کد خبر:4752
پ
norouz
بهائیت در ایران

کتاب اقدس : ” و ما نوروز را برای شما عید قرار دادیم “

در كتاب «اقدس» که مهمترین کتاب فرقه ضاله بهاییت است چنین آمده:و ما نوروز را برای شما عید قرار دادیم …   در كتاب «اقدس» که مهمترین کتاب فرقه ضاله بهاییت است چنین آمده: «يا قلم الاعلي قل يا ملأ الانشاء…. وجعلنا النيروز عيداً لكم بعد اكما لها» (اقدس – ص ۱۵- بند ۴۳) و […]

در كتاب «اقدس» که مهمترین کتاب فرقه ضاله بهاییت است چنین آمده:و ما نوروز را برای شما عید قرار دادیم …

 

در كتاب «اقدس» که مهمترین کتاب فرقه ضاله بهاییت است چنین آمده:

«يا قلم الاعلي قل يا ملأ الانشاء…. وجعلنا النيروز عيداً لكم بعد اكما لها» (اقدس – ص ۱۵- بند ۴۳)

و ما نوروز را برای شما عید قرار دادیم بعد از آنکه آن را کامل کردیم .

در مسلک بابيه و بهائيه سال ۱۹ ماه  وهر ماه ۱۹ روز است که مجموع ايام سال ۳۶۱ روز ميشود و چون عيد نوروز عيد فطر و روز اول سال بهائي است، پنج روز مازاد از سال را جزء روزهاي سال محسوب نميکنند و آن پنج روز اضافی و بیخودی را ايام «هاء» مينماند و براي هر ماه و روز بهائي نامي وضع کرده اند

بیان اين نکته لازمست که به نص بهاء الله روز اول فروردين و اول نوروز روز عيد فطر بهائيان خواهد بود  بنابراين وقتي ۵ روز ايام ‏اضافی و بیخودی را به مجموع ايام نوزده ماه بهائي اضافه کنيم ۳۶۶ روز ميشود (۳۶۶ مساوي است با ۵ به اضافه ۱۹ ضربدر ۱۹) و آخرين روز شهر العلاء که ماه صيام آنها است مصادف ميشود با اولين روز سال جدید و (عيد فطر) يعني عید نوروز و عيد فطر و روز آخر ماه صيام يکي خواهد بود . این آنچه بود که آئین بهائی از عید نوروز یا همان عید فطر بهائی به آن اعتقاد و عمل میکند .

اما:

قطعاً ايرانيان پاك سرشت و فرخ نهاد و صاحب بيش از ۷۰۰۰ سال تمدن و فرهنگ مي دانند چنانكه تمام ايران شناسان فرهيخته همچون پروفسور گوستاولوون و پروفسور آرتور كريستن سن و ريچارد و…نيك مي دانند نوروز و رسوم و آداب وابسته به آن قبل از ظهور بسياري از اديان الهي و حتي دين مبين اسلام در ايران اجراء مي شد و اينك نيز مي شود و در آينده نيز خواهد شد.

اسلام نيز با آشنايي كامل از نوروز و اين سنت حسنه ايراني آنرا تصديق نمود و بدان سفارش نمود. حال اين موضوع یعنی اختصاص فرهنگ ملی ایرانیان و فارسی زبانان به عنوان عید چه ارتباطي با اقدس و پیروان این فرقه دارد جاي بسي انديشه است و اگر قرار باشد اين آيه الهي باشد بايد براي تمام آداب و سنن كشورهاي جهان آيه بیايد و در آن صورت اقدس و كتب مشابه آن بايد چند صد جلد باشد و اين از خصايص كتب الهي دور به نظر مي رسد !

و شنونده باید بسی عاقل باشد که …

آيا میتوان پذیرفت که نوروز متعلق به بهائیان باشد در حالی که بر اساس اسناد تاریخی نوروز  به تمام جهانيان ويا بهتر بگوئیم متعلق به حوزه  فارسي زبانان خوش گفتاردر منطقه است .

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please