کد خبر:6028
پ
۵
معرفی کتاب

نبرد با بی دینی

کتاب ” نبرد با بی دینی” ، درباره کسروی و کسروی گرایی تالیف مهدی سراج انصاری با تحقیقی از ملک محمد مرعشی در قطع رقعی و در ۴۳۶ صفحه به رشته تحریر درآمده و انتشارات راه نیکان در اردیبهشت ۱۳۹۱ این کتاب ارزشمند را چاپ و منتشر نموده است. مهدی سراج سعی کرد تصویر جدیدی از یک روحانی فرهیخته، […]

کتاب ” نبرد با بی دینی” ، درباره کسروی و کسروی گرایی تالیف مهدی سراج انصاری با تحقیقی از ملک محمد مرعشی در قطع رقعی و در ۴۳۶ صفحه به رشته تحریر درآمده و انتشارات راه نیکان در اردیبهشت ۱۳۹۱ این کتاب ارزشمند را چاپ و منتشر نموده است.

مهدی سراج سعی کرد تصویر جدیدی از یک روحانی فرهیخته، آشنا به مسائل روز و مشکلات فرهنگی به جا بگذارد. سراج نه گرفتار تعصب شد و نه به وادادگی متمایل شد. در مقابل خرافات رایج واکنش نشان داد و در مقابل کسروی نیز منفعل نشد، بلکه با قدرت به مقابله با او پرداخت، به گونه‌ای که کسروی او را متهم کرد فقط برای مقابله با او از عراق به ایران آمده است.

در هفته نامه هراز، سلسله مقالات «مدعی پیامبری» را بر علیه کسروی نوشت که بعدها با عنوان «نبرد با بی‌دینی» به صورت کتاب درآمد.

احمد کسروی معتقد بود و رواج می داد: «عامل نکبت و عقب ماندگی شرق از غرب، اسلام است.»

در شناخت استعماری بودن چنین دیدگاهی و وابستگی آن، همین بس که توجه داده شود مگر همه کشورهای عقب مانده، مسلمان هستندکه دین اسلام عامل عقب ماندگی آنان باشد. علاوه اگر اسلام، عامل عقب ماندگی است، چرا، قرن های متمادی، مردم مسلمان، پرچمداران علم و دانش و پیشرفت در جهان بودند؟! بلکه باید گفت یکی از عوامل عقب ماندگی مسلمانان وجود همین بسترسازان حضور استعمارگران و تاراج کنندگان ثروتهای کشورهای اسلامی بوده است که به دستور و طبق برنامه استعمار، دین سازی نموده اند.

«نبرد با بی دینی» خط بطلان کشیدن بر این دین ها و مسلک های انگلیسی است که براساس اباطیل امثال احمد کسروی ساخته شده و امروز در خدمت دشمنان سوگند خورده مسلک ساز دین مبین اسلام است. این کتاب نقد ایده­های منحط «احمد کسروی» درباره عقب ماندگی ایران و بیان بخش هایی از زندگی وی است.کتاب، مشتمل بر دو بخش: «مقدّمه ای بر نبرد با بی دینی» و آغاز کتاب «نبرد با بی دینی» است.نگارنده، در بخش نخست کتاب، علاوه بر شرح زندگی «کسروی»، افراد تأثیرگذار بر منش فکری وی را معرفی کرده و نقاط ضعف شخصی و عقیدتی او را برشمرده است. بخش دوم کتاب، به بازخوانی عقاید «کسروی» و پیروان وی در مورد مسائل دینی و تاریخی و نقد این ایده ها با استفاده از استدلال های دقیق فلسفی اختصاص دارد. شاخصة این اثر، دقّت در نظریه های منحط «کسروی» و پیروانش در برشمردن اسلام به عنوان عامل بازدارندة پیشرفت کشور، بررسی علل به بیراهه رفتن وی در نقل تاریخ و نقد ایده های اسلام ستیزانة «کسروی» با توجه به تاریخ رشد علم، مبانی دینی و اصول فلسفی است.

بخش اول کتاب تحت عنوان مقدمه جهت بهره برداری کاربران محترم در کتابخانه پایگاه قابل دسترس میباشد .

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please