کد خبر:13125
پ
book7
بهائیت در ایران

حقیقت بهائیت در لابه لای کتابها

مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشر شده از انتشارات «روزاندیش» را که در زمینه بهائیت و توسط تنی چند از نویسندگان و متبریان این حوزه نگاشته شده، معرفی می‌نماییم.   خشونت، ابزار بهائيت (۱۳۹۶) بهائیت از جمله فرق نوپدید قرن بیستمی است که با اهداف سیاسی، از سوی دول استعمارگر وقت (روسیه و انگلیس) طراحی و توسط […]

مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشر شده از انتشارات «روزاندیش» را که در زمینه بهائیت و توسط تنی چند از نویسندگان و متبریان این حوزه نگاشته شده، معرفی می‌نماییم.

 

خشونت، ابزار بهائيت (۱۳۹۶)

بهائیت از جمله فرق نوپدید قرن بیستمی است که با اهداف سیاسی، از سوی دول استعمارگر وقت (روسیه و انگلیس) طراحی و توسط عاملی به نام «علی محمد شیرازی» در ایران عملیاتی گردید.  با اینکه بهائیت، مدام داعیه محبت و صلح عمومی دارد، تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات درون فرقهای و بررسی میدانی ساختار تشکیلاتی و عوامل وابسته به آن، از ابتدای شکلگیری فرقه تاکنون، نشان میدهد مجموعه ادعاهای به ظاهر زیبا و عامهپسند بهائیت، شعاری تهی از واقعیت بوده و برای پیشبرد اهداف خود، از هیچ جرم و جنایتی کوتاهی نکرده و در برابر مخالفان، خشونتبارترین رفتارها را طراحی و اعمال نمودهاند.

 سرکوب و اعمال خشونتآمیز برای ایجاد وحشت و انتقام از مسلمانان، رفتاری است که تشکیلات بهائی به دلیل نوع اندیشه القایی، همواره در کارنامه خود داشتهاست. هرچند تشکیلات با اقدامات تبلیغی، سعی در مظلومنمایی و پنهان ساختن این کارنامه سیاه را دارد.

کتاب «خشونت، ابزاری بهائیت» بر اساس تاریخ وقوع، ابتدا علت حمله «نجیب پاشا»، پادشاه عثمانی به کربلا را مورد بررسی قرار داده، سپس علت و نحوه شهادت شهید ثالث «ملامحمدتقی برغانی» را تحلیل نموده و در ادامه به تبیین وقایع قلعه طبرسی، واقعه زنجان و قلعه نیریز پرداختهاست. در ادامه، نگاهی دارد به ترور ناصرالدین شاه به دست عمال بهائی، اختلافات بین بهائیان و ازلیان، کمیته مجازات و واقعه ابرقو. همچنین چهرههای شاخص بهائی دوره پهلوی که در ساواک بودند، معرفی شدهاند. در نهایت، نقش بهائیان در فتنه ۸۸ مورد بررسی قرار گرفتهاست.

کتاب، محصول همکاری گروهی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه بهائیت است که سعی نمودهاند با ارائه مستندات، تناقض میان گفتار و تعلیمات بهائی و آنچه را در واقعیت به آن عمل میکنند، آشکار سازند.

  فريب (۱۳۹۵)

کتاب «فریب» حاوی خاطرات «مهناز رئوفی»، نجاتیافته از دام بهائیت میباشد. وی علاوه بر این کتاب، آثار پرمخاطبی چون «سایه شوم»، «چرا مسلمان شدم»، «نامهای به برادرم» و رمان «مسلخ عشق» را در ‏نقد آموزههای بهائیت، افشای مسائل پشتپرده محافل ‏بهائی و روابط آنها با بیگانگان (به ویژه رژیم اشغالگر قدس)، به رشته تحریر درآوردهاست.

فریب به ابعاد دیگری از اسرار درونی محافل بهائی، در قالبی جذاب ‏و داستانی پرداخته، چنانکه خانم رئوفی درباره انگیزه نگارش کتاب می‏نویسد: «با توجه به ادامه تمسک و توسل بزرگان فرقه بهائیت به فریب، در معرفی خود به عنوان ‏آیین! و توسل به حقه نیرنگ در جهت حفاظت از سرسپردگان خود در حصر تشکیلات ‏فرقهای، اثر حاضر را با عنوان «فریب» تقدیم میکنم. امیدوارم تمامی دوستان و آشنایان ‏بهائیام با خواندن این کتاب و درک صحیح از بهائیت، راه گم کرده خویش را پیدا ‏نموده و از ضلالت و گمراهی خارج، به دنیای نور و روشنایی وارد و در کنار امت بزرگ ‏اسلام از حیات دنیوی خود بهره وافر برده و خانه آخرت خود را از ویرانی نجات دهند.»

