کد خبر:7684
پ
seminar
بهائیت در ایران

دغدغه محیط زیستی بهائیت ابزاری برای ارائه خدمات به صاحبخانه

رسانه های تشکیلات بهائیت به بازتاب کنفرانسی با موضوع محیط زیست که به طور مشترک توسط سوئد و کنیا و با همکاری سازمان ملل (۲ تا ۳ ژوئن ۲۰۲۲) در استکهلم سوئد برگزار شد، پرداختند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نمایندگان ۱۲۹ کشور، سازمان تجارت جهانی و بانک جهانی در کنفرانس جهانی محیط زیست استکهلم […]

رسانه های تشکیلات بهائیت به بازتاب کنفرانسی با موضوع محیط زیست که به طور مشترک توسط سوئد و کنیا و با همکاری سازمان ملل (۲ تا ۳ ژوئن ۲۰۲۲) در استکهلم سوئد برگزار شد، پرداختند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نمایندگان ۱۲۹ کشور، سازمان تجارت جهانی و بانک جهانی در کنفرانس جهانی محیط زیست استکهلم ۵۰+ حضور یافتند.

محیط زیست

 تشکیلات بهائیت در این کنفرانس حضور یافته و با ایراد بیانیه ای بر احساس مسئولیت خود نسبت به مسئله محیط زیست تأکید کرد. دنیل پرل نماینده تشکیلات بهائیت در این کنفرانس از آسیب های تغییرات اقلیمی و بحران های عمده دیگر در دنیا سخن گفت و سازماندهی جدیدی متناسب با نیازهای جهان امروز را ضروری دانست.(۱)

در ادامه قصد داریم تا هدف بهائیت از حضور در فعالیت های محیط زیستی و منظور این فرقه از سازماندهی جدید در موضوع محیط زیست را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم:

اول: یکی از دلایل علاقه تشکیلات بهائیت به استفاده از مبحث محیط زیست که حامیان و دلسوزان بسیاری در جوامع دارد، تبلیغ و کادرسازی برای تشکیلات بهائیت است.

تبلیغ در بهائیت وظیفه همگانی و اجباری برای تمام بهائیان تعیین شده و پیروان مسلک بهائی موظف به تحصیل فنون تبلیغ هستند و می بایست تمام همت خود را صرف این کار نمایند: «اهم امور تبلیغ امرالله و… تکلیف هر نفسی از احبای الهی این است که شب و روز آرام نگیرند و نفسی بر نیارد جز به فکر نشر نفحات الله.»(۲)

لذا از آنجا که در بهائیت ظرفیت و گرایش های افراد در بحث تبلیغ مورد توجه قرار می گیرد (۳) فعالیت در حوزه محیط زیست نیز یکی از زمینه های جذب افراد و جریان ها به شمار می آید. در واقع، کارکرد اصلی عضویت و تأسیس سازمان های مردم نهاد توسط تشکیلات بهائیت، تبلیغ غیرمستقیم با پوشش هایی مثل آموزش، بهداشت، محیط زیست و… در جوامع مورد هدف است.(۴)

دوم:  تشکیلات بهائیت با ایجاد یا نفوذ در مراکز مردم نهاد و N.G.O))ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بسترسازی برای جذب گسترده نیروهای تشکیلاتی، طرحی را با عنوان توسعه اقتصادی-اجتماعی تدوین و بخشی از آن را به مرحله اجراء می گذارد.(۵)

تشکیلات بهائیت در ادامه و پس از کادرسازی برای خود در سرتاسر دنیا و به صورت مویرگی، به جمع آوری اطلاعات بومی، جغرافیایی و امنیتی هر منطقه و ارسال به حامیان بالادستی خود اقدام می ورزد.(۶)

به عبارتی، عناصر تشکیلات بهائیت در پوشش عناوین بشردوستی و طبیعت دوستی، به جمع آوری اطلاعات و جاسوسی برای صهیونیست ها می‌پردازند. نمونه جمع آوری اطلاعات و جاسوسی را می‌توان در پرونده‌های جاسوسی محیط زیستی با حضور عناصر بهائی در سال‌های اخیر جستجو کرد.(۷)

 

بنابراین تشکیلات بهائیت به دور از صداقت، با هدف کادرسازی برای خود و ایجاد شبکه مویرگی و نظام اطلاعاتی منسجم در سراسر جهان، سعی دارد تا از احساس مسئولیت افراد نسبت به محیط زیست به نفع خود سوءاستفاده نماید.

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please