کد خبر:13259
پ
moshasa
بهائیت در ایران

احکام مشعشع بهائیت!

بهائیت در ایران – تشکیلات بهائیت معتقد است احکام بهانی تنها احکام و مقررات متناسب با احتیاجات امروز بشر است. در این عقیده خود بهاء …. از همه بیشتر اصرار ورزیده و به آن ایمان کاملی داشته است. وی در کتاب اقدس می گوید:« ای مردم روی زمین احکام و فرمان های من به منزله […]

بهائیت در ایران – تشکیلات بهائیت معتقد است احکام بهانی تنها احکام و مقررات متناسب با احتیاجات امروز بشر است. در این عقیده خود بهاء …. از همه بیشتر اصرار ورزیده و به آن ایمان کاملی داشته است. وی در کتاب اقدس می گوید:« ای مردم روی زمین احکام و فرمان های من به منزله چراغ های یاری و راهنمایی بندگانم (!) بوده و کلیدهای بخشش برای مخلوقم می باشد بدین گونه فرود آمد فرمان از آسمان خواست پروردگار شما که صاحب و دارنده کیش ها است.»

همچنین می نویسد: به جان خودم سوگند کسی که از شربت زلال انصاف با دست های ظریف چشیده باشد هر آینه گرد احکام فروزنده و تابان من (!) که از ابتکار فرود آمده خواهد گردید. گمان نکنید که ما فقط احکامی برای شما نازل کردیم بلکه به وسیله انگشتان توانای خود مهر از سر شربت و باده سر به مهر برداشتیم اگر اندکی بیندیشید به درستی و صحت این گفتار آنچه از قلم وحی نازل شده گواهی خواهد داد. برای اطلاع از برخی از این احکام مشعشع که به گفته بهائی ها مطابق با نیازهای بشر امروز است در زیر به نمونه هایی از آن که در حوزه اخلاقیات است اشاره می شود.

۱- «قد كتب على السارق النفى والحبس و في الثالث فاجعلوا في جبينه علامه يعرف بها لئلا يقبله مدن الله و دياره اياكم ان ياخذكم الرثرقه في دين الله اعملو ما امرتم به من لدن مشفق رحیم (کتاب اقد س صفحه (١٤) اگر مردی دزدی کرد اول او را تبعید کنید، برای بار دوم او را به زندان اندازید و برای مرتبه سوم علامتی در پیشانی اش بگذارید که شناخته شود به آن برای آنکه نپذیرند او را در شهرهای خدا و آبادی های او. مبادا شما را مهربانی در دین خدا اخذ نماید رفتار کنید به آنچه مأمور شدید از نزد مشفق و بخشنده.»

حال باید پرسید اگر فرد برای بار چهارم دزدی کرد، حکمش چیست؟ اگر دزدی توبه کرد و تصمیم گرفت دیگر دزدی نکند آیا با این علامت روی پیشانی، جایی در میان جامعه مدعی وحدت عالم انسانی دارد یا برای همیشه محکوم به طرد است؟ ضمن اینکه با توجه به این حکم به نظر می رسند، زنان بهائی مشمول این حکم نمی شوند.

۲- «من احرق بيتا متعمدا فاجر قوه و من قتل نفسا فاقتلوه … (ص ۱۸) کسی که عمداً خانه ای را آتش زد پس او را با آتش بسوزانید (!) و اگر کسی مرتکب قتل شد او را بی درنگ بکشید. روش های خدایی را با دست های توانا بگیرید سپس روشهای جاهلان را ترک کنید.»

طبق این حکم اگر کسی خانه ای را هرچند محقر بسوزاند باید به آتش کشیده شود. آیا این با عدالت و منطق سازگار است؟

۳- «قد حكم الله لكل زان و زانيه ديه مسلمه الى بيت العدل و هي تسعه مثاقيل من ذهب و ان عادا مره الأخرى عودوا بضعف الجزاء …. (ص (١٥) به تحقیق خداوند حکم کرده است برای مرد و زن زنا کننده که دیه به بيت العدل تسلیم نمایند. آن دیه عبارت است از ۹ مثقال طلا اگر دوباره تکرار کردند شما هم تکرار کنید به دو برابر جزا. بنابراین اگر مرد و زنی مرتکب زنا شدند مقدار ۹ مثقال طلا به بیت العدل می دهند و بخشیده میشوند و اگر برای بار دوم روابط نامشروع برقرار کنند. مقدار دو برابر (۱۸) مثقال طلا به بیت العدل هديه می کنند و با همین فرمول به روابط نامشروع خود ادامه می دهند و صندوق بیت العدل را با مثقالهای طلا پر می کنند و حدی هم بر این عمل حرام متصور نیست. ضمن اینکه متوجه می شویم که ناموس بهائی به مثقال طلا ارزش دارد!!!

۴- «قد منعتم في الكتاب من الجدال والنزاع من يحزن أحداً أن ينفق تسعه عشر متقالاً من الذهب (ص (۳۹) به درستیکه منع شدید در کتاب از جدال و نزاع و کتک زدن مانند آنها از چیزهایی که محزون می سازد دلها را کسی که محزون نماید فردی

را بر اوست که ۱۹ مثقال طلا انفاق کند.»

