کد خبر:8777
پ
habibi
بهائیت در ایران

ماجرای دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی بهائیت چه بود؟

تشکیلات صهیونیستی بهائیت از ۴۰ سال پیش، طرح های توسعه طلبانه خود در تبلیغ و کادرسازی را با ایجاد نهادی به نام دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی در دارالتبلیغ خود پیش گرفت. کامیار حبیبی از ۲۵ سال پیش تاکنون از مجریان طرح توسعه طلبانه تشکیلات بهائیت در ایران با استفاده از ابزار موسیقی بود که در […]

تشکیلات صهیونیستی بهائیت از ۴۰ سال پیش، طرح های توسعه طلبانه خود در تبلیغ و کادرسازی را با ایجاد نهادی به نام دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی در دارالتبلیغ خود پیش گرفت. کامیار حبیبی از ۲۵ سال پیش تاکنون از مجریان طرح توسعه طلبانه تشکیلات بهائیت در ایران با استفاده از ابزار موسیقی بود که در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ بازداشت شد.

کامیار حبیبی از اعضای دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی تشکیلات بهائیت و فعال در حوزه موسیقی و کودک که به تبلیغ غیرمستقیم و کادرسازی برای بهائیت اشتغال داشت، بازداشت شد.

اخیرا  رسانه های تشکیلات بهائیت خبر از بازداشت کامیار حبیبی از اعضای بهائیت در کرج داده و از آن با عنوان سرکوب بهائی باوران ایران یاد کردند. در ادامه به متن خبر یکی از رسانه‌های تشکیلات بهائیت نگاهی خواهیم داشت:

«در ادامه سرکوب و بازداشت شهروندان بهایی توسط حکومت ایران … روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، کامیار حبیبی، شهروند بهایی ساکن کرج … بازداشت شد .‌.. پیش از ظهر امروز مأموران امنیتی که گفتند از اداره اطلاعات کرج هستند، با ورود به خانه کامیار حبیبی، ابتدا خانه این شهروند بهایی را تفتیش کردند و پس از توقیف برخی وسائل از قبیل گوشی تلفن همراه و چند جلد کتب مذهبی و لب تاپ، وی را بازداشت کرده، منزل و محل کار این شهروند بهایی پیش از این نیز در تاریخ ۹ مرداد سال جاری توسط نیروهای امنیتی تفتیش، وسایل شخصی‌اش توقیف و محل کار او پلمپ شده بود. کامیار حبیبی، شاعر، فعال ادبی، نویسنده و معلم موسیقی است.»(۱)

بازتاب این خبر در رسانه های تشکیلات بهائی موجب شد تا تحلیلی کوتاه از نقشه های اجرایی و اهداف سازمان بهائیت و نقش کامیار حبیبی در آن ها داشته باشیم:

یکی از زیرمجموعه‌های نهاد رهبری بهائیت، موسوم به بیت العدل که همکاری نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، دارالتبلیغ بین المللی بهائی است. دفتر توسعه اجتماعی و اقتصادی بهائیت osed نیز یکی از زیرمجموعه‌های دارالتبلیغ بین المللی بهائی است که در سال ۱۹۸۳ میلادی در اسرائیل شکل گرفت.

دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی بهائیت، به تربیت و سازماندهی بهائیان مستعد، برای نفوذ، تبلیغ تبشیری، کادرسازی و ساماندهی سربازان نیابتی برای بیت العدل اسرائیل، می‌پردازد. مجموعه‌ای که تحت عناوین بشردوستانه، توانمندسازی و آموزشی، فعالیت مخفی خود را پیش می‌برد؛ به عبارتی تشکیلات بهائیت با پوشش عناوین خدمات اجتماعی و آموزش، ضمن کسب درآمد برای خود، به تبشیر و مغزشویی جامعه هدفش می‌پردازد.

