کد خبر:13792
پ
طرح روحی شیوه سیستماتیک تبلیغ در بهائیت
بهائیت در ایران:

طرح روحی شیوه سیستماتیک تبلیغ در بهائیت

طرح روحی یکی از برنامه های روشمند تبلیغی بهائیت است. این طرح با هدف ترویج و تبلیغ به منظور فریب و جذب افراد طراحی و به تصویب مرکزیت تشکیلات بهائی رسیده و در سطح جهان به ویژه ایران اسلامی به اجرا در آمده است. با انتشار برخی از پیامهای بیت العدل بر خروجی سایتهای رسمی […]

طرح روحی یکی از برنامه های روشمند تبلیغی بهائیت است. این طرح با هدف ترویج و تبلیغ به منظور فریب و جذب افراد طراحی و به تصویب مرکزیت تشکیلات بهائی رسیده و در سطح جهان به ویژه ایران اسلامی به اجرا در آمده است. با انتشار برخی از پیامهای بیت العدل بر خروجی سایتهای رسمی تشکیلات بهائیت به زبان فارسی اهداف و نیت اصلی تشکیلات آشکار شد.

در سال ۱۳۸۵ پس از افشاگری های رسانه ای در این باب سرکردگان تشکیلات متوسل به دروغ شده و در فضای مجازی توقف این طرح را در ایران اعلام کرده اند. طرحی روحی با ایجاد شبهه و سیاه نمایی و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای افزایش آمار تعداد بهائیان به دنبال شکار افراد است. سرکردگان تشکیلات اصلی که در اسرائیل مستقر می باشند برای دستیابی به اهداف خویش زمان بندی های مشخصی را با شعار دخول افواج مقبلین تعیین و به سرکردگان تشکیلات ایران موسوم به یاران ایران دیکته کردند و آنها نیز مانند عروسکان خیمه شب بازی  موظف به اجرای آن هستند.

آنچه در ادامه می خوانید

تبلیغ رگ حیات بهائیت

تمامی فرقه ها برای تداوم حیات خویش نیازمند جذب اعضای جدید و به خدمت گرفتن آنها در راستای اهداف سرکرده هستند. این امر اتفاق نمی افتد مگر با تبلیغ. در بهائیت تبلیغ جایگاه ویژه ای دارد، به طور مثال در پیام بیت العدل ۲۶ ژوئن ۲۰۰۶ شدیدا تاکید به تبلیغ شده و تا آنجا پیش رفته که به اعضای بهائی گوشزد می‌کند: «… اگر در تبلیغ سستی کنید رگ حیات تشکیلات قطع میشود در هر صورت باید تبلیغ کرد ولی با سیاست. اگر تبلیغ آشکار ممکن نشد در پنهان به جذب بپردازید…»

امروز تشکیلات بهائیت برای تبلیغ و جذب پا را فراتر نهاده و به اعضای خود دستور داده که دایره تبلیغ خود را گسترده تر کنند و با استفاده از کتب موسسه روحی در سطح وسیع تری ازجامعه حضور داشته باشند و با شیوه تبلیغ مستقیم اقدام به ایجاد شبهه و فریب افراد ساده لوح کنند تا آنجا که تشکیلات مرکزی بهائیت در پیامی به اعضای تشکیلات جهت بهینه سازی و تشویق به تبلیغ بیشتر چنین می گوید: مادام که این گفتگو ها از ملاقات اولیه فراتر رود و یک دوستی شکل گیرد این نوع تبلیغ مستقیم می تواند عاملی راه گشا برای یک فرآیند پایدار باشد. این مسئله که دوستان تازه یافته منجر به اخذ تسجیل و یا شرکت در یکی از فعالیت های جامعه بهائی شود، چندان مهم نیست..».

این نشان از عمق شیطنت و نقشه های شوم تشکیلات بهائیت دارد تا بتواند در جامعه اسلامی خصوصا جوانان شکاف اعتقادی – سیاسی ایجاد کند. بر همین اساس است که تشکیلات بهائیت طرح سیستماتیک روحی را که ساعت ها، ماهها بلکه سال ها به بررسی و تجزیه تحلیل در مورد آن پرداخته مساعد برای تبلیغ در ایران اسلامی می بیند.

طرح روحی چیست؟

طرح تبلیغی روحی توسط یکی از بهائیان مهاجر ایرانی به نام روحی ارباب در کشور کلمبیا طراحی و پی ریزی شد و پس از بررسی و تصویب بیت العدل به عنوان یک طرح آزمایش در کشور کلمبیا به اجرا درآمد. در مدت ده سالی که این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا بود به طور مستمر و مداوم توسط بیت العدل مورد ارزیابی قرار گرفت تا اینکه تائید شد. سرانجام این طرح به عنوان به راهنمای عمل به تمام محافل بهائی برای اجرا ابلاغ شد. تشکیلات بهائیت در این طرح و با توجه به پیام بیت العدل در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۰۳ شیوه تبلیغی جدیدی (شیوه هجومی) را در در ایران پیش گرفت به همین مناسبت در سال ۱۳۸۰ سیزده نفر از بهائیان به اصطلاح مستعد زیر پوشش های مختلف از ایران به امارات متحده عربی رفتند و در آنجا دوره های آموزشی را که برای اجرایی کردن طرح روحی تدوین و تالیف شده بود، آغاز کردند.

