بررسیهای تاریخی نشان میدهد از ۲۰۰ سال گذشته تا بهحال فرقه #بهائیت در تمام فتنه یا آشوبهای کشور نقش داشته است. نمونه بارز آن را میتوان در فتنه ۸۸ مشاهده کرد که در کتاب نقش بهائیت در فتنه ۸۸، این مسئله واکاوی و تحلیل شده است.
در بخش اول با عنوان «سیری در تاریخ فرقه ضاله بهائیت»، بابیت فرزند شیخیه، تاریخچه فرقه ضاله بهائیت و فرقه ضاله بهائیت پس از انقلاب اسلامی در سه فصل بررسی شده است.
بخش دوم کتاب به «متهمان شبکه بهائی روز عاشورا» اختصاص یافته است که در آن گزارش کارشناسی امنیتی پرونده، خلاصهای از وضعیت متهمین، وضعیت پرونده متهم پیام فنائیان، اعترافات و اقاریر آرتین غضنفری، نیکاو هویدایی و مونا عدل پیما در خصوص نقش بیتالعدل در فتنه به تفصیل بیان شده است. در این بخش همچنین پرونده متهمی زاوش شادمهر شامل و ارتباط وی با رسانههای ضد انقلاب و فرمان مهم بیتالعدل برای بهائیان ایران و فعالیتهای ضد امنیتی آنان در روز عاشورا تشریح شده است.
بخش سوم کتاب، پرونده گروهک بهائی موسوم به «ارتش جهانی رهایی» و نحوه طرحریزی فعالیت مسلحانه این گروه همراه با گزیدهای از جلسات رسیدگی در دادسرا و خلاصه گزارش وزارت اطلاعات را بیان کرده است.
اسناد و تصاویر مرتبط با عنوان کتاب در بخش چهارم آمده است که ۱۰۰ صفحه از این کتاب ۲۲۴ صفحهای را به خود اختصاص داده است.
روز ۶ دی ۱۳۸۸ مصادف با عاشورای حسینی، در حالی که ملت ایران مشغول عزاداری بودند، ناگهان اغتشاشگران و فتنهجویان با حمایت شبکههای مخفی و آشکار، دست به اغتشاش زده و ضمن بیحرمتی به عزاداری حسینی، بنای ناامنی گذاشتند. در میان اسناد فتنه ۸۸، رد پای فرقه بهائیت در کنار دیگر معاندان و دشمنان ملت ایران در وقایع آن سال به چشم میخورد. اعترافات اعضای بهائیت هم به خوبی بیانگر نقشآفرینی این فرقه در اغتشاشات دیماه ۸۸ و قبل از آن است.
آنچه در ادامه میخوانید برگی از اعترافات آرتین غضنفری، از اعضای فرقه بهائیت است که در جلد اول مجموعه «اعترافات فتنه ۸۸» که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است.
این عضو فرقه بهائیت در پاسخ به سوالی درباره علت و انگیزهٔ ورودش در مسائل سیاسی در این دوره از انتخابات، اینگونه پاسخ میدهد: «در دورههای گذشته من در انتخابات شرکت نکرده بودم و فکر میکردیم شرکت در انتخابات و رأی دادن طبق باورهای ما یعنی دخالت در امور سیاسی و صحیح نیست. تا اینکه در حدود ۲ سال پیش در زمان انتخابات، فکر میکنم مجلس بود که خادمین وقت گفتند نامهای از طرف بیتالعدل آمده و در آن گفته شده که بهائیها در ایران میتوانند مثل سایر کشورها در انتخابات شرکت کنند و منعی ندارد.»
همچنین آرتین غضنفری در پاسخ به سوالی دربارهٔ نحوه مطلع شدن از محلهای تجمع و اغتشاش میگوید: «از طریق sms که برای موبایل من آمد، نوشته شده بود که در روز عاشورا تجمعی قرار هست برگزار شود. بعضی خبرها هم که از طریق ماهواره پخش میشود و هروقت جایی بودیم که در آنجا ماهواره داشتند، از آن طریق میشنیدیم.»
این عضو تشکیلات بهائی در پاسخ به این سوال که «آیا اگر بیتالعدل دستور نمیداد، باز هم شما در مسائل سیاسی دخالت میکردید؟» جواب میدهد: «اگر آن نامه نمیآمد، فکر میکنم مثل گذشته در انتخابات شرکت نمیکردم.»
نکته قابل تامل دربارهٔ ورود تشکیلاتی فرقه بهائیت در انتخابات و حوادث سال ۸۸ این است که این نامه از بیتالعدل خطاب به همه بهائیان ایران آمده بود نه صرفاً اعضای تشکیلات! که این اختیار را دارند که در انتخابات شرکت کنند.
ارتباط با ما: [email protected]