کد خبر:11898
پ
bahai-ahle-sonnat
بهائیت در ایران

چرائی بهائیت زدانی اهل سنت- بخش سوم

فتاوای علمای اهل سنت در مورد فرقه ضاله بهائیت در بخش قبلی، فتاوای علماء و نهادهای دینی اهل سنت در مصر  در رابطه با فرقه ضاله بهائیت ارائه گردید. در این بخش فتاوای علمای اهل سنت کشورهای هند، تونس و عربستان ارائه می گردد. جناب عبدالله بخاری – مفتی اعظم هند از عبدالله بخاری صاحب […]

فتاوای علمای اهل سنت در مورد فرقه ضاله بهائیت

در بخش قبلی، فتاوای علماء و نهادهای دینی اهل سنت در مصر  در رابطه با فرقه ضاله بهائیت ارائه گردید. در این بخش فتاوای علمای اهل سنت کشورهای هند، تونس و عربستان ارائه می گردد.

جناب عبدالله بخاری – مفتی اعظم هند

از عبدالله بخاری صاحب مدرس و امام مسجد جامع دهلی در مقام مفتی اعظم هند، به صراحت دربارۀ مسلک بهائی و ازدواج با بهائیان – که معتقد به ظهور پیامبری بعد از پیامبر اسلام هستند – سؤال شده است؟

نامبرده در پاسخ اظهار داشته اند: اگر کسی بپذیرد که پس از پیامبر اسلام، پیامبر دیگری ظهور خواهد کرد، کافر است. پیامبر اسلام آخرین فرستاده خدا است. این مسأله به استناد قرآن و سنن نبوی ثابت شده است. و هرکس غیر از این معتقد باشد کافر است. همچنین سایر علماء [نیز] معتقدین به آئین بهائی را کافر میدانند. بنابراین ازدواج با مرد یا زن بهائی از نظر اهل سنت و جماعت صحیح نیست.

عبدالله بخاری ۳/ ربیع الثانی ۱۴۰۷ مهر

دکتر محمد عیسی[۱]– دانشمند جدید الاسلام هند

در تحقیقات وسیعی که نسبت به فرقه بهائیت داشته، نتیجه می گیرد تهاجم بعض از عوام اهل سنت و مغرض صاحب رتبه دینی سنی مذهب و متأسفانه چند تنی از نویسندگان هم مذهب سنت به اینکه تشیع بلای بهائیت را فراهم آورده است، اشتباه در اشتباه می باشد. زیرا تحقیق و تفحص براساس متون شیعی درباره بهائیت حقیقت دیگری را ارائه می دهد و آنچه اینجانب با تمام تعصب اسلامی تعقیب کرده ام، درست است، که در فقه پیرو امام احمد حنبل هستم، ولی دانشم را آزادانه دور از تعصب فرقه ای-که متأسفانه دامن بعض از نویسندگان را هم گرفته است- را کامل نموده ام، به نتیجه رسیده ام دست پنهان دولت عثمانی براثر تأمين مقاصد ضد شیعی خویش، فرقه ای را به حمایت کاظم رشتی که شیخیه نام داشت برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی تقویت کرد. کاظم رشتی که هیچ یک از محققان شیعی برای او هویتی جز روسی بودن نیافته اند، به تحریکات دستهای پنهان چنان کلاس های درس خود را اداره کرد که اغلب شاگردان آن مسلک سازی نموده و امروز به نام شاخه های شیخیه فعالیت هائی دارند؛ که از جمله بابیه مربوط به فردی از آن افراد مسلک ساز است. سید علی محمد شیرازی شاگرد کاظم رشتی که دقیقاً مورد شناسائی قرار گرفته، با ادعای باب امام آخر شیعیان بودن، مسلک بابیه را تأسیس و بهائیت از دل آن مسلک که نزد شیعیان منفور و مطرود است روئیده است. آنچه نباید در تحقیق پیرامون فرقه ضاله بهائیت فراموش شود و در نتیجه گیری برای محققان غیر شیعی اعم از سنی و دیگران نقش مهمی دارد، مسأله مخالفت عالمان شیعی با شیخیه، بابیه و بهائیه است. و باید توجه داشت بریتانیای مسالک ساز که هنوز در هر مر مرحله ی شهرهای هند، بازمانده هانی از مدعیان خدائی بلکه مافوق این تعابیر وجود دارد، همانطور که وهابیت را ساخت تا بلای تفرقه انگیزی بین فرق فقهی اهل تسنّن باشد، بهائیت را به جان تشیع و شیعیان انداخت.»[۲]

