کد خبر:3907
پ
English
بهائیت در ایران

معرفی کتاب: بهائیت، انگلیس و آمریکا

یکى از مباحث مطرح و مهم در دوران معاصر، پدیده استعمار و استعمارستیزى است. اندیشمندان اروپایى نظير «ژرژ بالاندیه» در بیان وضعیت استعمارى یک کشور به مؤلفه ‏هایى چون سلطه تحمیلى، ارتباط تمدن‏هاى ناهمگون، وابستگى سیاسى و استعمار اقتصادى اشاره کرده‏اند. مصداق چنین وضعیتى در روابط ایران و انگلستان در قرن نوزدهم و بیستم کاملا […]

یکى از مباحث مطرح و مهم در دوران معاصر، پدیده استعمار و استعمارستیزى است. اندیشمندان اروپایى نظير «ژرژ بالاندیه» در بیان وضعیت استعمارى یک کشور به مؤلفه ‏هایى چون سلطه تحمیلى، ارتباط تمدن‏هاى ناهمگون، وابستگى سیاسى و استعمار اقتصادى اشاره کرده‏اند. مصداق چنین وضعیتى در روابط ایران و انگلستان در قرن نوزدهم و بیستم کاملا مشهود است. در این کتاب – فارغ از هر گونه غرض‌ورزى – با تکیه بر اسناد و مدارک موجود به علل توجه انگلیسى‏ها و امریکایی‌ها به بهايیان، ارتباط متقابل آن‏ها در طول تاریخ و پیامدهاى حاصل از این ارتباط، پرداخته شده است. به گفته مستشارالدوله که در قرارداد ۱۹۱۹ به انگلیس اعتراض کرد: هروقت خارجی ها یک خواب هایی برای اغفال مردم، می بینند دستگاه دین سازی درست می شود.

این کتاب توسط نویسنده گرانقدر امیرعلی حسنلو  در سه فصل به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم در ۷۹ صفحه به چاپ رسیده است.

علاقمندان می توانند جهت خرید اینترنتی این کتاب به سایت www.rbo.ir  مراجعه نمایند.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please