مهناز رئوفی به عنوان یک بهائی نجات یافته، پس از کتاب «سایه شوم» از مجموعه کتاب‏های نیمه پنهان (جلد ۲۶) که با استقبال مخاطبان روبهرو شد، در این اثر با ‏شیوهای روایی، داستان واقعی زن جوانی را روایت میکند که بر اثر ‏غفلت و نبود شناخت، ناآگاهانه با افراد تشکیلات مافیایی بهائیت به حشر و نشر می‏پردازد، به طوریکه در مدتی کوتاه، خود و خانوادهاش، جملگی در دام این فرقه ‏سراسر فریب، اسیر شده و زندگیشان با اتفاقاتی ناگوار، همراه میگردد.

نویسنده در این کتاب، به تبیین ماهیت واقعی فرقه بهائیت و ‏تشکیلات مافیایی آن، ضمن روایت داستانی واقعی پرداخته و شیوههای ‏فریبکاری این شیادان را آشکار میسازد. آلودگی و پلیدی غیرقابل تصور سران فرقه، از جمله موضوعاتی است که ‏مورد دقت نظر و توجه قرار گرفتهاست. ارزشها و ضدارزشها در بهائیت، ‏تعالیم استعماری این فرقه، ساختار تمامیتخواه سران این تشکیلات مخوف، فساد ‏مالی و اخلاقی، بیبندوباری و هرزگی اعضای تشکیلات بهائی، از دیگر مسائلی ‏است که نویسنده در خلال روایت ماجرا به آنها اشاره کرده تا در نهایت، خواننده ‏دریابد ترفندهای مبلغان بهائی برای جلب و جذب جوانان، بهویژه کسانی که از فقر و ‏بیکاری رنج میبرند، سرابی بیش نیست که رهاوردی جز هلاکت، نخواهدداشت.

 پشت پرده تشکيلات (۱۳۹۵)

این کتاب، داستان زندگی «بهزاد جهانگیری»، یکی از نجاتیافتگان فرقه بهائیت، از لحظه تولد در میان بهائیان تا زمان رهایی از این فرقه شوم است که به قلم «سعید سجادی» به رشته تحریر در آمده.

جهانگیری در دوران خدمت سربازیاش در جنوب، علیرغم اطلاع سازمان عقیدتیسیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهائی بودنش، مورد لطف و اعتماد روحانیون جهادگر قرار میگیرد، تا جایی که خود را در صفوف نماز جماعت مسلمانان جا میزند تا برای لحظهای هم که شده، از کابوس بهائیت رها شود. وی یادآور میشود بهائیان در طول جنگ، برای پیروزی صدام و اشغال کشور، دست به دعا بوده و ادعا میکردند جمهوری اسلامی نابود میشود، چون از اسرائیل به ما بشارت داده شده و با پیروزی صدام، تاریخ به سود ما رقم خواهد خورد.

جهانگیری حتی در دوران نوجوانی، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همراه با مردم کوچه و بازار اشک میریخت، اما به دلیل اسارت در زنجیرهای نامرئی فرقه، پر پروازی برای رهایی نمییابد، تا اینکه مهر ورزیدن به یک دختر، او را در مسیری جدید قرار میدهد؛ راهی که وی را در برابر اعضای محفل بهائی قرار میدهد. بدینسان او در برابر اعضای محفل که مورد حمایت سازمان ملل متحد و رادیوهای بیگانهاند، میایستد و فصلی جدید را در زندگیاش رقم میزند.

جهانگیری در خلال خاطراتش، از فساد حاکم بر جلسات اعضای فرقه بهائی میگوید؛ از دخترانی که به نام روشنفکربازی، مردهای زیادی را تجربه میکنند، زنان شوهرداری که خیانت به شوهر را نوعی مبارزه با اسلام معرفی مینمایند و جوانهایی که دلهایشان پر از کینه سرکردگان «عکا»نشین در اسرائیل است، اما جرئت سخن گفتن ندارند، جوانانی که به اسلام عشق میورزند اما اعضای محفل، آنها را با کثیفترین شیوهها، در قفس خوردن و خفتن و تن دادن به غرایز جنسی، نگه میدارند. وی در گوشهای دیگر از خاطرات خود، از جوانانی میگوید که به سودای زندگی در آمریکا و ادامه تحصیل، بهائی شدند اما در نهایت پس از ازدواج با یک دختر بهائی، سر از شاگرد مکانیکی در ایران درمیآورند، کسانی که پس از بازی خوردن، برای رهایی تلاش میکنند.

