کد خبر:13043
پ
roohi
بهائیت در ایران

هدف اصلی مؤسسه های تبلیغی فرقه ضاله بهائیت

آغاز اجرای طرح روحی فرقه ضاله بهائیت در ایران در این طرح جوانان بهایی با فراگیری آموزش هایی که هیئت مشاوران قاره ای در داخل یا خارج ایران تنظیم کرده اند در سازمان های غیر دولتی نفوذ می کنند. همچنین به مناطق فقیر نشین و آسیب پذیر می روند و با اغفال مردم آن نواحی […]

آغاز اجرای طرح روحی فرقه ضاله بهائیت در ایران

در این طرح جوانان بهایی با فراگیری آموزش هایی که هیئت مشاوران قاره ای در داخل یا خارج ایران تنظیم کرده اند در سازمان های غیر دولتی نفوذ می کنند. همچنین به مناطق فقیر نشین و آسیب پذیر می روند و با اغفال مردم آن نواحی برنامه هایی با عنوان های سواد آموزی، امور بهداشتی، امور هنری و ….. به ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا می کنند. به این ترتیب به تدریج با جلب علاقه و اطمینان مردم، زمینه آمادگی ذهنی آنها را برای پذیرش مسلک بهائیت به جای اسلام فراهم می سازند. سپس افراد شناسایی شده و مستعد را به جلسه ها و محافل بهائیت دعوت می کنند. برای نمونه در سال ۱۳۸۰ سیزده نفر از افراد به اصطلاح مستعد با همکاری محفل ملی بهائیان ایران (معروف به هیئت یاران ایران مستقر در تهران و با برنامه ریزی هیئت مشاوران قاره ای بهائیت مستقر در اسرائیل) به کشور امارت متحده عربی (دبی) اعزام شدند. این افراد با استفاده از آموزش های فشرده و برنامه ریزی شده با نحوه اجرای طرح مؤسسه روحی آشنا شدند و نحوه اجرای طرح های پوششی برای تبلیغ بهائیت بدون برانگیختن حساسیت مردم ایران را فرا گرفتند؛ سپس به مبلغان بهایی آموزش دادند.

 این طرح های پوششی عبارتند از:[۱]

۱- فراگیری چگونگی تبلیغ گسترده و مخفیانه در جمهوری اسلامی ایران

۲-  فراگیری راه های جدید فریب دادن شیعیان ایرانی؛

۳- فراگیری چگونگی انتخاب هدف یا سوژه، بدون آنکه گرفتار مأموران اطلاعاتی شوند؛

۴-حفظ ظاهر و پوشش اسلامی برای فریب دادن مردم

۵- معرفی نکردن خود با عنوان بهایی برای جلوگیری از برانگیخته شدن خشم مردم؛

۶- نفوذ در جوانان و نوجوانان و سپس خانواده آنان؛

۷- ظاهر سازی و نشان دادن خود به صورت افرادی خیر و انسان دوست و طرفدار تهی دستان؛

۸- شناسایی افراد مستعد برای جذب و تبلیغ بهائیت

در روند اجرای طرح روحی به جوانان بهایی حاضر در دوره آموزشی در دبی کتابی با عنوان «نسائم تأیید» معرفی می شود.[۲] مجریان بهایی طرح روحی بر اساس آموزش های این کتاب به روستاها و مناطق محروم می روند و ضمن انجام دادن کارهای عمرانی در آن مناطق، مردم را به فراگیری آموزه های دینی بهائیت تشویق می کنند. آنها پس از ایجاد آمادگی ذهنی و شست و شوی مغزی این مردم به آنان این گونه القا می کنند که بهائیت تنها راه نجات بخش آنهاست.[۳]

