کد خبر:9100
پ
Golshifteh-Farahani
بهائیت در ایران

گلشیفته فراهانی لایه پنهان اعتقادی خود را آشکار میکند

بر خلاف ادعای گلشیفته فراهانی که برهنگی را وجه مشترک خود، مهسا امینی و قرة العین بابی می دانست و مدعی سوزاندن زن بابی بخاطر پوشش شد: اولاً: قرة العین سوزانده نشد و خفه شد. ثانیاً: کشته شدنش نه بخاطر فساد اخلاقی بلکه برای رهبری جریان تروریستی بابیت بود. مهمترین شاخصه گلشیفته بعد از خروجش […]

بر خلاف ادعای گلشیفته فراهانی که برهنگی را وجه مشترک خود، مهسا امینی و قرة العین بابی می دانست و مدعی سوزاندن زن بابی بخاطر پوشش شد: اولاً: قرة العین سوزانده نشد و خفه شد. ثانیاً: کشته شدنش نه بخاطر فساد اخلاقی بلکه برای رهبری جریان تروریستی بابیت بود.

مهمترین شاخصه گلشیفته بعد از خروجش از ایران قرار گرفتن در لیست سلبریتی های بهائی بود.

در جریان آشوب های مرداد و شهریور ۱۴۰۱ به بهانه فوت مهسا امینی برخی چهره های سینمایی با اظهارات نسنجیده یا مغرضانه تلاش کردند تا فضای کشور را هرچه بیشتر به نفع ضدانقلاب متشنج کنند.

در این بین گلشیفته فراهانی بازیگر فراری برهنه، در یکی از توییت های خود به مناسبت مرگ مهسا امینی موضوع قرة العین بابی را پیش کشید و مدعی شد ۱۷۰ سال پیش بخاطر زن ستیزی و مقابله با ولنگاری زنِ الگوی بهائیت او را آتش زدند: «۱۷۰ سال پیش قرة العین را سوزاندند و صدا از هیچ مردی بلند نشد.»(۱)

اما مگر قرة العین که بود؟ آیا او را بخاطر حجاب سوزاندند؟!

قرة العین بابی زنی بود که به امید وصل مراد خود، همسر و سه فرزند خردسالش را رها کرد و ابتدا به مسلک شیخیه و سپس به جریان بابیت درآمد. اولین اقدام تروریستی او طراحی ترور علامه شهید برغانی بود که پس از آن توسط پیامبرنمای بهائیت فراری داده شد و به جمع تروریست های یاغی بابی در بدشت پیوست.(۲)

قرة العین در راه پیوستن به دیگر تروریست های بابی در قلعه طبرسی برای پشتیبانی از جنگ خونین بابیان علیه مخالفین شان دستگیر می شود. او به عنوان یکی از رهبران جنبش خونخوار بابیت در زندان می ماند تا آنکه تروریست های بابی در سه جنگ داخلی خود شکست می خورند. بقایای تروریست های بابی به انتقام شکست های خود، همچنین اعدام باب کاذب بخاطر رهبری این آشوب ها، اقدام به ترور ناصرالدین شاه می کنند. پس از این ترور ناکام، برخورد با بقایای جریان بابیت ادامه می یابد و قرة العین بابی به عنوان یکی از رهبران اصلی جریان تروریستی بهائیت خفه و کشته می شود.(۳)

در خشونت طلبی بابیان و لزوم برخورد با آنها همین بس که پیشوای بهائیت عبدالبهاء، منطق آنها را در ریختن خون و نابودی تمام آثار مخالفین شان می دانست: «و در یوم ظهور حضرت (باب) منطوق بیان، ضرب اَعناق (زدن گردن ها) و حَرق کُتُب و اوراق (سوزاندن کتاب ها و نوشته جات) و هدم بقاع (نابودی اماکن) و قتل عام، إلّا مَن آمن و صدق (مگر کسانی که به او ایمان بیاورند و تصدیقش کنند) بود.»(۴)

پس بر خلاف ادعای این بازیگر که برهنگی را وجه مشترک خود، مهسا امینی و قرة العین بابی می دانست و مدعی سوزاندن زن بابی بخاطر پوشش شد: اولاً: قرة العین سوزانده نشد و خفه شد. ثانیاً: کشته شدنش نه بخاطر فساد اخلاقی بلکه برای رهبری جریان تروریستی بابیت بود.

در پایان؛ تطهیر شخصیت ها و مردمی جلوه دادن جریان خائن بابی بهائی توسط برخی چهره های شناخته شده سیاسی و هنری، حکایت از تلاش ویژه تشکیلات بهائیت برای نفوذ در این عرصه ها به منظور تأثیرگذاری بر افکار عمومی دارد.

پی‌نوشت:

۱-به نقل از حساب کاربری این بازیگر در شبکه اجتماعی.

۲- ر.ک: سید محمدباقر نجفی، بهائیان، تهران: نشر معشر، ۱۳۸۳ ش، صص ۵۱۶-۵۲۲٫

۳- ر.ک: نصرت الله محمدحسینی، حضرت طاهره، بی جا: مؤسسه معارف بهائی، بی نا، صص ۲۴۵ و ۲۵۰٫

۴-عباس افندی، مکاتیب، نسخه الکترونیکی، ج ۲، ص ۲۶۶٫

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please