان بهائی به گزارشگر هرانا گفت: «اخیرا اداره منابع طبیعی ادعا کرده است که ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه، سابقا جنگل بوده است و بهائیان این روستا با تصرف در اراضی جنگلی، به کشاورزی و ساخت و ساز مشغول شده اند. به همین جهت این اداره درخواست خلع ید و قلع و قمع این راضی را نموده است. این در حالی است که این اراضی بهائیان قدمتی بالغ بر هفتاد سال یعنی پیش از اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۲ دارند.»

این خبر توسط سایتهای و کانالهای وابسته به بهائیت و همسو با معاندین بازنشر داده شده است . و البته در لابلای انتشار خبر همانند گذشته و اخبار مشابه سیاه نمائی نظام ج .ا.ا و مظلوم نشان دادن فرقه ضاله بهائیت در دستور کار بوده است .

البته تنظیم کنندگان خبر متوجه نبودند که تحلیل آنان از این اقدام اصل خبر را زیر سوال برده و در تناقض قرار میدهد .

در ادامه این خبر آمده :

به گفته این منبع مطلع : «در طی سالهای اخیر تلاش های سیستماتیک و گسترده ای صورت گرفته است تا اینکه بهائیان این روستا را ترک کنند. در حالی که ساخت و ساز در روستاهای مجاور که در آن شهروندان بهائی سکونت ندارند به آسانی صورت میگیرد به ساکنین این روستا صرفا به دلیل بهائی بودن آنان جواز ساخت و یا پایان کار داده نمی شود.»

اول آنکه : در کل حوزه سرزمینی ایران اسلامی برابر قانون با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد و اقدام به تخریب پس از مطرح شدن پرونده و در نهایت صدور حکم تخریب انجام میگیرد و این مسئله ربطی به گرایشات اعتقادی افراد ندارد چرا که بارها اخبار رسمی از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز گزارش ارائه داده است . و اینکه این تخریب بدلیل صرفا بهائی بودن انجام گرفته کذب محض بوده و دروغپردازی و سیاه نمائی علیه نظام مقدس ج . ا . ا است .

دوم اینکه : اگر برابر این گزارشات اینگونه تخریبها در رابطه مستقیم با اعتقادات فرد مالک است ، پس چگونه به مالکیت بهائیان احترام گذاشته میشود اگر اینطور نبود باید تمامی اماکن در مالکیت بهائیان مورد تخریب قرار میگرفت . نتیجه اینکه پس این تخریب ربطی به داشتن اعتقاد بهائی ندارد .

سوم اینکه: اگر اقدامات غیر قانونی شهروندان اعم از مسلمان ، مسیحی و زرتشتی که مذاهب رسمی کشور هستنند مورد برخورد قرار میگیرد . چگونه میتوان انتظار داشت که برخورد با اقدام غیر قانونی بهائیان که عنادشان با نظام مقدس ج ا ا کاملا آشکار و هویداست مورد برخورد قرار نگیرد .

حامد محمودی مرداد ۱۴۰۰

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please