از این رو چهل سال پیش، تشکیلات بهائیت استراتژی جدیدی در تبلیغ و زمینه سازی برای تشکیل حکومت بهائیت در کشورها پیش گرفت. قرار بر این شد که تشکیلات، رسماً به جای تبلیغ مستقیم، معرفی عقاید بهائیت و ارائه استدلال برای محققین، تمرکز بیشتر بر تبلیغ غیرمستقیم و نفوذ بر اقشار کم اطلاع و آسیب پذیر داشته باشد؛ تا جایی که در بند چهارده اساسنامه دفتر توسعه اجتماعی اقتصادی بهائیت osed، از رابطه بین تبلیغ و توسعه اجتماعی و اقتصادی و توسعه بهائیت سخن گفته شده است.(۲)

اما مگر می‌شود تشکیلات بهائیت در پیشبرد برنامه‌های توسعه اجتماعی اقتصادی و به قول خود توانمندسازی اقشار ضعیف و آسیب پذیر، بی‌توقع باشد؟! مسلماً خیر! تشکیلات در شیوه جدید تبلیغی خود ضمن کسب درآمد، کادرسازی و زمینه سازی برای ایجاد مدنیت و حکومت بهائیت هم دارد.(۳)

در واقع کامیار حبیبی هم یکی از مهره های اصلی دفتر توسعه بهائیت است که از ۲۶ سال پیش تاکنون در حوزه موسیقی کودک فعالیت کرده است. این عضو تشکیلات بهائیت از سال ۱۳۷۵ شمسی تاکنون، در راستای اجرای اهداف دفتر توسعه دارالتبلیغ بهائیت و بیت العدل اسرائیل، با ابزار موسیقی، به تبلیغ غیرمستقیم برای کودکان و خانواده آنان می‌پردازد.

حال کسانی که دانسته یا ندانسته در بوق مظلومیت دروغین کامیار حبیبی می دمند، آیا از این نقشه شیادان بیت العدل اسرائیل و امثالش در تبشیر و مغزشویی کودکان خود اطلاع دارند؟! آیا از روش ناجوانمردانه تبلیغی امثال او با استفاده ابزار موسیقی با خبرند؟! آیا می‌دانند که تلاش برای تغییر عقاید کودکان حتی در قوانین بین المللی هم محکوم است؟!(۴) کسانی که او را خدمتگذار صنف موسیقی کشور می‌نامند، می‌دانند که هدف او نه خدمت به این کشور، بلکه جامعه سازی برای حکومت آپارتاید بهائیت بوده است؟!

به راستی که جا دارد مسئولین کشورمان از جامعه جهانی بهائی به عنوان عضوی از سازمان ملل، در زمینه تبشیر و تلاش برای تغییر عقیده کودکان کشورمان، با معرفی موارد و ارائه مدارک شکایت کند! زیرا وقتی با بهائیت مسامحه شود، این تشکیلات بهائی است که همچون موارد بی‌شمار گذشته، دست پیش را می‌گیرد و برای محکومیت کشورمان در مجامع بین المللی تلاش می‌کند!

در پایان یادآور می شویم که نویسنده از علّت دستگیری و اتهامات قضائی کامیار حبیبی اطلاعی ندارد و این مقاله، در جهت تبیین شخصیت او و رسواگری شیوه غیرانسانی نفوذ نهادهای بهائیت در ایران دارد. پیام مشترک تشکیلات بهائیت پس از دستگیری کامیار حبیبی هم نشان از نقطه زنی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی و سوزش تشکیلات و بر باد رفتن سرمایه‌های تشکیلات صهیونیستی و برانداز بهائیت در ایران دارد.

پی‌نوشت:

۱- به نقل از رسانه های وابسته به تشکیلات بهائیت.

۲- توسعه اجتماعی و اقتصادی، گذری بر پیام‌های معهد اعلی و بیانیه‌های دفتر توسعه اجتماعی و اقتصادی (OSED)، (۱۹۸۳میلادی الی رضوان ۲۰۱۰ م).

۳- بر اساس نصّ صریح پیشوایان بهائیت، اعضای این فرقه پس از گذر از مراحلی در هر کشور، به دنبال براندازی و به دست گیری حکومت آن کشور هستند: ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه خطاب به احبای شرق، لانگن هایم آلمان: لجنه ملّی نشر آثار امری، ۱۹۹۲ م، ص۵۰۲٫

۴- طبق قوانین بین الملل و اعلامیه جهانی حقوق کودک مصوب ۲۰ نوامبر ۱۹۵۹ و کنوانسیون حقوق کودک مصوبه ۲۳ نوامبر ۱۹۸۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد که تقریباً در تمام کشورها اجرایی شده، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال باید در مقابل ترویج تعصبات مذهبی و نژادی و تلاش برای تغییر دین آنان مصون باشند.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please