در ظاهر امر اعزام مبلغان برای آموزش طرح مذکور بود ولی در واقع تشکیلات برای رسیدن به اهداف دیگری دست به چنین اقدامی زد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت

۱- آموزش فرآیند جذب و ایجاد تور اطلاعاتی جهت کسب خبر

۲- آموزش چگونگی جذب افراد مستعد جهت وارد کردن به درون تشکیلات

کاویان صادق زاده میلانی یکی از نویسندگان مشهور بهائی در یکی از مقاله های خود به صراحت چنین می گوید: «اجرای طرح روحی در ایران و دعوت از غیر بهائیان برای شرکت در آن، با هدف اصلی تجهیز اعضاء برای ورود عملی و برنامه ریزی شده در سطح وسیع و تشکیل حلقه های تبلیغی با غیر بهائیان می باشد.

برای اجرای این طرح تاکنون ۹ عنوان کتاب تألیف و تنها ۷ عنوان از این سری کتب به زبان فارسی ترجمه و آماده شده است که عناوین برخی از کتاب ها عبارتند از: گفتگوهای هدفمند با غیر بهائیان، تاریخ بهائیت، آموزش و نحوه تبلیغ بهائیت و کتابی برای مبلغان فرقه.

در اردیبهشت ۱۳۸۳ آموزش راهنمایان و مبلغان به پایان رسید و تعدادی راهنما آماده فعالیت شدند به همین سبب و بنا به دستور تشکیلات مرکزی بهائیت حرکت و هجوم تبلیغاتی بهائیان به بیرون و به سمت جوامع غیر بهائی آغاز شد که البته آقای جمال الدین خانجانی نماینده ارشد بیت العدل و فرد شماره یک و مرجع بهائیان در ایران پیش دستی کرده و برای خوش خدمتی بیشتر در آن سال، طی ابلاغیه ای رسمی به کلیه بهائیان ایران تاکید کرد که:

«ما نبایستی فقط دوستانی اکتفا کنیم که از قبل در زمره دوستان درآمده اند، زیرا این امر به علت محدود بودن دایره این دوستی ها ناچارا به تدریج اقدامات ما را محدود و متوقف خواهد کرد و بایست با طرح دوستی ها و صمیمیت های جدید و پس از حصول اطمینان از طریق معاشرت های خانوادگی و گفتگوهای هدفمند، دایره دوستان مطمئن خود را مرتبا اتساع ببخشیم تا امکان لازم برای یافتن نفوس مستعده فراهم گردد.»

تشکیلات بهائیت بر اساس طرح روحی استفاده از حربه های دروغین را نیز جایز می شمارد و برای ایجاد ارتباط و نفوذ  به جوامع روستایی و کوچک را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب می کند و با پوشش بهداشت یار به روستاها و مناطق محروم می رود تا افراد مستعد را شناسایی و جذب کند.

بر اساس برنامه طرح روحی هر خانواده بهائی در ایران باید توصیه های راهنمایان گوناگون جهت فریب غیر بهائیان را مدنظر داشته باشد. بر همین اساس تشکیلات تاکید دارد که هویت افرا جذب شده به جلسات دعا باید کاملا سری بماند. این تأکید که بی شباهت به عملکرد عملیات گروهک منافقین نیست تا آن حد است که حتی افراد بهانی مقیم ایران نیز نباید در جریان این امور قرار گیرند.

خانجانی سرکرده بهائیان ایران در ابتدای اجرای این طرح در ابلاغ خود به خانواده ها و مراکز بهائی متذکر می شود.

«نکته بسیار مهم این است که اسامی محبین که وارد اقدامات اساسی می شوند، بایستی مکتوم بماند و به سایر احبا معرفی نشوند»

میم الف یکی از متبرئین در این خصوص می گوید به ما اجازه آشنا شدن با خانواده های دیگر که نباید به جامعه نمی دادند و به واسطه همین موضوع برایم دلخوری پیش آمد، اینکه چرا من نباید جامعه بهائی را بشناسم و در دل جامعه بهانی باشم در جواب سوال من می گفتند بیت العدل معتقد است  که نباید به جامعه بهائی آسیبی برسد و اگر آسیبی هم وجود دارد به فرد برسد نه به جامعه .

کلام آخر اینکه، در اردیبهشت ۱۳۸۶ تشکیلات بهائیت در اسرائیل با صدور پیامی به ظاهر برای جهانیان ولی در حقیقت دستور تشکیلاتی برای بهائیان ایران توقع خود را از تشکیلات ایران بالا برده و تقاضا کرده است که تبلیغات را از سطح کودکستان‌ها آغاز کنند!!

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please