کد خبر:12499
پ
bahaism23
بهائیت در ایران

تضاد رفتار رهبران بهائیت با تعالیم بهائیت

يكي از این اصول، الفت و محبت در دين است. رهبران بهائی، برای اینکه ظهور دین جدیدی پس از اسلام را ضروری نشان دهند، همواره تلاش می کردند تا تعالیم خود را نیاز جهان امروز معرفی کنند. عبدالبهاء (از رهبران فرقه بهائیت)، در سفرهای تبلیغی خود به اروپا و آمریکا، در مجامع مختلف سخنرانی می […]

يكي از این اصول، الفت و محبت در دين است.

رهبران بهائی، برای اینکه ظهور دین جدیدی پس از اسلام را ضروری نشان دهند، همواره تلاش می کردند تا تعالیم خود را نیاز جهان امروز معرفی کنند. عبدالبهاء (از رهبران فرقه بهائیت)، در سفرهای تبلیغی خود به اروپا و آمریکا، در مجامع مختلف سخنرانی می کرد و با معرفی تعالیمی به ظاهر ابداعی و نیاز روز بشریت، آنها را به عنوان تعالیم دوازده گانه بهاءالله (مؤسس فرقه بهائیت) معرفی می نمود. وی اصولی را در دوازده فصل با عنوان تعالیم بهائیت معرفی کرد. شعارهای عبدالبهاء، ظاهر زیبایی دارند اما به هیچ یک از آنها خصوصا توسط خود عبدالبهاء، شوقی افندی و هیات رئیسه بیت العدل عمل  نمی شود[۱].

يكي از این اصول، الفت و محبت در دين است. طبق اين اصل دين بايد سبب مهر و محبت گردد و معتقدند كه جميع اديان براي تأسيس و تحكيم روابط حسنه و حسن تفاهم بين بشر، وضع و تشريع گرديده اند. لذا اگر دين سبب محبت نگردد بي ديني بهتر است.  در اين رابطه عباس افندي مي گويد:

«دين به منزله علاج است اگر علاج سبب مرض شود البته بي علاجي بهتر است لهذا اگر دين سبب حرب و قتل شود البته بي ديني بهتر است».

همچنين از ميرزا حسينعلي نوري نقل مي شود: «اي اهل عالم مذهب الهي از براي محبت و اتحاد است او را سبب عداوت و اختلاف منماييد». و در جاي ديگر اظهار مي دارد:

«داناي آسماني مي فرمايد گفتار درشت به جاي شمشير ديده مي شود و نرم آن به جاي شير، كودكان جهان از اين به دانايي رسند و برتري جويند».

سران بهائيت گذشته از مسائل فوق راجع به رعايت مسائل اخلاقي بسيار تأكيد كرده اند و خود را مبادي آداب و اخلاق انساني مي شمارند. ميرزا حسينعلي نوري در اين رابطه مي گويد: عموم اهل عالم بايد از ضرر دست و زبان شما آسوده باشند. همچنين «يا حزب الله شما را به ادب وصيت مي نمايم و اوست در مقام اول سيد اخلاق». و نيز «سبب حزن مشويد تا چه رسد به فساد و نزاع».

در اين خصوص شوقي افندي (نوه دختري عباس افندي) مي گويد: «فتح و ظفر در اين قرن انور نصيب مومن نيك رفتار است نه عالم بد كردار».[۲]

این سخنان زیبا، شعاری بیش نیست که برای فریب انسان ها توسط رهبران بهائی بیان می شود، اما رفتار آنان به گونه ای دیگر است به عنوان مثال شوقی افندی رهبر سوم بهائیان، پدر و مادر خود را تا آخر عمر طرد کرد.

بهائیت، فرقه‌ای است که خود را امتداد ادیان الهی می‌داند؛ اما از سنت اولیای الهی بویی نبرده است.

آیا پیامبر و امام معصومی می‌شناسید که پدر و مادر خود را به بهانه مخالفت، طرد و تا بعد از مرگ آن‌ها حتی سر قبر آن‌ها هم حاضر نشود؟

آری، در بهائیت فقط منافع تشکیلات در اولویت قرار دارد و حتی پدر و مادر هم اگر بیت‌العدل دستور دهد؛ باید طرد و هر نوع ارتباطی با آن‌ها قطع شود…!

جناب شوقی، رهبر به اصطلاح معصوم و الهی بهائیان تمام خانواده و حتی پدر و مادر خود را طرد و تا آخر عمر، سراغی از آن‌ها نگرفت..[۳].!

البته که این رفتار رهبران بهائیت با اصول دوازدهگانه و شعار خود، گویای خیلی از مسائل است. منتهی این پیروان هستند که باید به کنه موضوع پی ببرند. رهبران بهائی با زبان بی زبانی عنوان می کنند که این مطالبی که تحت عنوان اصول به اصطلاح دین بهائی مطرح می کنیم، خود آنها را قبول نداریم و دست ساخته ماست و ربطی به ادیان توحیدی و خداوند متعال ندارد.

با زبان بی زبانی عنوان می کنند که پایه گذار این فرقه فردی به نام کینیاز دالگورگی جاسوس روس در ایران بوده است تا برای تفرقه در دین اسلام و شیعه و کاهش نفوذ علمای اسلام در ایران و کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گیرد تا جبهه استکبار و استعمار بهتر بتواند کشورهای اسلامی را چپاول کند و منافع خود را پیگیری نماید[۴].

با زبان بی زبانی می گویند این فرقه یک حزب سیاسی الگو گرفته از احزاب کشورهای غربی می باشد که برای جاسوس پروری در کشورها تأسیس شده است تا در خدمت کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس و صیهیونیسم جهانی باشد که مصداق عینی این موضوع کمک و مساعدت در تبلیغات رسانه ای جبهه غربی- عبری در کشتار فلسطینیان در غزه و کرانه باختری و …. می باشد و همه جوره سعی در توجیه جنایات صهیونیستهای جانی و کودک کش را دارند.

با زبان بی زبانی می گویند اصل حفظ منافع طبقه ای خاص در این فرقه و پیگیری منافع جبهه غربی صهیونیستی می باشد و نوع رفتار اخلاقی ما تابع آن خواهد بود و ما ارتباطی با انسانیت و کرامت انسانی، حقوق بشر، کشتار کودکان و زنان بی دفاع فلسطین ، بمباران مردم بی دفاع و …. نداریم. به ما ارتباط ندارد که در فاصله چند ده کیلومتری مرکز بیت الظلم(العدل) در شهرهای اطراف ما در فلسطین اشغالی چه می گذرد؟

 

 

[۱] – (سایت فاران – نقد ادیان)

[۲] – ( نقدی بر اصول دوازده گانه بهائیت، علی نصری)

[۳] – (کانال استاد حسن ارشاد)

[۴]برای اطلاع بیشتر به خاطرات کینیاز دالگورکی که در همین سایت بارگذاری شده مراجعه فرمایید.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please