کد خبر:13557
پ
maxvl
بهائیت در ایران

سند زنده جاسوس بودن بهائیان

زمانی که خانم “روحيه ماكسول” وعده به اصطلاح صلح جهانی را در سال ۱۹۸۵م به “خاویر پرز دكوئيار” دبير كل سازمان ملل ارائه کرد تنها ملت ایران بود که با آگاهی از تعصبات تشکیلات بهائیت از نیت واقعی آنها از این کار مطلع بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و صهیونیستها که حاضر نبوده […]

زمانی که خانم “روحيه ماكسول” وعده به اصطلاح صلح جهانی را در سال ۱۹۸۵م به “خاویر پرز دكوئيار” دبير كل سازمان ملل ارائه کرد تنها ملت ایران بود که با آگاهی از تعصبات تشکیلات بهائیت از نیت واقعی آنها از این کار مطلع بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و صهیونیستها که حاضر نبوده و نیستند واقعیت حضور انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان بپذیرند به عروسک های خیمه شب بازی خود یعنی بهائیان دستور دادند تا در خاورمیانه و به ویژه کشور هندوستان فعالیت و نقش بیشتری داشته باشند. این گسترش فعالیت از دیدگاه بسیاری از فعالان عرصه سیاسی – اجتماعی دلایل بسیاری داشت.

مردم هندوستان که این تشکیلات صهیونیستی را به خوبی نمی شناختند و بهائیان را صرفاً بر اساس رفتار ظاهری و مبادی آداب بودن آنها ارزیابی می کردند از اهداف پنهانی این کار آگاه نبودند، اما زمانی که خبر دستگیری اعضای ۹ نفره محفل ملی بهائیان به دلیل جرایم مالی و جاسوسی برای اسرائیل در روزنامه پرتیراژ هندوستان “تایمز” منتشر شد نگاه جامعه هند نیز نسبت به آنها تغییر پیدا کرد.

اما چگونه این تشکیلات که به زعم سر کرده خود همواره ملزم به اطاعت از دولت حاکم است (۱) اقدام به جاسوسی به نفع کشوری بیگانه کرده است؟ شاید پاسخ این پرسش در جمله ای از خانم ماکسول نهفته باشد: «من ترجیح می دهم که جوان ترین ادیان (بهائیت) از تازه ترین کشورهای جهان (اسرائیل) نشو و نمو نماید و در حقیقت باید گفت آینده ما بهائیت و اسرائیل همچون حلقه های  زنجیر به هم پیوسته است». (۲)

خانم ماکسول، همسر آمریکایی شوقی (سومین سرکرده بهائیت) در واقع با چنین آرزویی حرف آخر را درباره رابطه بهائیت و اسرائیل بیان کرده است. چنین پیوندی راهگشای ورود بهائیان به “موساد “(سرویس اطلاعاتی صهیونیستها) بوده و هست. خبر یاد شده درباره دستگیری اعضای ۹ نفره محفل بهائیان در هند نیز حکایت از جاسوسی این عناصر از حوزه دفاعی هندوستان برای اسرائیل دارد.

اما اصل خبر به شرح زیر است:

روزنامه پرتیراژ هندوستان تایمز چاپ دهلی نو در ژوئن ۲۰۰۶ به نقل از “دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس” فاش کرد که تعدادی از مدیران محفل ملی تشکیلات بهائیت هند به دلیل طرح شکایتی در خصوص جرایم مالی و جاسوسی دستگیر شده اند. در این رابطه بیش از ۸۰ پاسپورت جعلی نیز کشف شده که اکثر این پاسپورتها با اسامی و ملیت ایرانی بوده است.

یکی از مظنونان این پرونده یک ایرانی بهائی به نام “پیام شوقی” بود که در حین فرار از مرزهای هندوستان توسط پلیس دستگیر شد.

بر اساس مدارک موجود در این پرونده فردی به نام “ان کا بادهی راجا ” ( امین صندوق محفل ملی بهائیان هندوستان) نیز به اقدام برای:

  • تهیه کارت شناسایی جعلی جهت ورود به تأسیسات دفاعی هندوستان
  • جمع آوری اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده،
  • فروش آنها به سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی،
  • دریافت مبلغ قابل توجهی ارز خارجی
  • و خروج غیر قانونی آن از هندوستان متهم شده است.

نامبرده علاوه بر اتهامات فوق متهم به صدور پاسپورت جعلی نیز بوده است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، موارد متعدد دیگری از فعالیتهای جاسوسی این تشکیلات صهیونیستی از سوی رسانه های هندوستان برملا شد.

به عنوان نمونه می توان به خبری که در تاریخ ۱۹/۸/۲۰۰۶ در روزنامه های هندوستان درج شد اشاره کرد.