بهائیان اعزامی به دبی بعد از فراگیری آموزش های لازم، با عزمی جزم و با اعتمادی که در ذهن آنها ایجاد شده بود، به ایران بازگشتند. طبق نقشه از پیش طراحی شده، تشکیلات نفوذی بهائیت از طرحهای عمرانی و بهداشتی و آموزشی دفتر یونیسف در ایران خبردار شده بود و حضور در طرح های مؤسسه روحی، گام اول اجرای این توطئه در نظر گرفته شد. طراحان این نقشه سعی کردند تعدادی از جوانان مسلمان بشردوست و علاقه مند به فعالیت های خیرخواهانه را نیز جذب کنند و در کنار جوانان بهایی قرار دهند تا از حضور آنها برای رد گم کردن و جلوگیری از حساس شدن مردم و مقامات مملکتی بهره گیرند برای نمونه می توان به توطئه گروهی از جوانان بهایی اشاره کرد که با جعل آرم صلیب سرخ سعی در نشر آموزه های بهایی در بین کودکان و نوجوانان روستای محروم مهدی آباد از توابع استان فارس داشتند. افرادی از فرقه بهائیت، در قالب گروه های مختلف از جمله پژوهشگران دنیای کودک و به بهانه آموزش بهداشت به تبلیغ بهائیت در این روستا می پرداختند. در پی فراهم شدن بسترهای لازم برای اجرای توطئه این گروه با عنوان مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا به شورای اسلامی شهر شیراز مراجعه، تقاضای فعالیت در شهرک های مهدی آباد و سهل آباد را مطرح کردند. آنها با گرفتن مجوز و فراهم کردن وسایل نقلیه و با حمایت مالی تشکیلات بهائیت، روزهای جمعه به این دو شهرک فقیر نشین می رفتند و با ظاهری اسلامی مانتو و روسری زنان مسلمان و با استفاده از آرم صلیب سرخ به عنوان گروه وابسته به سازمان صلیب سرخ جهانی فعالیت می کردند. این افراد کودکان و نوجوانان این محله ها را در گروه های جداگانه سازمان دهی و هر هفته با دادن هدایای کودکانه آنها را به حضور در جلسات تشویق می کردند.

گروه یاد شده با تشکیل کلاسهای نقاشی، سواد آموزی و بهداشتی طرح خود را آغاز کردند، سپس با کنار هم نشاندن پسران و دختران زمینه را برای کنار گذاشتن اعتقادات و آداب و سنن اسلامی فراهم ساختند و برای این کار از برنامه های ورزش صبحگاهی مختلط هم استفاده می شد. این گروه که خود را مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا معرفی کرده بودند از هر فرصتی برای گفت و گو با مادران بچه ها که از توطئه بی خبر بودند، استفاده می کردند.

سوء استفاده از ظاهر و پوشش اسلامی

در حالی که دختران بهایی شرکت کننده در این طرح، هیچ گونه روش های تبلیغی بهائیت و راهکارهای مقابله با آن اعتقادی به حجاب اسلامی نداشتند با پوشش اسلامی و ظاهری فریب کارانه دختران و زنان مسلمان شهرک را به دور خود جمع کرده، با آنان طرح دوستی می ریختند. جوانان بهایی هنگامی که کودکان بی گناه را دور خود جمع می کردند، از آنان می خواستند برای موفقیتشان دعا کنند و در حالی که روز جمعه، روز تعطیل اسلامی و روز دعا برای ظهور امام زمان (عج) است، با طرح دعاها و اوراد مخصوص بهائیت در جمع کودکان به تدریج فرهنگ و آداب بهایی را در فکر و ذهن پاک آنان القا می کردند. جوانان بهایی در مهدی آباد با ابزار محبت مصنوعی به دختران معصوم و پاک منطقه آنها را به خود علاقه مند می کردند. به این ترتیب ابتدا کلاسهای دختران و پسران جداگانه تشکیل می شد، ولی به تدریج کلاس ها مختلط گردید و کم کم بد حجابی و آرایش دختران بهایی بر دختران مسلمان هم تأثیر می گذاشت.

نقشه دیگر بهائیان این بود که به بهانه ورزش صبحگاهی پسران و دختران را یک در میان کنار هم قرار دهند تا به تدریج حیای اسلامی دختران فرو ریزد و زمینه اختلاط با پسران و زمینه های آموزش آموزه های ضد اسلامی بهائیت فراهم شود. در فیلم به دست آمده[۴] از فعالیت بهائیان در مهدی آباد، یکی از عوامل دستگیر شده به صراحت به این موضوع اشاره و اعتراف می کند که دیگر دختران مهدی آباد از ورزش و نرمش در کنار پسران خجالت نمی کشیدند. هدف نهایی و اصلی تشکیلات بهائیت ایجاد شهرک ها و مناطق بهایی نشین و ایجاد حلقه های محاصره فرهنگی در اطراف شهرهای بزرگ و مهم و استراتژیک ایران است. سوء استفاده از فقر فرهنگی و اقتصادی مردم مناطق محروم و نشان دادن چهره بشر دوستانه در جلسه های مختلف این طرح به منظور فشار به مسئولان مملکتی و رو در رو قرار دادن مردم آن مناطق با نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر، مجریان بهایی از مظلوم نمایی در بالاترین سطح تبلیغی استفاده می کنند.[۵]

