کد خبر:3335
پ
alawi
بهائیت در ایران

بهائیت در استفتاء آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله سیّد محمد علی علوی گرگانی در خرداد ماه سال ۱۳۱۸ شمسی در شهر مقدس نجف اشرف در خانواده روحانی به دنیا آمد. پدرش مرحوم سید سجاد علوی از علمای گرگان بود. سید محمد علی در سن هفت سالگی به همراه پدر از نجف به ایران نقل مکان کرد و در شهر گرگان […]

حضرت آیت الله سیّد محمد علی علوی گرگانی در خرداد ماه سال ۱۳۱۸ شمسی در شهر مقدس نجف اشرف در خانواده روحانی به دنیا آمد. پدرش مرحوم سید سجاد علوی از علمای گرگان بود. سید محمد علی در سن هفت سالگی به همراه پدر از نجف به ایران نقل مکان کرد و در شهر گرگان مستقر شد.

آیت الله علوی گرگانی نزد پدرش ادبیات عرب را فرا گرفت و در سن ۱۶ سالگی عازم سفر عتبات و مناسک حج گردید و در بازگشت از حج قصد داشت در نجف اقامت نماید اما به توصیه آیت الله سید محسن حکیم (ره) به قم بازگشت. وی درس‌ های عالی سطح را در طی چهار سال نزد بزرگانی همچون مجاهدی تبریزی، سلطانی طباطبائی و ستوده اراکی فرا گرفت.

وی همچنین به مدت سه سال در درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی بروجردی رحمة الله علیه و هشت سال نیز در درس خارج اصول حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و پانزده سال نیز در درس خارج فقه حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری یزدی (ره) شرکت کرد. از اساتید دیگر وی حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی و محمد علی اراکی (ره) می باشند.

  • دست خط حضرت آیت الله علوی گرگانی در مورد اعضای فرقه بهائیت

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please