در این خبر آمده بود “خانم زونا سورایجی” یکی از مشاوران قاره ای بیت العدل و همسر سولی سورایجی دادستان کل پیشین هندوستان از جمله متولیان جامعه بهایی بوده که در یاری رساندن به متهمان این پرونده جاسوسی نقش فعالی داشته است.(۳)

تشکیلات بهائیت در هندوستان از شبکه ارتباطی خوبی برخوردار بوده و هست و انتشار ارتباط زونا سورایجی همسر دادستان پیشین هندوستان مؤید این حقیقت است که این تشکیلات تا چه میزان در دستگاه اداری و فضایی این کشور نفوذ کرده است. یکی از علل انتشار محدود اخبار جاسوسی عوامل تشکیلات بهائیت در رسانه های هند نیز ناشی از همین نفوذ گسترده آنها در لایه های مختلف حکومتی و اداری این کشور است.

طبیعی است که هر سازمان اطلاعاتی بعد از افشای عملیات جاسوسی اش در کشور هدف، علاقه چندانی به افشا و انتشاره زونا سورایجی ابعاد دیگر ماجرا نداشته باشد و یا از سوی منتقدان تحت فشار قرار گیرد. بر همین اساس بیت العدل نیز اقدام به صدور بیانیه ای کرد و از جامعه بهائی خواست در این مورد هیچگونه اظهار نظر و کنجکاوی نکرده و سکوت اختیار کنند!

همانطور که اشاره شد این اقدام محفل ملی هندوستان برای جامعه هند با آن کثرت اعتقادی، قابل هضم نبود. با توجه به این اقدام خصمانه تشکیلات بهائیت که علیه دولت و مردم هند صورت پذیرفت، جا دارد نگاهی به آمار جمعیت بهائی این کشور داشته باشیم. اخیرا در برخی از سایت ها مطالبی درباره ماهیت تکامل و هویت جامعه بهائی منتشر شده بود که در آنها به حجم و گستردگی جامعه بهائیان امریکا نیز اشاره شده بود. اگرچه طبق آمار ارائه شده از سوی محفل ملی بهائیان امریکا جمعیت جامعه بهائی این کشور تقریباً ثابت بوده اما با توجه به آمار رو به افزایش جمعیت کشور میزبان باید اذعان کرد که جامعه بهائی آمریکا به تدریج کوچکتر می شود.

نکته مهم آن است که طبق گزارش “مرکز آمار جهانی مسیحیت“، بهائیت با ضریب رشد۷/۱درصد دومین مسلک در حال گسترش در جهان است. البته مبنا و مأخذ این آمار و درستی و نادرستی آن مشخص نیست، فقط گفته شده که آمار جمعیت آنها حدود(پنج)۵ میلیون نفر است که ۷/۱ تا ۲/۲ میلیون نفر آنها در هند زندگی می کنند.(۵)

البته ادعای وجود این تعداد بهانی در هند مورد تردید است، زیرا هویت مذهبی در این کشور بسیار متفاوت است و بسیاری از افراد در عین بهانی بودن همچنان خود را را پیرو آیین پیشین خود که ممکن است  یکی از هزاران آیین موجود در هند باشد، می دانند. آمارهای رسمی دولت هند نیز نشان می دهد که در سال ۱۹۹۱ تعداد بهائیان این کشور تنها ۵۵۰۰ نفر بوده است و اینها کسانی بوده اند که در سرشماری رسمی خود را بهائی معرفی کردند. لازم به ذکر است که در کشور هند آزادی کامل مذهبی وجود دارد و دلیلی برای کتمان و پنهان کاری وجود ندارد. به این ترتیب جمعیت بهائیان در هند باید دست کم ۳۰۰ درصد رشد داشته باشد تا به آمار ۷/۱ میلیون نفر برسد.

نکته دیگری که قابل تأمل است این است. که اگر تعداد بهائیان هند ۷/۱ میلیون نفر است، پس آنها کجا هستند؟ آنها تقریباً ٣٤ درصد جمعیت جامعه بهایی جهان را تشکیل می دهند؛ اما چرا در بیت العدل، دار التبلیغ و….. جایگاه و نقش مناسبی ندارند؟ چرا حضور و تأثیری از آنها نمی بینیم؟

با توجه به آنچه در ابتدا از رابطه و پیوند بهائیت و صهیونیسم گفته شد، می توان گفت که همه این بازی ها بر می گردد به ماهیت صهیونیستی تشکیلات بهائیت.

پی نوشت:

  • انوار هدایت بند ١٤٥٣، ص ٥٥٨
  • اخبار امری دی ماه ١٣٤٠، ش ۱۰، ص ۶۰۱
  • hindu.com/2006/08/19/
  • طبق آمار منتشر شده از سوی سایت رسمی فرقه بهائیت، این آمار در دیگر سایت های غیر رسمی این فرقه تا ۵/۶ میلیون نفر هم ذکر شده است.

 

  1. http://www.adherents.com/Reli- gions By Adherents.html
  2. www.censusindia.gov.in.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please