کد خبر:6620
پ
America-Bhaism
بهائیت در ایران

بهائیت و ارتباط با استعمارگران

مبلّغان بهائی ادعای ارتباط با استعمار را از جمله تهمت‌هایی معرفی می‌کنند که اخیراً دشمنان بهائیت به این فرقه وارد کرده‌اند. این در حالیست که پیامبرخوانده‌ی بهائیت، به حمایت استعمار روس‌تزار از بهائیت اعتراف کرده و نیت آن را خدایی برشمرده است. اما به راستی کدام عقل سلیمی، ادعای نیّت خدایی اشغالگر و متجاوز را […]

مبلّغان بهائی ادعای ارتباط با استعمار را از جمله تهمت‌هایی معرفی می‌کنند که اخیراً دشمنان بهائیت به این فرقه وارد کرده‌اند. این در حالیست که پیامبرخوانده‌ی بهائیت، به حمایت استعمار روس‌تزار از بهائیت اعتراف کرده و نیت آن را خدایی برشمرده است. اما به راستی کدام عقل سلیمی، ادعای نیّت خدایی اشغالگر و متجاوز را می‌پذیرد؟!

البته اگر رفتار دوره معاصر را واکاوی کنیم خواهیم دید این ارتباط با حضور استعمارگران نوپدید مانند امریکا در شرایط فعلی با دولت امریکا و دست نشانده آن در خاور میانه خصوصا اسرائیل باز تعریف شده است

در ابتدای ظهور و بروز فرقه بهائیت باید به  علّت حمایت استعمار روس‌تزار از فرقه‌ی بهائیت بپردازیم ، با آن‌که امپراطوری روس در آن زمان دشمن اسلام و مردم ایران و اشغالگر مناطق بسیاری از کشورمان به شمار می‌آمد؟!

همزمان در اسناد تاریخی حضور روسها و سفارت روسیه تزاری در کنار باب و بهاء کاملا واضح و اشکار است . اما سوال اصلی این است که چرا این حمنایتها انجام میگرفت . باب و بها چه در چنته داشتنند که مورد حمایت بودند و در دوران معاصر هم تشکیلات بهائیت چی دارد که اروپا و امریکا دائما در هر فرصتی و به هر مناسبتی سعی در حمایت از آنان دارند .

پیشوایان بهائی، در موارد بسیاری بر حمایت قدرت‌های استعماری از خود اعتراف کرده‌اند. از این‌رو پیامبرخوانده‌ی بهائی در خصوص علّت حمایت امپراطوری روس‌تزار از بهائیت گفته است: «دولت روس چون در کشور خویش جمعی کثیر از این حزب مشاهده نمود و روز به روز بر تزاید و تکاثر (: زیاد شدن) دید، لهذا خواست که به حقیقت مقاصد این حزب پی برد، جمیع نوشته‌جات و الواح کتب را از اطراف جمع کرد به قسمی (: طوری) که حقیقتاً انسان حیران می‌ماند که چطور این قسم توانست که جمع نماید؛ و محفلی از نفوس متعدده که در لغات شرقیه نهایت مهارت را دارند، تشکیل کرد و جمیع این الواح و کتب و رسائل را تحقیق و تدقیق نمودند و به حقیقت مسلک و مقاصد و نوایای این حزب و تعالیم الهیه و احکام پس بردند، بعد از این تحقیقات و تدقیقات، چون به حقیقت حال واقف گشت، نهایت حمایت را در حق این حزب مظلوم در مملکت خود مجری داشت».(۱)

نکته اینجاست ، حتی بر فرض که اشغالگری و جنایات این امپراطوری، در حق کشور و مردم ایران را نادیده بگیریم و ادعای به دور از عقل و منطق حسینعلی روسی را بپذیریم؛ در این صورت، چرا هیچ گزارش تاریخی از ایمان آوردن امپراطوری روس‌تزار به بهائیت وجود ندارد؟! و نکته قابل تامل اینکه در شرایط فعلی میزان نفوذ بهائیت در کشور روسیه فعلی و آسیای میانه که از روسیه استقلال نیم بندی پیدا کرده اند چقدر است

اگر آنزمان حمایت بی‌قید و شرط روس‌تزار بخاطر ایجاد آشوب و تفرقه‌اندازی در ایران‌زمین بوده است. در شرایط فعلی تصور اینکه بجز این هدف اما با تغییر صاحبخانه هدف دیگر از بهائیت از سوی امریکا متصور است غیر قابل پذیرش است . باید به رفتار بهائیت بعد از انقلاب توجه کنیم ، سیاه نمائی از نظام و حضور در اغتششات و مظلوم نمائی و… رفتارهائی بوده که از بهائیان دیدیم .

دولت وقت روس، به عنوان یکی از دشمنان درجه‌ی یک ایران و اسلام، بسیاری از شهرهای کشورمان را طی چندین قرارداد استعماری به تصرف خود درآورد، در پی آن بود تا ترکیب جمعیتی این شهرها را بر هم زده و شیعیان را که در اکثریت بودند، در اقلیّت قرار دهد و روحیه‌ی استکبارستیزی اسلام ناب را به واسطه‌ی بهائیان نابود سازد.(۲) از این رو شهرهایی چون بخارا، سمرقند، عشق‌آباد، تاشکند و مرو را جولان‌گاه و مأمنی برای بهائیان قرار داد.(۳)

اما شرایط دوره پهلوی برای بهائیت و البته استقرار راس تشکیلات بهائیت در سرزمینهای اشغالی فلسطین و ارتباط تنگاتنگ این فرقه با سرویس انگلیس و بعدها امریکا برای بهائیت فرصتی را پیش آورد که از روسها فاصله گرفته و بدامن امریکا غلط بزنند . ومی بینیم که حضور بهائیان در کشورهای فقیر تحت حمایت امریکا وانگلیس بیشتر شده و مشرق الذکار ها ساخته میشوند تا استعمار آن کشورها را برای اربابان تسهیل نمایند

حالا میتوان  چشم به روی حقایق بست و برای تمامی جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای بزدل عربی ادعای نیّت خدایی را مطرح کرد ؟!

پی‌نوشت:

۱- اشراق خاوری، مائده آسمانی، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۲۹ بدیع، ج ۵، ص ۲۵۴٫

۲- همچنان که پیشوایان بهائی از هرگونه جنگ و جهادی نهی کرده‌اند: ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۲۱ بدیع، ج ۴،  ص ۱۲؛ همان، ج ۱، ص ۴۱۰٫

۳- جهت مطالعه‌ی بیشتر، بنگرید به مقاله‌ی: چرایی آزادی تبلیغ بهائیت، در مستعمرات روس‌تزار

حامد محمودی فروردین ۱۴۰۰

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please