کمال الدین جائیت- مفتی جمهوری تونس

می گوید: «اسلام دینی است که سایر مذاهب پیش از خود را منسوخ اعلام کرده و آخرین دین الهی است. آنچنان که خدا در آیه ۸۵ سوره آل عمران می فرماید: «هرکس غیر از اسلام دینی اختیار کند، هرگز از وی پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است. بهائیت به عنوان فرقه یا عقیده خارج از قلمرو اسلام است و ربطی به اسلام ندارد؛ بلکه در تضاد با اسلام و به دنبال نابودی اسلام است. با توجه به این موضوع آکادمی بین المللی فقه اسلامی ـ شورای الهیات اسلامی -که شعبه ای از تشکیلات سازمان کنفرانس اسلامی است و تونس عضوی از اعضای این آکادمی و سازمان می باشد، در چهارمین نشست خود در جده، به تاریخ ۱۱ فوریه ۱۹۸۸ چنین نتیجه گیری کرد که بهائیان بی اعتقاد به اسلام و هدفشان تخریب اصول اسلام، قوانین و شیوه زندگی مصرحه در اسلام است.[۳]

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله بن باز- مفتی اعظم عربستان سعودی

از وی درباره عقائد «بهاء» که مدعی پیامبری است و اینکه خدا در او تجسم یافته، سؤال شده و این که آیا مسلمین اجازه دارند بهائیان را در گورستان خود دفن کنند؟

جواب می دهد: اگر اعتقادات بهائیان چنین است که شما می گوئید، بدون شک کافرند و اجازه دفن در گورستان مسلمین را ندارند. چون هرکس مدعی شود پس از پیامبر ما حضرت محمد -صلوات و سلام خدا بر او باد! – پیامبر دیگری خواهد آمد، براساس کتب شریعت و نیز اجماع مسلمین دروغگو و کافر است. ضمناً این بی اعتقادی به آیات الهی است.[۴] احادیث متواتری نیز از رسول خدا – صلوات و سلام خدا بر او باد! – رسیده که می فرماید ایشان خاتم پیامبران بوده و پس از وی هیچ پیامبری نخواهد آمد. همچنین هرکس ادعا کند که خدا در وی یا سایر مخلوقات تجسّم یافته، براساس اجماع مسلمین کافر است؛ چون خدای سبحان در مخلوقاتش تجسم نمی یابد. او بزرگ و والاست و در این اوصاف نمی گنجد. هرکس چنین اعتقادی داشته باشد، براساس اجماع مسلمین کافر بوده و آیات الهی که خدا را بالاتر از عرش و بالاتر از تمام مخلوقات توصیف کرده، منکر شده است. او خدای سبحان است، او خدای متعال است، هیچ کس با او برابری نمی کند و هیچ کس قابل مقایسه با او نیست. او خود را چنین توصیف می فرماید: «پروردگار شما آن خدائی است که آسمان ها و زمین را در شش روز خلق کرد، آنگاه به عرش پرداخت ـ با همه عظمتش[۵][۶]

 

[۱] عیسی نام دوران مسیحی بودن نامبرده است.

[۲] بهائیان دکتر محمد عیسی: ۱۲۹

[۳] نشریه آکادمی: ۳/۲۱۸۹ شماره ۴

[۴] سورۂ احزاب: ۳۹ «ما كان محمدٌ ايا احدٍ من رجالكم و لكن رسول الله و خاتم النبیین» یعنی محمد پدر هیچیک از شما نیست ولی رسول خدا و خاتم پیامبران است.»

[۵] سوره اعراف: ۵۴

[۶] مجموع فتاوای الشیخ عبدالعزیز بن عبدالله ابن باز: ۱۶۹/۱۳

 

منبع
http://www.bahai awareness.com / fatwas.baaz.html
بهائیت در ایران