کد خبر:3424
پ
abdulbaha8
بهائیت در ایران

سالروز مرگ عبدالبها و دستورات تشکیلات بهائیت

تشکیلات بهائیت که بر اساس تعالیمش باید مطیع حکومتها باشد، از اسرائیل تلاش داشت تا بهائیان ایران را به تبلیغ حداکثری به بهانه‌ی سالمرگ عبدالبها فراخواند و به این ترتیب آن‌ها را به تقابل با جامعه اسلامى کشاند.   تشکیلات بهائیت به بهانه‌ سالمرگ عبدالبهاء، بهائیان را به تبلیغ حداکثری پیشوای متعصب و نژادپرست خود فراخواند و […]

تشکیلات بهائیت که بر اساس تعالیمش باید مطیع حکومتها باشد، از اسرائیل تلاش داشت تا بهائیان ایران را به تبلیغ حداکثری به بهانه‌ی سالمرگ عبدالبها فراخواند و به این ترتیب آن‌ها را به تقابل با جامعه اسلامى کشاند.

 

تشکیلات بهائیت به بهانه‌ سالمرگ عبدالبهاء، بهائیان را به تبلیغ حداکثری پیشوای متعصب و نژادپرست خود فراخواند و آنان را به تقابل با نظام اسلامی ترغیب کرد.

تشکیلات فرصت‌ طلب بهائیت که از هر بهانه‌ ای برای تبلیغ فرقه‌ی خود بهره می‌ برد، گردهمایی‌ هایی‌ به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت دومین سرکرده بهائیت، ملقب به «عبدالبهاء» در کشورهای مختلف برگزار کرد.

از بخش‌ های ابلاغی تشکیلات بهائیت به بهائیان، مشارکت دادن غیربهائیان در این مراسمات و عدم اختصاص این یادبودها به بهائیان بوده است. تا جایی که در یکی از پیام‌ های تشکیلاتی بهائیت آمده است: «…با این امید که هموطنان عزیز ما با شرکت در این مراسم، با عظمت شخصیت حضرت عبدالبهاء و تعالیم بدیع دیانت بهایی آشنا شده و…».(۱)

اما تشکیلات بهائیت با ارائه‌ی تصویر غیرواقعی و دروغین از عبدالبهاء، در حالی او را سفیر الهی صلح و دوستی و وحدت عالم انسانی برای بشریت معرفی می‌ کند که افراد در مواجه با تبلیغ تشکیلاتی بهائیان در خصوص شخصیت عبدالبهاء، به سه دسته‌ی اکثریت بی‌اطلاع، اقلیّت دانا و بهائیان متعصب تقسیم می‌شوند. با خروج دسته‌ی دوم و سوم، لازم است تا کمی از شخصیت این پیشوای بهائی را برای دسته اول، به تصویر کشیم:

جناب عبدالبهاء برخلاف تصویرسازی بهائیت، دارای شخصیتی نژادپرست و متعصب کورِ مذهبی بوده است. به عبارتی بهائیان کسانی را به بهانه‌ی مشارکت در مراسمات عبدالبهاء تبلیغ می‌ کنند که عبدالبهاء از آنان، با بدترین تعابیر یاد کرده است.

چنان که او در توصیف سیاه پوستان آفریقا، آنان را به حیوانات وحشی، بی‌عقل و به دور از تمدن تشبیه کرده، (۲)هرکجا می‌ خواست مصداق بی‌شعور و نفهم را معرفی کند، از آفریقایی ها مایه می‌گذاشت،(۳) خلقت آفریقایی‌ها به شکل گاوهای انسان‌نما می‌دانست(۴) ایرانی‌ها را شرور و از گرفتاری‌هایی که برایشان پیش آمد، ابراز خوشنودی می‌نمود، (۵) مرید کسی بود که ترک‌ها را وحشی و آدم خوار معرفی می‌کرد (۶) و خود نیز، ترک‌زبان‌ها را لایق جواب مضحک می‌دانست.(۷)

این پیشوای بهائی به طور کلی، ایمان نیاورندگان به بهائیت را غافل، بی‌خرد، کور و کر و مُرده خطاب کرده بود: «ولی هزار افسوس که غافلان هنوز در خواب غفلت گرفتار و بیخردان از این موهبت مقدسه بیزار، کوران محجوبند و کران محروم و مردگان مأیوس.»(۸)

اما آیا بهائیانی که به بهانه‌ی تولد این پیشوای بهائی، تبلیغ حداکثری را به صورت تشکیلاتی در دستور کار قرار دادند، از تفکرات واقعی این پیشوای سخنی به میان آوردند یا تنها به انتشار حرف‌های گزینشی و گلچین شده او برای فریب و جذب غیربهائیان می‌پرداختند؟!

از طرفی، چرا تشکیلات بهائیت که بر اساس تعالیمش خود را مطیع حکومت‌ها می‌داند (۹)، از اسرائیل تلاش می‌کند تا بهائیان ایران را به تبلیغ همسایگان، همکاران و آشنایان سوق دهد و به این ترتیب آن‌ها را به تقابل با جامعه اسلامى کشاند؟! در ادامه هم که با تقابل روبه‌رو شدند، فریاد مظلومیت سر دهند که بهائیان در ایران مظلوم هستند و ایران را بخاطر نقض حقوق بهائیان در محافل بین المللى محکوم نمایند؟!

حال یک سوال از بهائیان :

رفتار رهبران بهائی از جمله جناب عبدالبها تا چه میزان با شعارهای او مطابقت دارد . ؟

پی‌نوشت:

۱- به نقل از شبکه‌های مجازی تشکیلات بهائیت.

۲- ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، مصر: کردستان العلمیه، ۱۹۱۰ م، ج ۱، ص ۳۳۱٫

۳- ر.ک: عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری، ۱۲۷ بدیع، ج ۲، ص ۲۳۷-۲۳۴٫

۴- همان، ج ۳، ص ۴۸٫

۵- مجله‌ی آهنگ بدیع، سال چهارم، ۱۳۲۸، شماره‌ی ۵٫

۶- ر.ک: فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۲۴ بدیع، ج ۲، ص ۱۵۴٫

۷- فاضل مازندرانی، اسرار الآثار خصوصی، بی‌جا: موسسه‌ی ملی مطبوعات امری، ۱۲۸ بدیع، ج ۳، ص ۴۲ و ۴۳٫

۸- عباس افندی، مکاتیب، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۳۳ بدیع، ج ۶، ص ۸۷٫

۹- ر.ک: اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخه‌ی الکترونیکی، ص ۳۳۶-۳۳۵٫

 

بهائیت در ایران
ارسال دیدگاهYour Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید Active This Button Please