کد خبر:4388
پ
tahdid
کوتاه و خواندنی

تهدید سلامت افراد توسط فرقه ها

یکی از موضوعات مهم در گرایشات به فرقه ها تهدید سلامت فرد جذب شده میباشد  . در چند نکته این مهم را مورد توجه قرار میدهیم . فرقه ها با ادعای خاص بودن، متمایز بودن و توانایی های منحصر به فرد، گاهی مسیر زندگی عادی و سلامت فرد را به خطر می اندازند. افراد بیمار […]

یکی از موضوعات مهم در گرایشات به فرقه ها تهدید سلامت فرد جذب شده میباشد  . در چند نکته این مهم را مورد توجه قرار میدهیم .

فرقه ها با ادعای خاص بودن، متمایز بودن و توانایی های منحصر به فرد، گاهی مسیر زندگی عادی و سلامت فرد را به خطر می اندازند.

افراد بیمار به امید یافتن راه درمان، به فرقه ها روی می آورند و از آنجا که معمولا ادعای فرقه ها برای شفا و سلامتی پوچ و غیرمنطقی، و حتی برخلاف روند طبیعی بدن انسان است، باعث می شود فرد از مراقبت ها و معالجات پزشکی و تخصصی خود دوری کند که این مساله بارها باعث به خطر افتادن جان افراد و مرگ آنان شده است.

برخی دستورات، اعمال، مراقبه ها و روش های فرقه ای، خود به تنهایی باعث ایجاد مشکلات جسمی می شود. این اعمال از رژیم های غذایی خاص فرقه تا حرکات و فعالیت هایی که باعث ایجاد مشکلات در مفاصل و … می شود گرفته تا جایی که علاوه بر مسائل جسمی، به روان فرد نیز آسیب می رساند.

بر اساس یک نظرسنجی در اروپا، انحرافات معنوی فرقه ها در مقایسه با مشکلات و آسیب های سلامت و رشد بسیار کمتر و ناچیزتر است، به حدی که پژوهشگران آسیب های سلامت و رشد در فرقه ها را در حال انفجار توصیف می کنند.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please