پس از ابلاغ پیام ۲۶ نوامبر ۲۰۰۳ بیت العدل حيفا به بهائیان ایران، مؤسسه های آموزشی بهائیت به کار تربیت راهنمایان بهایی سرعت بخشیدند به گونه ای که هم اکنون بنا به گفته بهائیان تعداد راهنمایان و مبلغان بهایی به ده هزار نفر می رسد[۶] و این خود زنگ خطری است که مسئولان فرهنگی و عقیدتی جمهوری اسلامی، موضوع برخورد با بهائیان را با تساهل و تسامح پیگیری نکنند؛ زیرا دشمن بیدار و هوشیار در کمین شکار جوانان ما نشسته است. پیروان فرقه ضاله بهائیت بر اساس طرح روحی استفاده از حربه های دروغین را نیز جایز می شمارند[۷]. آنها با تکیه بر دستور العمل بیت العدل، مبنی بر ارتباط با افراد غیر بهایی، در پوشش بهداشت یار یا خدمت گذاری به افراد در جوامع روستایی و کوچک ، نفوذ کرده و از هر راهی برای شناسایی افراد مستعد و جذب آنها به بهائیت اقدام می کنند بر اساس رهنمودهای طرح روحی همه مؤسسه های تحت پوشش از جمله «مؤسسه تربیت امری» باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمی قرار گیرند. از اردیبهشت ۱۳۸۴ نیز علاوه بر انجام امور خود مأموریت های جدیدی با هدف جاسوس پروری و به نفع رژیم صهیونیستی اسرائیل و جذب هرچه بیشتر غیر بهائیان انجام دهند[۸].

بر اساس طرح روحی بهائیان با انجام تبلیغات گسترده و نشان دادن چهره موجه و مورد قبول از خود در جامعه به تبلیغ انفرادی پرداخته با پخش جزوه ها و بروشورهای تبلیغی آیین باطل و بیگانه پرور خود را معرفی می کنند. چنان که گفته شد یکی از روشهای معرفی بهائیت بر اساس این طرح اجرای برنامه های عمرانی و بهداشتی و خیریه در پوشش سازمانهای غیر دولتی بدون اشاره به مرام بهائیت است. در پی کشف این توطئه و دستگیری عاملان اصلی آن ماشین تبلیغاتی بهائیت در سراسر دنیا به کمک عوامل ضد انقلاب به حرکت درآمد و آنها به بهانه «حقوق بشر»، «آزادی بیان» و «آزادی دین» به حمایت از این افراد فریب خورده پرداختند. از سوی دیگر، دولت های استعمارگر غربی که همواره پشتیبان تشکیلات استعماری بهائیت بوده اند با صدور بیانیه اعلامیه و قطعنامه و… جمهوری اسلامی و آرای صادر شده در دادگاه را محکوم کردند. آمریکا نخستین کشوری بود که طبق معمول به حمایت از بهائیان پرداخت. بهائیان نیز در داخل و خارج از کشور با مظلوم نمایی در هر کوی و برزن و محفلی به مردم ناآگاه این گونه القا می کردند که قصد این جوانان بهایی خدمت به مردم بوده است و بی جهت دستگیر و مجازات شده اند.

 

 

 

 

[۱] – موارد بیان شده برگرفته از فیلمی است که دستگاهای مرتبط، آن را به صورت مستند تهیه کرده اند. بخشی از این فیلم در تابستان سال ۱۳۸۳ از برنامه تلویزیون آیین بهایی نیز پخش شده است.

[۲] – ۱ کتاب نسائم تأیید کتابی کمک آموزشی است. این کتاب برای آموزش نوجوانان ده تا دوازده سال نوشته شده و داستان دختر و پسری آفریقایی در یکی از روستاهای کشور زامبیاست که از وجود فقر در روستای خود ناراحتند و به قول بهایی ها به دنبال تأییدات الهی و معنوی هستند

[۳] – با وجود انکار بهائیان دستگیر شده در خصوص ارتباط این کتاب با تبلیغات بهائیت  خوب است به صفحه اول سایت رسمی بهائیت (توزیع کننده آثار بهایی) نظری بیفکنید که در آن، این کتاب به بهائیان و غیر بهائیان معرفی می شود. بنا به گزارش رادیو بی بی سی ناشر آمریکایی این کتاب هم معتقد است که کتاب یاد شده بر اساس آموزه های آئین بهایی نوشته شده است.

[۴] – . این فیلم را دستگاهای مرتبط به صورت مستند تهیه کرده اند و در تابستان ۱۳۸۳ از تلویزیون آئین بهایی نیز پخش شده است

[۵] – www.mahdiabadshiraz.blogfa.com

[۶] – چهار مقاله جامعه مدرسین، ش ۲۸، ص ۳۸-۲۰

[۷] – http://www.maarefmags.com/article.asp?Art=1258.

[۸] – http://www.aving.com/occasion/jang-narm…..

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please