 بهائيت از درون (۱۳۹۵)

 «بهائیت از درون»، عنوان کتابی است که به سرگذشت زندگی یکی دیگر از فریبخوردگان بهائی پرداختهاست. «غلامعباس گودرزی (ادیب مسعودی)» طلبهای جوان در شهرستان بروجرد است که با فقر و تنگدستی بسیار، روزگار میگذراند. بهائیان از این نقطه ضعف استفاده نموده، با تطمیع، او را فریب داده و جذب این فرقه ضاله میکنند. جالب آنکه در ادامه، برای فریب اذهان عمومی، وی را مجتهد و نماینده یکی از مراجع تقلید وقت معرفی میکنند!

انسانها حتی در قامت یک مبلغ دین، مصون از اشتباه نیستند. افراد، نیازمندیهای متفاوت و متنوعی دارند که در صورت عدم دستیابی به هر کدام، امکان لغزش آنان وجود دارد. آنچه آدمی را حتی در شرایط نیاز و اضطرار، از آفت جریانهای باطل مصون نگه داشته و روح و روان او را حفظ میکند، میزان ایمان و اعتقادش به توانایی خالق هستی است.

خوانندگان محترم با مطالعه کتاب، خود به این نتیجه خواهندرسید که فرقه سیاسی بهائیت، چگونه طی فرایندی پیچیده، پروژه فریب را روی ادیب مسعودی پیاده و او را مصادره و مسخ مینماید، به طوریکه خارج از دستورات فرقهای قدرت برداشتن قدمی و گفتن کلامی را نداشتهاست. این اثر، کاری از خانم مهناز رئوفی است که طی آخرین سالهای حیات مرحوم گودرزی، به صورت تاریخ شفاهی، طی چندین نشست با ایشان، اخذ و پس از تنظیم به چاپ رسیدهاست.

 

شيخيه، زمينهساز بابيه (۱۳۹۰)

مؤلف کتاب «شیخیه زمینهساز بابیه»، آقای «سیدمحمدحسین فقیهایمانی» است که در این اثر، ابتدا به معرفی فرقه شیخیه و مؤسس آن پرداخته، در ادامه به «رکن رابع» در شیخیه و اینکه چگونه این تفکر منجر به ایجاد فرقه بابیه و پس از آن بهائیت شدهاست، اشاره میکند. این اثر مشتمل بر سه بخش میباشد:

  1. فرقه شیخیه و مؤسس آن.
  2. رکن رابع شیخیه، زمینهساز فرقه بابیه.
  3. معماران بابیه.

 نویسنده تلاش نموده با نگاهی منصفانه، نسبت به بابیگری و بهائیگری (که ساخته شیخیهاند)، نشان دهد آنان که با ولایت علیه ولایت، فرقه شیخیه را شکل دادهاند با دین ا… –که تشیع باشدنفاق و دورویی کرده و نردبامی شدهاند برای کفر و الحاد، پیامبر و امامتراشی و ادعای الوهیت امثال «علیمحمد شیرازی» و «حسینعلی نوری». نسخه فارسی کتاب در سال ۱۳۹۰ به چاپ رسیده و  در سال ۱۳۹۶، ترجمه انگلیسی آن نیز منتشر شدهاست.

 

 

 

 

 

آواز دهل

 

این کتاب پژوهشی در تعالیم دوازده گانه بهاییت است. بر اساس مطالعات انجام شده نشان داده شده است که بر خلاف ادعای بهاییان این تعالیم، جدید و یا عقلانی نیستند و بزرگان بهایی نیز خود به آن ها عامل نبوده اند. این مجموعه به دلیل حجم کم، عدم پرداختن به حواشی غیر ضروری و ساده نگاری از جمله منابع غنی و قوی ردیّه بهائیت هستند که خواندن آن را به کاربران و خصوصاً پژوهشگران و محققان محترم توصیه می کنیم.

این کتاب به قلم توانمند مسعود بسیطی و زهرا مرادی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات بهار افشان در سال ۹۱ به چاپ رسیده است.

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please