کد خبر:3883
پ
bahaism11
بهائیت در ایران

افتخار عبدالبهاء تلاش در جهت پرورش نسلی آزاد از جمیع تعصبات!

یکی از موضوعات نطق عبدالبهاء در سفر به آمریکا، افتخار به پرورش نسلی بی‌تفاوت نسبت به تعصبات ملّی و مذهبی در ایران است. آری؛ افتخار به پرورش نسلی تعصب‌ستیز که از غیرت نسبت به سرنوشت وطن و آیین‌شان بی‌تفاوت هستند؛ آن هم در زمانی که کشور و مذهب‌شان مورد تهاجم نظامی و فکری واقع شده، […]

یکی از موضوعات نطق عبدالبهاء در سفر به آمریکا، افتخار به پرورش نسلی بی‌تفاوت نسبت به تعصبات ملّی و مذهبی در ایران است. آری؛ افتخار به پرورش نسلی تعصب‌ستیز که از غیرت نسبت به سرنوشت وطن و آیین‌شان بی‌تفاوت هستند؛ آن هم در زمانی که کشور و مذهب‌شان مورد تهاجم نظامی و فکری واقع شده، تنها می‌تواند برای یک خود فروخته سربلندی بیافریند.

 

همچنان که او گفته است: «الان در ایران در اثر نورانیت بهاءالله، خلقی پیدا شده‌اند که… تعصب مذهبی ندارند، تعصب وطنی ندارند، تعصب سیاسی ندارند و از جمیع تعصبات آزادند».(۱)
آری؛ افتخار به پرورش نسلی تعصب‌ستیز که از غیرت نسبت به سرنوشت وطن و آیین‌شان بی‌تفاوت هستند؛ آن هم در زمانی که کشور و مذهب‌شان مورد تهاجم نظامی و فکری واقع شده، تنها می‌تواند برای یک خود فروخته سربلندی بیافریند. این در حالیست که بر اساس آموزه‌های الهی اسلام، تعصبی که از جانب ایمان به خداوند نشأت گرفته و در راه جلب رضای او قرار گیرد، پسندیده است؛ همچنان که امام صادق (علیه السلام) فرموده است: «إنّ اللهَ تبارک و تعالی غَیور یُحبُّ کُلَّ غیور لغیرته…؛(۲)خداوند، با غیرت است و مردان غیور را دوست دارد».

حال با توجه به این تلاش ضد میهنی و اخلاقی و اعتقادی جناب عبدالبها چند سوال در ذهنها جاری میشود :

اول آنکه اگر تعصبات میهنی و وطنی وجود نداشت دفاع مقدس این سرزمین در مقابل رژیم بعثی و ۸۰ کشور پشتیبان او چگونه شکل میگرفت ؟

دوم آنکه اگر تعصبات سیاسی در احاد ملت ایران ساری و جاری نبود چگونه میشد در مقابل زیاده خواهی تروئیکای اروپائی و امریکا ایستاده گی کرد ؟

سوم اگر تعصبات مذهبی وجود نداشت چگونه میشد نهضت آزاده گی عاشورای حسینی را بعد از ۱۴۴۰ سال زنده نگه داشت و با الهام بخشی از این نهضت در مقابل دشمنان ایستاد .

والبته اخرین نکته اینکه کدام کشور را سراغ دارید که بدون تعصبات ملی و میهنی توانسته باشد در مقابل دشمنانش ایستاده گی کند حتی امریکائیها هم در جنگها با بر افروختن حس ملی سربازان خود را روانه میدان میکنند . یادمان باشد که اگر این تعصبات نبود مقاومت مردم ویتنام در مقابل امریکا شکل نمی گرفت . و حتی در جنگهای جهانی اول و دوم بر افروختن حس ملی حرف اول در مقاومت کشورها را میزد . حالا این پیامبر خوانده بهائیت چگونه در کشوری دفن شده که نژاد پرستی در آن حرف اول است و دم از ترک تعصبات میزند جز اینکه باور کنیم او متوهم دیوانه ای بیش نیست به جواب دیگری نمیرسیم .

پی‌نوشت:

۱- عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری به زبان‌های فارسی و عربی، ۱۲۷ بدیع، ج ۲، ص ۱۹۵-۱۹۴٫

۲- شیخ کلینی، اصول کافی، تهران: دارالكتب الاسلامية، ۱۳۸۸ هـ، ج ۵، ص ۵۳۵٫

حامد محمودی شهریور ۱۴۰۰

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please