کد خبر:4539
پ
malakout
بهائیت در ایران

زنانی که از رحمت خدا بی نصیبند

دومین پیشوای بهائیت عبدالبهاء، در راستای آموزه‌ی وحدت عالم انسانی در این فرقه، تمامی انسان‌ها را نزد خداوند یکسان دانسته و هرگونه تفاوت در فضل و رحمت میان انسان‌ها را رد کرده است. این در حالیست که عبدالبهاء در جایی دیگر، با تقسیم‌بندی زن‌ها به جسمانی و روحانی، زن‌های جسمانی را از رحمت خدا بی‌نصیب […]

دومین پیشوای بهائیت عبدالبهاء، در راستای آموزه‌ی وحدت عالم انسانی در این فرقه، تمامی انسان‌ها را نزد خداوند یکسان دانسته و هرگونه تفاوت در فضل و رحمت میان انسان‌ها را رد کرده است. این در حالیست که عبدالبهاء در جایی دیگر، با تقسیم‌بندی زن‌ها به جسمانی و روحانی، زن‌های جسمانی را از رحمت خدا بی‌نصیب دانسته است!

سوال : چرا پیشوایان بهائیت بر خلاف شعار وحدت عالم انسانی خود، انسان‌ها را تقسیم‌بندی کرده‌اند؟!

بطور قطع مبلغان بهائی پاسخ خواهند داد : خیر، پیشوایان ما تمامی انسان‌ها را یکسان دانسته و بر این باور بودند که خداوند در هیچ فضل و رحمتی میان انسان‌ها تفاوت نگذاشته؛ همچنان که عبدالبهاء تصریح داشته است: «خداوند عالم جمیع را از تراب خلق فرمود و جمیع را از یک عناصر خلق کرده کلّ را از یک سلاله خلق نموده جمیع را در یک زمین خلق کرده و در ظلّ یک آسمان خلق نموده و در جمیع احساسات مشترک خلق فرموده و هیچ تفاوتی نگذاشته… در هیچ فضل و رحمتی تفاوتی بین بشر نگذاشته».(۱)

اما باید گفت ، اگر هیچ تفاوتی در فضل و رحمت نیست، پس (به طور مثال) چرا عبدالبهاء با تقسیم‌بندی زن‌ها به جسمانی و روحانی، زنان جسمانی را از رحمت خدا بی‌نصیب دانسته است: «اَلنِّسَاءُ مُنْقَسِمَه اِلَی قِسْمَینِ: قِسْمٌ مِنْهُنِّ جِسْمَانِیه هَؤلَاءِ لَیسَ لَهُنَّ نَصِیبٌ مِن مَوَاهِبِ رَبِّکِ وَ قِسْمٌ مِنْهُنَّ رُوْحَانِیه (۲) زن‌ها دو قِسم هستند، قِسمی از آن‌ها جسمانی هستند که برای ایشان بهره و نصیبی از مواهب پروردگار وجود ندارد و قسم دیگر روحانی هستند».[۲]

پی‌نوشت:

۱- اشراق خاوری، پیام ملکوت، هند: بی‌نا، ۱۹۸۶ م، ص ۴۲٫

۲- ریاض قدیمی، گلزار تعالیم بهایی، نسخه‌ی الکترونیکی، ص ۲۸۴٫

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please