باید دید که چگونه می توان این حکم ابتکاری را اجرا کرد، زیرا حزن و تأثر امری درونی است و به نظر میرسد این حکم قابل اجرا نباشد. نکته

جالب اینکه حکم زنا و هتک ناموس یک دختر ۹ مثقال طلا و حکم شکستن دل دیگران ۱۹ مثقال طلا می باشد!

۵- «اما الشجاع و الضرب احكامهكما باختلاف مقاديرهما و حكم الديان لكل مقدار دیه معینه (ص۱۷)

«اما سرشکستن و کتک زدن حکم آنها به اختلاف مقدار آنها است و دیه معین کرده است از برای هر مقداری جریمه معینی زیرا او حاکم و عزیز و منیع است ما اگر بخواهیم جریمه ها را به تفصیل و حق بیان می کنیمو وعده می دهیم زیرا او وفا کننده و داناست.»

با مطالعه این مطلب منتظریم که در ادامه حکم این اعمال بیان شود، اما نه تنها در این قسمت از کتاب بلکه تا پایان آن، چیزی مشخص نمی شود. تنها اشاره شده که اگر بخواهیم می توانیم حکم بدهیم

۶-«قد حرمت عليكم ازواج أباتكم انا نستحيى ان تذكر حكم العلمان(ص ۳۰).»

«به تحقیق حرام شد بر شما زنهای پدرانتان، ما حیا می کنیم ذکر کنیم غلامان و پسر بچه ها را (لواط) …»

جناب میرزا حسینعلی فقط ازدواج با زن پدر را حرام اعلام کرده و در مورد ازدواج با سایر محارم حکمی ذکر نکرده است. آیا عدم ذکر، دلیل بر جواز ازدواج با محارم نیست و اصولا محارم در بهائیت چه کسانی هستند. او می گوید من خجالت میکشم که حکم لواط را بیان کنم به هر حال اگر یک بهائی مرتکب عمل زشت و ناپسند لواط و همجنس بازی گردید حکم مجازات وی در بهائیت چیست؟

جامعه نوین بشری که طالب عدالت و صلح است تکلیفش چیست؟ و با مفاسد اخلاقی ناشی از همجنس بازی[۱] چه باید بکند؟ وای به حال آن جامعه ای که جزای لواط در کتاب آسمانی ایشان خجالت باشد. قابل تأمل اینکه سیمین فهندژ سخنگوی جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل به صراحت نظر این فرقه را در مورد هم جنس بازی بیان می کند و عنوان می کند که هیچ مشکلی با این قضیه ندارد.

وكذلك رفع حكم دون الطهاره عن كل الأشياء ( ص ٢١) بدین ترتیب برای راحتی و رفع تکلیف اجسام و اشیای نجس در نزد بهائیان طاهر و پاک هستند. آیا این احکام مطابق با نیاز بشر امروزی است و آیا بهائیان از اینکه خود را حامی دین جدید که مدعی وحدت عالم انسانی است می دانند، شرمسار نمی باشند؟ حتی طبق علوم امروزی موضوعات نجس که در اسلام به آن تأکید شده به قدری آلودگی میکربی دارد که غربی ها آن را رعایت می کنند حال رهبر بهائیان چنین حکمی دارد!!! (از کوزه همان تراود که در اوست)

بنابراین طرح شعارهایی امثال شعار وحدت عالم انسانی” مغلطه ای برای “فریب دادن بهائیان” و “افراد ناآگاه” بوده و جریانات تاریخی و کتب احکام و دستورات بهائی همگی مغایرت بهائیت با امثال این شعارها را به صورت واضحی نشان می دهند.

 [۱] – سیمین فهندژ سخنگوی جامعه جهانی بهایی –  مصاحبه با خبرنگار رادیو فردا – بهار ۱۴۰۲

سوال: نظر بهایی در مورد هم جنس گرایان یا بهتر بگم دگر باشان چیه؟ و چگونه رفتار میکنه؟

پاسخ: جامعه بهایی اعتقاد بر این است که هر کسی هر جوری که دوست داره میتونه زندگی کنه و هیچ کس نباید به خاطر انتخابات خودش مورد آزار و اذیت قرار قرار بگیره و به این آزادی اعتقاد داره.

سوال: یعنی منظورتون اینه که من می تونم هم همجنس گرا باشم و هم بهایی هم باشم؟

پاسخ: بله شما می تونی هم همجنس گرا باشی و هم بهایی باشی و به این آزادی اعتقاد دارند که مثلا اگر من همجنسگرا باشم و هم می توانم بهایی باشم .

 

 سوال: نظر در مورد موضوع فلسطین و اسرائیل

پاسخ: جامعه بهایی هیچ نظری ندارد میشه گفت. و در نظر ما این هر فردی هرشخصی هر کشوری، اونجوری که بخواد و با حقوق بشر کامل زندگی بکنه

سوال: یعنی شما هیچ نظر سیاسی در این مورد نمی دید؟

پاسخ: نخیر

لازم به ذکر است که رژیم غاصب اسرائیل از جمله کشورهای پیشرو در به رسمیت شناختن هم جنس گرایی است. چه وجه تشابهی بین یهود و بهائیت!!

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please