آنچه در ادامه می خوانید
به بهانه یکصدمین سالگرد فوت عبدالبها دومین رهبر فرقه ضاله بهائیت ( مطلب دوم )
نکته :
از چندی قبل تشکیلات بهائیت پس از شکست پروژه ” ایران بدون نفرت ” و به فراموشی سپردن آن راهبرد تبلیغاتی جدیدی را به بهانه بزرگداشت یکصدمین سالگرد فوت عبدالبها (عباس افندی ) شروع کرده و با استفاده از محافل بهائی مستقر در نقاط مختلف سعی در بهره برداری از این بازی را دارد به همین دلیل در چندین مطلب وضعیت ونگاه به اصطلاح این رهبرفرقه ضاله را مورد بازبینی قرار میدهیم .
پیشوایان فرقهی بهائیت مدعیاند که اصل تساوی زن و مرد، از اختراعات آنان به شمار میرود. از اینرو عبدالبهاء با شعار عدم تفاوت میان زن و مرد، مدعی شده است: «مرد و زن هردو بشرند و بندگان یک خداوند، نزد خدا ذکور و اناث نیست… زیرا هردو بشرند و در جمیع مراتب مشترک، خدا تفاوتی نگذاشته».(۱)
اما این شعار در حالیست که عبدالبهاء با بیاستعداد، بیلیاقت و سراب خواندن زنها، امید به پیشرفت آنها را منوط به عنایت پیامبرخواندهی این فرقه دانسته است؛ همچنان که میخوانیم: «تا بلکه ان شاءالله در اندک زمانی نساء حکم رجال یابند… ای کنیزان عزیز الهی نظر به استعداد و لیاقت خود نکنید! بلکه اعتماد بر الطاف و عنایات جمال مبارک داشته باشید، زیرا آن فیض ابدی، گیاه را شجره (: درخت) مبارکه نماید و سراب را بارد و شراب کند. ذرّه مفقود را جوهر وجود نماید و نمله معدوم را ادیب دبستان علوم فرماید. از خاک گل برویاند و از خاک سیاه ریاحین معطر پر بها انبات نماید (: برویاند)، سنگ را لعل بدخشان کند و صدف دریا را مملو از گوهر تابان نماید».(۲)
اما اگر به ادعای پیشوایان بهائی مساوات کامل میان زن و مرد برقرار است، پس چگونه عبدالبهاء با مخاطب قرار دادن زنان؛ جنس زن را بیاستعداد و بیلیاقت خوانده و تنها امید به پیشرفتش را لطف پیامبرخواندهی این فرقه دانسته است؟!
پینوشت:
۱-ریاض قدیمی، گلزار تعالیم بهائی، نسخهی الکترونیکی، ص ۲۸۳٫
۲- عباس افندی، مکاتیب، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، ۱۳۴ بدیع، ج ۷، ص ۱۳۶-۱۳۵٫